Töfike
Szöveges ítélet
A megbízhatósága rettenetes - DE! A típus alapvetően ugyebár a 63-as 500-ason alapul, tehát ennek megfelelően kell nézni: sűrűn kell(ene) karbantartani és akkor talán nem lenne gond. Sajnos az enyém (a korabeli kocsik nagy hányadával együtt) csak akkor látott szerelőt, amikor már valami tönkrement, ezt ´meg is hálálta´ kisebb-nagyobb gondokkal.
Óriási előnye viszont, hogy az alkatrészek (ami sajnos sokszor gyenge utángyártott minőséget jelent) üveggolyó árában vannak. Ritkán találni persze jó minőséget is, az az igazi...
Aki érez magában némi affinitást a szereléshez, annak tudom csak jó szívvel ajánlani - de annak nagyon! Hiába lengyel gyártás, valahogy benne van az olasz autók (mármint a régiek) ´lelke´. (Persze női - hisztis, szeszélyes - lelke. :-))
Kolléga egy kört ment vele, de ahogy beült, máris fültől-fülig vigyorgott, hogy milyen aranyos kis gokart.
Persze volt benne ´sportülés´ meg sportkormány, sportkipufogó - még ezek is relatíve tök olcsóak - ezek némi kényelmet és sportosságot kölcsönöztek a kis gyösznek.
A mai napig sajnálom hogy meg kellett válnom tőle, de kellett egy megbízhatóbb kocsi (ami nagyobb is persze) és kettőt felesleges lett volna tartani...
Hibalista
- Volt vezérmű fogaskerék csere (2x is), kipufogó csere, számtalan defekt a felni rohadása miatt (kikoptatja a belsős gumit), lerohadások mindenféle gyújtásgondok miatt.
- Váltó (2x) igazából a difi, de egyszerűbb egyben cserélni, nem éri meg ennél a típusnál vacakolni vele. Persze volt függőcsapszeg berohadás, kézifékkötél szakadás (tégla rulez :-)), indítóbovden szakadás illetve az indítóbovdent feszítő kis műanyag pöcök számtalan cseréje út mellett.
- Sokat tört el a ´menesztő´ - ínyenceknek féltengelycsillag és a rövid féltengelyen ülő hardy tárcsa is.
- A legdurvább két eset az ékszíjtárcsa tengelyről való ´leválása´ volt (a tengely szétdarálta a tárcsa közepét, utána az lötyögött és elvágta a szíjat is). A másik esetben én is vétkes vagyok - leállítottam 3 hónapra: be is állt a motor, berozsdált a henger...
Ide hordtam szervizbe
Apósomhoz... :-) Szegény, eléggé utálta is a végére. (Lecseréltem azóta a kis gépet.) Csak a morgás miatt kap 9-est.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 55000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Suzuki Swift |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.4/10) |
