A törpe Ferrari
Szöveges ítélet
Életem második autója volt (Egy kocka Lada volt az el?dje). Egy kicsi és olcsón fenntartható autót szerettem volna a Ladek után. El?ször egy 78-as kiadásu autókatalogusban láttam meg. Meglátni és megszeretni egy pillanat m?ve volt. Volt valami a formájában ami megragadott. Kicsinek, de harciasnak tünt. A párom édesapja pont ebben az id?szakban talált egy eladó t?zpiros 127-est. Azonnal elmentem megnézni és kipróbálni. Hát mit mondjak? A Lada után úgy éreztem mintha szárnyakat kaptam volna. Élvezet volt vele a városi forgalomban száguldozni. 1050 ccm motorja volt, nagyon jól ment a rövid sebesség fokozatoknak köszönhet?en jól gyorsult. Az elöz? autómhoz képest igazi Ferrarinak tünt és ráadásul t?zpiros volt... Ami ellene szólt az a kora volt a vásárláskor épp 19 éves volt és a kasznin is meglátszott az id? vasfoga. Viszont menthetetlenül beleszerettem. Igy hát megvettük és igy visszatekintve úgy érzem jól döntöttünk. Télen -nyáron, hóban-sárban használtuk a párommal. Igénytelen és könnyen karbantartható kis autó volt. Soha nem hagyott az út szélén. Amit javítanom kellett rajta az az els? fék volt. Megvolt az a rossz szokása, hogy id?nként befogott, és ezen semmiféle szerviz nem segített tartósan. Ez az egy visszatér? problémája volt. Motorikusan nagyon jó volt. Ami számomra nem tetszett benne az az automata szivató volt. Télen kb. 1,5-2 L -el megdobta a fogyasztást ( sokat használtam városban). Nekem mivel elég nagydarab vagyok az utastér kicsit sz?k volt, a párom viszont imádta. Könny? volt vezetni, és gyerekjáték volt vele parkolni. A Ladában a "kenyérszervót" utálta és azt, hogy akkora volt szerinte mint az Aurora cirkáló. Eleinte aggódtam , hogy a csomgtér kicsi, de ez alaptalannak bizonyult. A dönthet? hátsó üléseknek köszönhet?en fantasztikusan jól pakolható volt az autó, ami a költözködéskor derült ki igazán. Nagyon megbizható autó volt. Sokszor volt olyan, hogy télen -10, -15 fokban kint állt az autó és legkés?bb a második probálkozásra elindult. Igaz hogy jó akku is volt benne. A megbizhatósága és a sportossága minden egyéb hátrányát feledtette. A legnagyobb gondom az volt szegénnyel, hogy menthetetlenül rozsdásodott. A szervizben nem voltam s?r?n látott "vendég". A féken kivül a m?szaki és az olajcsere miatt hordtam az autót szervizbe. Aztán éppen az olajcsere jelentette számára a véget. A motort akartam kimosni és a gyenge min?ségü olaj miatt a motor besült.....
Ekkor el kellett döntenünk mi legyen az autó sorsa....
A motor generálért brutálisan magas árat kértek és hát a rozsda is megtette id?közben a magáét. ( a motorgenerál és a kaszni jav. áráért kes?bb tudtunk venni egy jó állapotu fullos Opel Asconát). Úgy hogy fájó szivvel, de megváltunk t?le. 3 évig használtuk és kellemes emlékeink füz?dnek hozzá. Ha még gyártanák második autónak biztos, hogy vennék megint egyet.
Hibalista
- els? fék, fékmunkahengerek, fékcsövek,
-
Ide hordtam szervizbe
Szabó Róbert
Sásd
Rákoczi u.
7370
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 21000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Lada 2105 | Következő autója? | Opel Ascona 1,3 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
