Ilyen autóm nem lesz mégegyszer:131 Racing,2000 TC
Szöveges ítélet
A családi autó 1997-ben került hozzám. Viszonylag jó állapotban, kevés km-rel. Kocsit venni nem lett volna pénzem, megérte rákölteni kicsit, és volt mivel járni, ugyanis ekkor égetően sürgősen szükségem volt valami saját autóra.
Innentől menekülés előre: ha már költöttem rá, nem volt értelme eladni.
Na és közben rájön az ember, nem akármivel jár, hozzá kellett szokni, hogy utánamfordulnak, megállítanak megnézni a kocsit!
Követnek, villogtatnak, integetnek, leszólítanak egy kis nosztalgiázó beszélgetésre a parkolóban.
Tényleg mosolyogtató esetek voltak, álltam két húszmilliós terepjáró közt, és ezt csodálták meg. Volt, hogy megkérdezték: -Milyen autóval jársz te? Mit tud ez, hogy megállnak mellette és lefényképezik?
Benzinkúton rendszeresen megszólítottak: "Ugye ebben a duplavezérműtengelyes motor van?" "Igen, az!"
2000 köbcentis, 115 lóerő, 105 Nm. Lehetett érezni, hogy nagyon menne, ha hajtanám, néha odaléptem, de a korára és a hangos differenciálműre való tekintettel inkább kíméltem. Így az átlagfogyasztást 9 l-re sikerült levinni, 98-as benzinből. És a legnagyobb hidegben is pöccre indult. Viszont a meleget nem szerette, főleg a pesti dugókat kánikulában, úgy 45 perc araszolás után már az olajnyomásjelző is ki-kivillant.
Az öreg autó másik előnye: az ember kitanulja az autósszakmát. A kocsikat kb. 20 év élettartamra tervezhetik, ezt legalább hozzák: nem nagyon van olyan rész, amit ne javíttattam vagy javítottam volna. Kilakatoltattam, lefényeztettem, de előtte szerelő kérte, amit tudok, szedjek le róla. Oké. Három csavarhúzó, három villáskulcs, kombináltfogó - és kész. Egyszerű eszközökkel, hagyományos módszerekkel meg egy kis leleménnyel mindent rendbe lehetett hozni rajta.
Az alkatrészutánpótlás sem volt teljesen reménytelen. A mozgó-kopó alkatrészek aznap, karosszériaelem rendelésre másnap, a nehezebb esetek pl. műanyag kárpitelemek, fényszóró némi utánjárással beszerezhetőek voltak.
Rendbehozás után sokáig jártam vele, kívül-belül nagyon jól nézett ki, mindenki dícsérte a kényelmes hátsó üléseket, a szép plüsskárpitozást. Hozzá lehetett szokni, hogy valami apró gond mindig van, hol egy zörgés, hol valami nem működik. Hihetetlen, de sosem hagyott cserben: volt olyan szíves mindig ráérős autózgatás közben, a szerelőhöz közel jelezni, hogy baj lesz...
Úgy alakult az életem, hogy ritkán volt szükségem rá, ezért nemrégiben a kihasználatlanság miatt, vérző szívvel, de eladtam. Természetesen egy ismerős FIAT 131 rajongónak.
Hibalista
- Mivel öreg autó, a váltót és a kuplungot kivéve szinte minden lett javítva. Gyenge pontok: első fékek, differenciálmű, elektronika kontakthibái.
Ide hordtam szervizbe
FIAT "márkaszervizek" :-(
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
... a tanulópénz megfizetése után ismerős autószerelőkhöz vidékre.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1980 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 11 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Samara | Következő autója? | Egyenlőre semmit nem veszek |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
