Dezső, a Nagy Ő
Szöveges ítélet
Eléggé gyatra állapotban vettem 1988-ban, 10 évesen, egy 5 éves Trabiért cseréltem el. A hibákat kijavíttattam kb 70E ft-ért. Nagyon lehetett szeretni, akkoriban még nem sok "nyugati" autó közlekedett a hazai utakon. A 45 lóerő nem is volt kevés ennek a kis könnyű kasztninak, mert nagyon jól gyorsult. Szerette, ha kihúzatom a fölfelé váltáskor, jól bírta a pörgetést a kicsiny motorja. A kényelmével nem volt problémám, a korabeli autók átlagát hozta. Mai szemmel is érdekes, hogyan fért el benne öt felnőtt, viszonylag kényelmesen. Hosszabb utakon sem fáradtam el, ergonómikus volt az ülés és a műszerfal is. A formája nemcsak nekem tetszett, világossárga színben pedig eléggé feltűnő volt akkoriban. A nagyjavítások után már sohasem hagyott cserben, nagyon kellemes volt vezetni. Légkondi nélkül, elefántfüllel oldottam meg a hűtést, és hát nem is voltak olyan hatalmas üvegfelületei, hogy felhevült volna az utastér. A kocsit négy év használat után kellett eladnom. Később többször is láttam még, teljesen felújítva, könnyűfém felnikkel, nagyon dögösen nézett ki. Mindíg megdobogtatta a szívemet, ha láttam őt. A Dezsőt. Mert így szólítottuk Őt.
Hibalista
- hengerfej-csere, szélső gömbfejek cseréje, teljes kipufogó csere, sebváltóban nagyjavítás, fékbetétek cseréje, km-óra spirál csere. Lakatolás és újrafényezés.
Ide hordtam szervizbe
Jó barátom, egy megbízható régi vágású szaki.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1978 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 601 | Következő autója? | Lada 2107 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
