Vidám történelem
Szöveges ítélet
Megátalkodott FIAT-bolond vagyok, amióta gyerekkoromban beülhettem egy millecinquecentóba. Sokszor volt FIAT-om, és mindig megmosolygom az olasz autóipart leasjnáló gesztusokat. Az 500X is megjelenése óta szerelem, a Sport változat pedig minden szempontból lenyűgözött. Persze, főleg a sportpiros. Valamiképpen sikerült felnőnöm az áráig is. Ami azért, valljuk be, nem kevés. Ennyi pénzért már autót is lehet kapni, ahogy egy barátom fogalmazott.
Azelőtt Tipom volt (2016-os modell, 1,4 szívó), amihez képest kicsit szűkösebb talán, de precízebb a futóműve, jobban vezethető, és főleg sokkal jobban gyorsul. Motorhangja gyönyörű, futása egyenletes, nagyon megbízható. A fogysztása átlagos, körülbelül ennyire lehet számítani egy (megpakolva) másfél tonnás autónál, kis, turbóval agyonforszírozott motornál.
A belső viszonylag igényes, de bosszantó, hogy az eco-bőr (vacak műanyag) üléshuzaton már most látszanak a kopás első jelei. Hosszabb távon szeretném megtartani, így ez különösen dühít.
A szervíz színvonala átlagos, két kötelező garanciális hókuszpókuszon vagyok túl, mit mondjak? Az emberi kapcsolat jó, az ár átlagos, a kilométeróra mindig kicsit pörög, persze, ki kell próbálni a verdát, megértem, kevés az 500X sport.
Az autó hátulja nagyon nehezen tartható tisztán, az (ál)diffúzor látványos elem, de minden port, koszt fölszippant a hátfalra és a hátsó szélvédőre.
Mindezzel együtt: minden más autó csak egy autó. Az 500 és minden rokona guruló történelem.
Hibalista
- Egyelőre minden jó
Ide hordtam szervizbe
NS Autóház Pécs
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Tipo | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
