A kis ember nagy autója
Szöveges ítélet
17 autó autó után esett a választás erre a Fiatra (14 német vagy japán és 3 svéd-Volvo után). Az egyik fö érv a dizájn (külsö és belsö egyaránt)volt, a másik, hogy cégautó, tehát nem kell aggódjak a megbízhatóság miatt.
Elöször is ami nem tetszik: túl rövid az ülés lapja, ezen lehetne segíteni azáltal, hogy az ember feljebb emeli az ülést (ami tág határok közt variálható), akkor viszont a kormány takarja a km-óra felsö részét (a feleségem szerint ez nem igaz, de ö csak 164 cm magas). A km-óra különben is furcsa szerkezet, kicsit "túldizájnolták", idöbe telik megszokni. Az ülés nem rossz, de láttam már jobbat is. A rugózás kifejezetten jó, még a Volvo V70-hez képest is, pedig mikor abba beleültem úgy éreztem, hogy lebegek.
A tükör állítás sem megy valami simán (még nem jöttem rá, hogy miért), de nem is olyan fontos, hiszen hatalmas tükrei vannak ami manapság nagy kincs.
És most tényleg az utolsó dolog ami nem tetszik: a pótkereket külön meg kell fizetni, és még így is csak egy "fél" pótkereket kap az ember, habár a csomagtartó lapja alá beférne egy "egész" is.
A teljesítmény (105 LE, 320 Nm), Magyarországon több mint elegendö, de még Németországban is megkergetem a kisebb benzines BMW-ket.Jóval erösebb mint a hathengeres Mazda Xedosom, a 140 lóerös Volvomról nem is beszélve.
A hat sebesség elég furcsa, idöbe telik amíg megszokja az ember.
Nem zajos, szerintem a Volvo V70-esem se halkabb, a dízel Mercedes Vaneo pedig egy szemetesautó akusztikáját produkálja ehhez képest.
A fordulókör átméröje elég kicsi, a kormányzás kellemes (könnyü és mégis precíz), nagyon kellemes vezetni. Az ára nem igazán versenyképes, egy Kia vagy Dacia biztos olcsóbb, de nem is olyan jó érzés vezetni.
Egy kétgyermekes családnak tökéletesen elegendö. Kitünö kompromisszum: a városban elég kicsi, az autópályán elég nagy. (Csak azok a rövid ülései ne lennének!)
***
Azóta eltelt másfél év és majdnem 60 ezer km-t futott, meglepetésemre semmi de semmi hiba nem jelentkezett.A fogyasztás beállt 6 literre, elsösorban városban és autópályán járok vele.(Németországban ha lehet padlógázzal - 180-190-nel)
Ami nem tetszik, hogy kissé hamar karcolódnak a beltéri müanyagok, vagy csak én nem vigyáztam eléggé a mosógép és kerékpár szállításakor?
Valahol olvastam, hogy a müszerfal alatti rakodó tök értelmetlen, mert olyan kicsi, hogy még egy mobil se fér el benne, nos én azt mondhatom, elfér, ha elég kicsi :)
Ami jobban bosszant, hogy a csomagtérben is van két zseb amibe tényleg nem fér be semmi.Már többször próbáltam ezt-azt beletenni, ami utamban volt, de reménytelen.Az elején nagyon csodáltam, hogy 105 ló ellenére milyen erös a motor, aztán rájöttem, hogy ez azért van, mert alacsony fordulatszámon és nagyon hirtelen jön meg a teljesítmény.
Az ülésekkel megbarátkoztam, nagyon könnyen lehet öket tisztítani és már a rövid ülölap se zavar!(olyan nagyon)
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 6121 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Volvo V 70 | Következő autója? | Mazda 6 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
