Fiat 132 2.0i, a GÉP
Szöveges ítélet
Tehát a GÉP: Fiat 132. Motor : 2 liter, benzin, dupla vezérm?tengely, injektor HENGERENKÉNTI (1982!!) befecskendezéssel, soros 4 hengeres, 120 LE, 5 sebességes váltó. Extrák: állítható szervókormány, elektromos ablakok elöl, központi zár, fordulatszámmér?, gyárilag színezett zöld üvegek, els? szélvéd?be beépített antenna és a helykínálat.
A gépet 1994-ben láttam meg egy ismer?s udvarán, egy viharos napon. Beültem, becsuktam az ajtót és hallgattam a csendet. Kint tombolt a vihar. Körülnéztem a kocsiban, felmértem benne a helyet, a m?szerfalat, a fotelokat az ülés helyén, a középkonzolt a két els? ülés között, ami más kisebb autókban m?szerfalként funkcionálna és azonnal beleszerettem. 1 hétre rá megvettem 80000 ft-ért. Aztán imádtam szakadatlanul. Igaz, nem egy kisfogyasztású gép volt (város 11-12, országút 100-110-es tempóval 9 liter), de fiatalként a lábam is jobban nyomta és nem érdekelt a liter. Balaton a haverokkal? Nem téma. 5-en kényelmesen az utastérben, hozzá a táskák irdatlan mennyisége és a rekesz sörök a csomagtartóban, gép érezhet? változás nélkül hajrázik. Aztán jött a baj: olajpumpa megadta magát és mire feleszméltem alapjáraton eltekert kormánynál leállt a motor. Hiba: hengerfej gátrepedés. Fiat szerviz árajánlat: kopasz hengerfej 80000. Helyette: hengerfej hegesztés (még szerencse, hogy alu), utána köszörülés, majd polír és összeszerelés. Persze, ha már szét lett szedve, tömítések, szimmeringek csere. Tuti lett. Egészen addig profi volt a gép, amíg egy este nem akartam megmutatni haveromnak (én ökör) mit tud a gép, és nem szálltam be a városi park százéves gesztenyefái közé 130-al. Szerencsére bajunk nem lett, de a gép jobb eleje úgy 30 centivel rövidebb lett. Aztán jött a tortúra, az újjáépítés. Mivel távoktatásos iskolába jártam, ezért csak pénteken délután és szombaton egész nap csináltam a gépet, így 5 hónapig tartott, míg kész lett. A hab a tortán, hogy a törött benzineshez csak dízel kasztnit tudtam venni, aki látott már autót, az tudja mit jelent kibontani a kábelköteget, átf?zni az új kasztniba és beépíteni az összes berendezést és m?szert, kárpitot, motort, váltót, futóm?vet. El?nye volt, a géptet?n nekem is lett dögös dudorom. Aztán lassan kész lett (kb annyiért, mint amibe került) és újra imádhattam. Sajnos, magánjelleg? problémáim miatt kénytelen voltam eladni, de a vele eltöltött kellemes órák miatt mindíg örömteli szívvel gondolok vissza rá. Ha akkor nem muszáj eladnom, talán még ma is megvan.
Hibalista
- Els?lámpa-tartó m?anyag patentek, kilóméterspirál végén a m?anyag csati, kardánkeresztek, elektromos AC-pumpa, olajszivattyú (emiatt hengerfejtömítés), futóm? alkatrészek
Ide hordtam szervizbe
Saját magam és hivatalosan is autószerel? haverjaim
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Lada 2105 | Következő autója? | 2 db Lada 2101, majd Samara, most Astra G |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
