A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » 127 (1971-1986)

127 127 A (903 cm3) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Azúrkék zsebvillám

Szöveges ítélet

Igazi tündérmese a történetünk kezdete. Az autót anyám legjobb barátnője és a férje vette 1973-ban, még a Merkurtól, vagyis itthon. Sokszor ültem benne és kissrác koromban végig arról álmodoztam, hogy nekem is ilyenem lesz egyszer. A tulaj tehát menő, gyermektelen házaspár volt garázzsal, balatoni nyaralóval. Ez csak azért érdekes most, mert az első pár év után már csak hétvégi, Balatonra szaladgáló eszköz lett belőle egy másik kocsi mellett, vagyis csak nyáron, és szinte kizárólag autópályán használták, női stílusban. Tényleg. Persze a 70-es, de még a 80-as években is hatalmas szám volt egy "torinói" Fiat. Ráadásul mániákusan vigyáztak rá; szerelő ha kell, ha nem, nézze csak át mindig. Ennek eredményeképpen a mester állandóan ajánlatokat tett rá, de végül 18 éves korában, vagyis 91-ben mi kaptuk meg, tulajdonképpen ajándékba. Annyira megkímélt volt, hogy nem is nagyon hitte el senki a korát. Nagy eséllyel én sem tettem volna, ha nem ismerem az előéletét. Nekem mindenesetre megvalósult álom volt... A fényezése hibátlan, rozsda sehol, a motortér újszerűen tiszta és színes, kis cetlikkel és matricákkal, stb. Másrészről egyetlen autómnak sem volt még ekkora lelke. Amikor elhoztam, szabályosan makancoskodott, be kellett törni szinte. Egy hét alatt 3 defekt, kivillanó töltéslámpa, stb. Igazi hisztis nőként viselkedett ebben a pár napban, de amint megkapta az új gumikat, friss olajat, szűrőket, megemberelte magát. Amint rájött, hogy ismét jó kezekben van, nagyon összemelegedtünk. Soha, sehol nem hagyott ott 7 év alatt, pedig sokat mentünk együtt. A makracos lányból oltalmazó nő lett. Nagyot fordult a sorsa, hiszen az addigi kényelmes, ácsorgós életéből egy sokkal pörgősebb, kalandozósabb világba került, de hősiesen helytállt. Velem volt pl Hollandiában egy évig, a legkisebb hiba nélkül, de legalább 4x vitt el Svájcba is. Persze ezeket az utakat akkor inkább a kényszer szülte, mert azt a legnagyobb jóindulattal sem lehetne állítani, hogy utazóautó volna. A vége 140 volt, de egyrészt akkor már nagyon erőlködött, másrészt a hangja sem volt kevés.
Magas építése miatt földúton viszont elemében volt, könnyű építése és a vékony kerekei miatt hóban szinte sosem csúszkált, mindenhová elment és vissza is hozott. Bármikor el mertem indulni vele akárhová. Ritka az ilyen ma is. Cserében a végtelenségig puritán volt minden ízében, de ez nekem sosem derogált - használatni eszköznek tervezték, nem pedig luxuscikknek, vagy sporteszköznek. Fenntartani nagyon olcsó volt, szerintem még ma is az lenne. Igazán szerettem, sokáig volt második autó még a családban és csak azért szorult ki végül, mert a hosszabb utak miatt nagyobb motorra és csendre vágytam már.

Hibalista

- A gumi fékcsöveket, illetve az egyik első féknyerget cseréltem rajta egyszer, mert szorult. Az első évjáratokból még hiányzott a műanyag doblemez elöl, így kerék által felvert sár megragadt a sárhányó felső csücskében, az A oszlop csatlakozásánál. Bontóból szerzett későbbi, de passzoló dobvédőkkel időben megelőzhető volt a komolyabb baj.

Ide hordtam szervizbe

Magam szereltem.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1973
Kényelem (6) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 25000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 130000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Mini Következő autója? Lancia Beta HPE
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat 127 1971

További ítéletek (28 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)