A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » 500L (2012)

500L City Cross 1.4 16V 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Bájos tehén, kinek taposni kell a belét

Szöveges ítélet

Valójánban semmi extra. Mégis minden nap jókedvűen furikázok vele. Techbuzgó vagyok, több autóm/motorom volt már, szeretem a gépeket, foglalkozom is velük, bár egy vezérműszíj cserébe nem biztos, hogy belefognék, mert se türelmem, se időm nincs rá. Egyszerűen mással foglalkozom.

Sok autóról írtam már véleményt, remélem segíthettem másoknak dönteni a kiszemelt példány mellett vagy ellen.

Egy Nissan Qashqai-ból ültem át, szerintem az emberek 99%-a azt gondolja erre, hogy hülye vagyok. Jött a nagy dízel hisztéria, ráadásul a régi több tízezer km távok leszűkültek max évi tízezerre, ezért nem vártam meg, míg elértéktelenednek dízel autóink, nosza neki, csere szívó benzinesekre.

Persze, hogy Prius volt a kiszemelt áldozat, hisz a józan ész alapján az a kafa, de ennyire unalomba menő élményt még életemben nem éreztem, mint azzal. Tényleg klassz autó, jól használható, de rettentő unalmas. Egyébként a Qashqai is az volt a maga megtestesült tökéletességével és semmilyenségével. 'Hű de bazi jól néz ki' - mondta mindenki, miközben rommá untam magam benne.

Biztosan többen legyintenek, hogy a Fiat 500L egy rosszabb autó ezeknél. Nem, ez nem így van, biztosan állíthatom. Egyszerűen más. Az emberek zöme egyszerűen nem szükségletei alapján választja meg autóját. Furikázunk a bazi nagy SUV-okkal, egyedül, max. ketten, miközben egy IKEA ágyat nem tudunk hazavinni vele, hacsak nincs otthon utánfutó, meg persze egy vonóhorog az ikszbömcin.

Az 500L csak úgy bejött a képbe. Szeretem a színeket. Azt is, ha egy gyártó színes autókat kínál. Ha a szín pipa, akkor szeretem, ha belül is felvidít. A Fiat 500-as palettája (sima kis 500 / 500X / 500L) pedig tele van ilyen autókkal. Vidámak, színesek, stílusosak és használhatóak. Ennek Donatello Bronze a színe. Tényleg csak egy olasz tud ilyen nevet kitalálni a barnára.

Műszakilag semmi extra. Egyszerűen minden, mi kell és kész. Felnyitod a motorháztetőt, unottan konstatálod, hogy alig látszik benne a motor, de minden a helyén, tud mindent, mi családomnak kell. Hogy a műanyagok hazug mintázatukkal csak simán kopogósak? Nem tapizom nap mint nap. Egyszerűen ok. Ám az első dolog, mi feltűnt az autó vezetése során, hogy nagy csend van. Egyszerűen semmit sem hallok a kerekek suhogása és a motorzaj mellett. Nem nyeszereg, recseg vagy puffog.

A belső design is vidám, követi a külső bumfordi íveket. Semmi kocka. Minden kerekded, mint Fellini Amarcordjában a trafikosnő. Fel van szerelve minden olyan dologgal, mi nekem kell, sorolhatnám, de szerintem egy jobban felszerelt autónak a 21. században ezeket tartalmaznia kell és kész. Két pici fájdalmam van, ülésfűtés és nyitható napfénytető, de ezeket gyártásba kellett volna venni, valamint sokkal fájóbb lett volna a pénztárcámnak, mérlegeltem és sajnos nem éri meg.

Az ülésekbe huppanva nem kiáltasz fel, hogy "hű, ez aztán a kényelmes fotel", de nem rossz bennük ülni. Nem öblösítettek, de nem is kényelmetlenek. Mondjuk egyszerűen közepesnek. A műszerek egész jók, multimédia és telefontükrözés szuperül működik, telefonod rákötve ott van minden, ami kell. Hifi meglepően jól hallgatható. A műszerfal középső része és annak menüje már-már feleslegesen variálható, hisz majd minden funkciója megtalálható a középső tableten is.

A legnagyobb erénye egyértelműen a 'tér'. T é r. Mindig is szerettem az egyterűeket, nem is értem miért nélkülözik az emberek egyre jobban. Kihalóban van ez az böhöm forma. Jobban szeretünk kívülről szépnek látszani, mint értelmesen befeketetni pénzünket és kihasználni ezt a kerekdedséget. Kár érte, de a divatnak nem lehet ellenállni. Az ülések ide-oda tolhatók, dönthetők, emiatt azt szállítok vele, amit csak akarok. Meg persze ami befér, de abból elég sok minden. Mindez nem feltétlenül párosul nagy külső mérettel, nem hosszabb, mint egy golf. A Qashqai legnagyobb hátránya az volt, hogy utazáson kívül nem nagyon tudtam mire használni. Ezzel már sokat cipekedtem minden gond nélkül.

