A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » 126 (1972-2000)

126 650E 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szeretnivaló, kiváló autó

Szöveges ítélet

Sajnos a karosszériája a halála. Bár csak 16 éves 2006ban, sajnos nem lehet vele mit csinálni, szinte az egész karosszériáját ki kellene cserélni. A problémák a megvásárlását követően kezdődtek, és az utóbbi 2-3 évben vált katasztrófálissá.
Jól szolgált az útjaimon, és sosem hagyott cserben. Mindig megvárta, míg hazaérünk, és csak otthon romlott el :-) Leszámítva a fékproblémákat, amelyek azonban önjavulósak voltak, és a fékhenger cseréjéhet vezettek.
Egyszer sikerült egy nagyon rövig szakaszon 80ról befékezni. A mai napig nem értem hogyan, nem sok hiányzott hogy csattanjon...
Na jó, egyszer azért csattanni is sikerült szegénnyel.
A fogyasztása 5,5 liter volt, ez néha 6 fölé kúszott, de az nagyon extrém eset volt.
Alapvetően kényelmesnek találtam, és a kormány, nos a kormányt a mai napig visszasírom. Azóta sem fogtam olyan kényelmes kormányt (1988 utániakban volt ilyen).
Hátul viszont nem utaztam volna benne! Sőt, általában a hátsó ülést kizárólag csomagtartónak használtam, mivel a csomagtartónak nevezett valami tele volt szerszámokkal, amiket sosem használtam - szerencsére.
Elégedett voltam vele, a mai napig megvan. Talán még egyszer sor kerül a megjavítására is, ki tudja.
Utazósebessége, nos, az 80-90 között van. Mondjuk nálam 90-100 illetve 100-110 között volt. Ezt az éves hengerfejtömítéscsere követte.
Végsebessége olyan 125 km/h volt nálam (más valószínűleg jobban ki tudná gyorsítani, nekem itt elég volt).
Apám állítása szerint az övé 130at ment pótkocsival. Szóval biztos tágabbak a határok. Ami leginkbáb zavart, az a 4 sebességes váltó. Érezhetően szükséges lett volna egy 5 sebességes. Ez állítólag létezik is, azonban legenda jellegű, még senki sem látta.
Viszont a 4 sebességes Maluch váltó (´90-es években lengyel piacra gyártott Polski Fiat) beszerelése után 153 km/h is kihozható belőle.
Előzési technikám az volt, hogy amikor már látható volt, hogy hamarosan szabad út lesz, elsőzör picit lemaradtam az előttem lévőtől, majd lendültetből, immár 10-15 km/h sebességkülönbséggel megközelítve kezdtem hozzá az előzéshez.
A 21 Le-vel bíró motor mégis rengeteg örömet nyújtott. AJánlom mindenkinek, bár leginkább második autónak.
Egyetlen nagy hibája a fűtés. Igen, a fűtés sajnos katasztrófális. Az elromló termosztát pedig sokat ront rajta.

Hibalista

- Hát az úgy volt, hogy votl egyszer egy jobboldali első fék munkahenger. Ennek a cseréjét elhútuk egy éven át, azonban amikor a második nyáron szállt el a fék, ideje volt megnézetni.
- Egyszer volt egy AC pumpa, újonnan 5k, majd az ezzel kapcsolatos indítgatás miatt szénkefe az indítómotorban, az is pár HUF. Bontóból gyakorlatilag bármi beszerezhető bele aprópénzért.
- Volt, hogy a felni szétrozsdásodott, pár ezer forintból ez is pótolható volt. Egyszer feltörték aljas (nem akarom jellemezni őket) emberek (?) a benne található, újonnan 5000 forintos analóg rádióért. Az ablak 500 forintba került...
- Hátsólámpa érintkezési hibák jellemzőek, a legegyszerűbb módja a csatlakozó levágása, sé a kábelek hátsó lámpa NYÁK-hoz forrasztása.
- Az első lámpák foncsorai elöregedtek, éjszaka eléggé veszélyes volt vele közlekedni.
- Hengerfejtömítéscsere ;-)
- Van pár apróbb hibalehetőség, mint például ablakmosószivattyú.
- Ja, és egy idegesítő, de nem feltétlen javítandó betegsége (ha bírod a traktorok hangját,m kifejezetten szeretni fogod), amikor kiég a kipufogó tömítése, és éppenséggel az utastér felé eső a ludas, nos, akkor vagy szerelheted ki az egész motort, vagy hajlékony testű szerelőket kell fogadnod a cseréhez :-) Esetleg elviseled a hangját egy darabig :-)

Ide hordtam szervizbe

maszek

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1990
Kényelem (4) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 52000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? Daewoo Tico
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat 126 1972

További ítéletek (123 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)