A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » 127 (1971-1986)

127 1050 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

A legjobb autó a Piedone-filmek korából

Szöveges ítélet

Sajnos nem tudok elfogulatlan lenni, mert nekem ez volt az ELSŐ autóm! Nagyon hálás vagyok a sorsnak, hogy egy ilyen vassal ajándékozott meg, mert mindent, de mindent, amit az autóról tudni kell, azt ezen tanultam meg.
Ám kezdjük az elején egy kis történelemmel. 1972-re az év autója lett, és ez talán nem a véletlen műve volt anno. Az már csak a legendáknak és a pletykáknak mezeje, hogy akkor figyelt fel rá a VW, és vitte az egész tervező stábot át az NSZK-ba, hogy szétszedetve a 127-est készíttessenek velük ezen az elven egy németesebb autót. Nos, ha lehet hinni a mendemondáknak, ekkor került egyenesbe a Volkswagen és kezdődött a Golf karrierje. Meg pont a totalcar.hu-n olvastam, hogy a GM sem rejtette véka alá anno a Fiesta tervezésénél, hogy ez a modell volt az etalon számukra.
Szóval, az enyém egy 1982-es évjáratú 1050-es, tunéziai bézs színnel, a korhoz és a kisautósághoz képest modern dolgok: automata szivató, öt sebesség, fűthető hátsó ablak stb. Annyiért vettem, mint egy komolyabb biciklit, és nem lehetett azt mondani rá, hogy sokat költöttem rá. Lelkesen kerestem hozzá, valamilyen irodalmat, hogy hogyan is lehet a kondícióját megtartani, de miután a FIAT Magyarországnál azt mondták, hogy ezt felejtsem el, akkor tudatosult bennem az, hogy ez egy olyan „self-made-car” lesz. Óriási szerencsémre egy szombathelyi „szent örült”, Harkai Krisztián (ha jól emlékszem) még nálam is fanatikusabban szerette ezt a típust. Az általa vezetett Fiat 127-es klubtól kaptam egy csomó műszaki leírást, de hogy honnan szerezték be, azt sűrű homály fedi. Utólag is hálás vagyok érte.
Egyszer fel is törték, de nem vittek belőle el semmit, meg mit is oroztak volna el, mivel még rádió sem volt benne. Másfél napi utánjárás kellett az új szélvédőért, mivel a tolvaj kivágta a gumit, és bosszúból betörte az üveget, mikor nem tudott semmit elvinni.
Az autó műszaki állapota nem volt túl rossz, de túl jó sem. Két alapvető hibája volt: az olajat köpte fel a légszűrőbe és rohadt karosszéria, főleg a kerékdoboknál. Az egyik miértre sem sikerült fény derítenem, mert miután a meg lett gyűrűzve, köszörülve a hengerfej, újfent tele lett a légszűrő olajjal. Lakatosnál is volt az autó, de nagyon nem lett volna értelme belebonyolódni, mert mind a négy dobnál hatalmas korroziós tanulmány lehetett felfedezni. Akkor döbbentem rá, hogy nagy valószínűséggel én leszek ennek az autónak az utolsó gazdája is.
Abszolút igénytelen volt az autó, amit nem tudtam megoldani egy fogóval, villáskulcsokkal, „meggájveres” svájci bicskával, azt amúgy se lehetett. Mivel Fiat volt, egy csomó alkatrész kompatibilis volt a rokonokkal lefele és felfele, úgymint a 124-essel, 125-össel, illetve a 128-asokkal, sőt volt benne Uno alkatrész is.
És a lényeg, hogy is miért imádtam? A futóműve és a menetteljesítménye kiváló, fogyasztása lábfüggő, ülése frenetikusan kényelmes, egyszóval egy csóró fiatalnak ez az álma! Igénytelen, feltéve, hogy már kiismerte az ember a lelkét. Nem volt benne bosszantó elektronikai kütyű, ami letiltott volna, ha kihagytam volna a kötelező szervizperiódust, és a jó értelemben vett egyszerűsége is abszolút lenyűgöző volt.
És a vég, belém jöttek klasszikusan, én voltam középen, koccoltam tovább a hátsó behatást, mind az eleje és a hátulja zúzódott, az eredmény az ún. „gazdasági totálkár”. Férfi létemre sírtam, mert eszembe jutott a Bonanza Banzai legjobb száma: "Valami véget ért". Igen, valami véget ért, valami fájt.
Tízezerért adtam el egy bontósnak, de szívemben örökké élni fog.
Mikor nézem a Piedone-filmeket, mutatják a római utcákat, egy csomó 127-es hömpölyög az utcákon. Akkor eszembe jut, hogy én is ilyennel jártam...

Hibalista

- Korrózió, de az nagyon!

Ide hordtam szervizbe

Csak a 127-es klubban értettek "típusilag" hozzá.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Kádár Andor, a szomszéd, igazi Fiat szerelő - király. Örök köszönet neki, soha nem tudom meghálálni neki azt a sok mindent, amit adott.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1982
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 10000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Honda Civic
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat 127 1971

További ítéletek (28 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)