Jópofa vezetni. Minden simán megy, mondhatni kellemes. Persze, hogy dülöngél. De azért nem kell egy Titanicra gondolni. Ez a modell ráadásul 2,5 cm-el meg is van emelve, úgymond városi padkajárónak titulálva. Tetszik a fricska, mit a Fiat odatol a felhasználóknak, mondván, ha SUV kell, akkor itt van ez a tehén, amit felöltöztetek egy túrauccba, tessék színt választani.

Menetteljesítmény? Ne ezzel akarj versenyezni! Ám város/előváros közlekedésre, vagy autópályán 130/140-el haladni teljesen megfelel. Jól gyorsul? Nem. De azért megy. Nem egy csiga. Ennek feltétele, hogy tudd kipörgetni és azt is, hogy mindig helyes fokozatban haladj. A váltó tökéletes számomra. Nem kell üvöltő motorig való kihúzatásra gondolni, 6000/6500 a max, de 3500/4000-ig tökéletesen elég. De az autó lakájossága és vidámsága miatt szinte alattomosan leszoktat a rohanásról. Egyszerűen jópofa használni. Szereted. Egyébként nem értem, hogy a Fiat miért nem tette bele az 1.6-os szívót. Megrendelni sem lehet azzal, miközben az 500X-ben benne van. Viszont tény és való, ez az 1.4-es egy bevált kövület, mely régóta használatban van és természetesen a lehetőségekhez képest frissítve napjaink elvárásaihoz. Azért 10-15 lóerőt bele varázsolhattak volna még, akkor valószínűleg szélesebb körben lenne népszerű.

Negatívumok? A gyári ablaktörlők a leggagyibb kínai alibaba cuccokat juttatta eszembe az első törlés alkalmával. Kötelező a csere egy Bosch-ra. Hátrafele menetet egy gyűrű felhúzásával kapcsolhatunk. Nos, a jópofa teniszlabda formájú váltógomb alatt egy szerény gyűrűcske található, melyet galambok megjelölésére használnak. Egyszerűen kényelmetlen használni. Volt egyszer egy régi Renaultom, abban tuti volt. Nos, szinte ennyi, erősen gondolkodnom kellett, hogy ennyit összeszedjek.

Még egy fontos erény: nagyon jónak találom az ár/érték arányát. Ennyi pénzért nem sok autó kínál ennyi mindenre használható vidámságot.

Kinek ajánlom? Vidám embereknek, kik az évek alatt kiegészülnek/tek egy vagy akár több apró kis vidám emberekkel. Olyan vidám embereknek is, kik sokat cuccolkodnak. Vagy azhoknak, kik szeretik a színeket, formákat, kerekdedséget. Nem fognak csalódni!

És végezetül tömören a részletekre kíváncsi techbuziknak: a karosszéria elég merev, illesztések pontosak, fényezés szép. A külcsínt feldobó fényes fekete burkolatok néhány helyen erősebb nyomásra nyöszöröghetnek. Világításának minősége jó. Felnik és gyári gumik minősége kíváló. Guminyomás érzékelő akár felhasználóként is resetelhető, ám ha bedöglik cserélendő. Gumiméret rendben, nem ritka méret, ezért átlagáron lehet hozzá vásárolni. Csomagtartó nagy, osztható több méretre is, ha van hozzá szeparáló polc. Normál pótkerekes verziót érdemes keresni. Csomagtaró oldala csupán műanyag, könnyen karcolódik. Ülései sokféleképp mozgathatók/dönthetők, nehezen lehet rájönni, de mindegyik hátsó ülés előrefele összecsukható (mint Honda Jazz, csak fordítva). Kezelőszervek használat közben kellemesek, de nem japánosak. Kormány és kormányról vezérelhető funkciók példásak. Kormány hátulján is vannak gombok, ezért a kezelési útmutatót érdemes átnyálazni, különben néhány funkcióra nem jössz rá önszántadból. Pakolásra rengeteg hely van nyitott és eldugott helyeken vegyesen. Menetteljesítmények átlagosak. Motor és váltó kapcsolata példás, a váltó fokozatai jól kapcsolhatók. Erős kanyarokban lehet enyhe kilengésről beszélni. Vezetése rövid megszokást igényel. Futóművében semmi extrára nem kell gondolni, mégis jól kisimítja a magyar valóságot. Inkább a kemény felé tendál, mintsem puha és ringató. Jó kompromisszum.

Hibalista

- Semmi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2019
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Qashqai Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat 500L 2012

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)