Szeretnivaló, kiváló autó
Szöveges ítélet
Sajnos a karosszériája a halála. Bár csak 16 éves 2006ban, sajnos nem lehet vele mit csinálni, szinte az egész karosszériáját ki kellene cserélni. A problémák a megvásárlását követően kezdődtek, és az utóbbi 2-3 évben vált katasztrófálissá.
Jól szolgált az útjaimon, és sosem hagyott cserben. Mindig megvárta, míg hazaérünk, és csak otthon romlott el :-) Leszámítva a fékproblémákat, amelyek azonban önjavulósak voltak, és a fékhenger cseréjéhet vezettek.
Egyszer sikerült egy nagyon rövig szakaszon 80ról befékezni. A mai napig nem értem hogyan, nem sok hiányzott hogy csattanjon...
Na jó, egyszer azért csattanni is sikerült szegénnyel.
A fogyasztása 5,5 liter volt, ez néha 6 fölé kúszott, de az nagyon extrém eset volt.
Alapvetően kényelmesnek találtam, és a kormány, nos a kormányt a mai napig visszasírom. Azóta sem fogtam olyan kényelmes kormányt (1988 utániakban volt ilyen).
Hátul viszont nem utaztam volna benne! Sőt, általában a hátsó ülést kizárólag csomagtartónak használtam, mivel a csomagtartónak nevezett valami tele volt szerszámokkal, amiket sosem használtam - szerencsére.
Elégedett voltam vele, a mai napig megvan. Talán még egyszer sor kerül a megjavítására is, ki tudja.
Utazósebessége, nos, az 80-90 között van. Mondjuk nálam 90-100 illetve 100-110 között volt. Ezt az éves hengerfejtömítéscsere követte.
Végsebessége olyan 125 km/h volt nálam (más valószínűleg jobban ki tudná gyorsítani, nekem itt elég volt).
Apám állítása szerint az övé 130at ment pótkocsival. Szóval biztos tágabbak a határok. Ami leginkbáb zavart, az a 4 sebességes váltó. Érezhetően szükséges lett volna egy 5 sebességes. Ez állítólag létezik is, azonban legenda jellegű, még senki sem látta.
Viszont a 4 sebességes Maluch váltó (´90-es években lengyel piacra gyártott Polski Fiat) beszerelése után 153 km/h is kihozható belőle.
Előzési technikám az volt, hogy amikor már látható volt, hogy hamarosan szabad út lesz, elsőzör picit lemaradtam az előttem lévőtől, majd lendültetből, immár 10-15 km/h sebességkülönbséggel megközelítve kezdtem hozzá az előzéshez.
A 21 Le-vel bíró motor mégis rengeteg örömet nyújtott. AJánlom mindenkinek, bár leginkább második autónak.
Egyetlen nagy hibája a fűtés. Igen, a fűtés sajnos katasztrófális. Az elromló termosztát pedig sokat ront rajta.
Hibalista
- Hát az úgy volt, hogy votl egyszer egy jobboldali első fék munkahenger. Ennek a cseréjét elhútuk egy éven át, azonban amikor a második nyáron szállt el a fék, ideje volt megnézetni.
- Egyszer volt egy AC pumpa, újonnan 5k, majd az ezzel kapcsolatos indítgatás miatt szénkefe az indítómotorban, az is pár HUF. Bontóból gyakorlatilag bármi beszerezhető bele aprópénzért.
- Volt, hogy a felni szétrozsdásodott, pár ezer forintból ez is pótolható volt. Egyszer feltörték aljas (nem akarom jellemezni őket) emberek (?) a benne található, újonnan 5000 forintos analóg rádióért. Az ablak 500 forintba került...
- Hátsólámpa érintkezési hibák jellemzőek, a legegyszerűbb módja a csatlakozó levágása, sé a kábelek hátsó lámpa NYÁK-hoz forrasztása.
- Az első lámpák foncsorai elöregedtek, éjszaka eléggé veszélyes volt vele közlekedni.
- Hengerfejtömítéscsere ;-)
- Van pár apróbb hibalehetőség, mint például ablakmosószivattyú.
- Ja, és egy idegesítő, de nem feltétlen javítandó betegsége (ha bírod a traktorok hangját,m kifejezetten szeretni fogod), amikor kiég a kipufogó tömítése, és éppenséggel az utastér felé eső a ludas, nos, akkor vagy szerelheted ki az egész motort, vagy hajlékony testű szerelőket kell fogadnod a cseréhez :-) Esetleg elviseled a hangját egy darabig :-)
Ide hordtam szervizbe
maszek
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 52000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Daewoo Tico |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
