A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » 131 (1974-1986)

131 1,4 mirafiori 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Rizzó

Szöveges ítélet

Sokat keresgéltem kocsi után, sokat meg is néztem. Nem konkrét típust kerestem, csak valami olyat ami nem jön szembe minden sarkon, ne legyen mai csirke és egyszerű legyen szerelni.
Ladára gondoltam, de még nem kopott ki eléggé az utakról. Erre véletlenül találtam a neten ezt a gyöngyszemnek hitt kocsit.
Mikor elmentem megnézni kiderült, olasz kocsi. Előző tulaj autószerelő, mint később kiderült: van amihez nagyon ért, és van amihez nem, de sajnos ahhoz is hozzányúlt amihez nem értett.
Ráadásul benzin-gáz üzemű. Egész jó áron volt, kb mint egy Lada. De ez akkor is Fiat. Oldalsó ablakokra is küld levegőt, belső állítású tükrök etc etc. És a dupla körlámpa, na itt ment ki a biztosíték: KELL.
A tulaj levizsgáztatta, zk műszaki, gázbiztonsági anyámkínja. Vártam rá 6 hetet mire végre úgy ahogy gatyába rázta. Elhoztam, nehezen indult benzinnel is. Az alapjárat mint a mesében: hol volt-hol nem, inkább nem volt. Pár dolgot mutogatott mit hol lehet állítani, de kis utánaolvasás után kiderült hogy nem mindennel van képben.

Tudtam hogy lesz vele meló bőven még, és ezt az előző tulaj sem titkolta el.

Az egész gép megfogott. A céges opelek-citroenek, a fater suzukija, sehol sincs ehhez a masinához képest.

A gép kényelmes, a beltér kifejezetten pofás, de érződik rajta a hetvenes évek, és a bagószag... A fotelek baromi jók, bár kissé ki vannak ülve.

A motor meg nem húz nagyon, a hűtőventilátor hol megy hol nem, de inkább persze ment, aztán meg lett a kapcsolója. A hőgomba nem működik, de kézi-vezérlés akad hozzá...
Asszem egyik első dolog lesz a verda átvezetékelése.

Persze mivel most már rendesen alánéztem, mégiscsak az alját kell kihegeszteni elsőnek...

NA hétvégén nekiestem az alapjárat-gondnak. Rövid nézelődés után kiderült hogy a kifúrt karbi miatt (gáz cső bevezetéséhez) falsot is kap a jószág.
Ezt úgy kompenzálhatták hogy rátekertek a pillangószelep alapállására, ettől volt hidegen "valamilyen alapjárat", melegen persze 2200 ford/perc körüli. A gáz üzemnél meg eltekergették a reduktor állítócsavarját, így gáz-üzemnél nagyjából stimmelt, de a kevés gáz miatt sűrűn leállt, és a víz is ettől forrhatott fel.

Legalábbis mióta visszaállítottam nem csinálja egyiket sem. Persze most hidegen instabil az alapjárat, de legalább nem olyan a piros lámpáknál mint egy felszállásra váró helikopter. Persze azóta a vizet sem forralta fel. Szeretném azt hinni hogy kissé talán jobban is megy, bár ezt semmivel sem tudnám alátámasztani.

Légszűrő-csere is volt. Alapjárat persze elmászott a gáz-üzemnél, de kis korrekció a reduktornál és megint minden rendben, egyenlőre.

A kasztni hegesztést, illetve a többit a gazdasági krízis miatt jegeltem, de nem sokáig lehet húzni a dolgot.
Folyt. köv.

Hibalista

- Gáz szelep, hűtőventilátor hőkapcsolója, nem mindig van alapjárat, bal hátsó kilincs
- Kissé gondosabb átvizsgálás után több helyütt rohad, de ez nem csak a kocsi hibája.

Ide hordtam szervizbe

Magam szereltem, eddig... Gyenge közepes, mert ha vmiről lövésem sincs van képem utánaolvasni :)

Értékelése: 4

Másik szerelő értékelése

A gáz-szelepet a Landi-Renzo cserélte Pécsett, gyorsan, jól, nem olcsón, sztem még sokszor fogom idehozni a kocsit mire rendesen összeáll

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1981
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 72000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 601s Következő autója? nem adom el, mellé veszek vmit
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat 131 1974

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)