Olasz örökmozgó
Szöveges ítélet
Ebb?l a típusból ez a második darab, amit magamévá tettem. Az el?z? az els? tornyoknál ketté akart válni, sokba került volna a felújjítás, túladtam rajta. Viszont mint autót nagyon megszerettem, ezért amint lehetett, vettem egy jobb állapotút.
A karosszériához nem kellett annyira hozzányúlni, viszont a hengerfej felújításra szorult, a gyújtás több alkatrészét, a h?t?t, gumikat cserélni kellett. A hátsó keresztlaprugót meger?sítették, ezért az amúgy elfogadható utazási konfort elviselhetetlenné vált.
Alapvet?en imádom a formáját - személyisége "Arca van" van, mint a legtöbb régi autónak - szögletes lámpái ellenére. Érdekesség, hogy ezeket a els? lámpákat szerelték a Fiat 126-ba, a 128, 900-as második szériájába, a Fiorinoba, Fiat 133-ba (olyan mint a 126-os, csak hosszabb a karosszéria és a fiat 850 motorját szerelték bele), Zastavába, a rokon Seatokba és a brazil változatokba.
A 127-es, motorját a Fiat 850 Spor Coupetól örökölte, ami máig él továbbfejlesztve a mostani Puntókban.
Gyártották két és háromajtós karosszériéval, öt ajtósként a Seat gyártotta. Késöbb megjelent az olasz három ajtós kombi változat, majd Panoranico néven a brazil kombi, rendkívül ronda küls?vel, dízel motorral.
Általában az új típusok els? szériája a leg tetszet?sebb, ez a Fiat 127-nél is igy van.
Menettulajdonságai által megállja helyét a mai forgalomban is, f?leg városban, országúton is elfogadható, de már autópályára nem ajálható.
Hibalista
- típushiba: kuplung bowden
- kies? elefántfül ablak
- váltókar gyárilag lötyög
- csomagtér beázik
- gyenge fényszóró
-
Ide hordtam szervizbe
otthon
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1974 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 132 GLS | Következő autója? | Citroen Xantia |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
