Szeretetreméltó kis ördög. :-)
Szöveges ítélet
Az egész úgy kezdődött, hogy kb. két évig nem volt előtte autóm. Innentől minden tetszett amibe benzin kell, van négy kereke, és nem tekerni kell, mint a biciklit. A választás, mert pénzem nem igazán volt, vagy Trabi, vagy Kispollák. Utóbbira szavaztam, mert Trabi volt már a családban, de nem vált be. Szóval újságböngészés, vásárnézegetés következett heteken keresztül, mert csak az elképzelés volt meg a pénz még nem teljesen. Aztán megpillantottam a vásárban. Nagyon szép állapotban volt, (akkor még úgy láttam), egy autószerelő feleségéé tehát elképzelni sem lehet jobbat. Gondoltam. Mert egy autószerelő biztos rendben tartja, hisz ért hozzá. Meg is egyeztünk, fizetés után megyünk érte. Amikor elmentünk nagy volt az öröm, próbakörre vittük, de minek után még életemben nem ültem Kispolskiban fogalmam sem volt milyennek kell lennie. Nekem jó volt, kialkudtam 135.000HUF-ot, és indulás vele haza. Úgy éreztem benne magam, mint aki egy új S-classet visz haza. Nagyon boldog voltam Az akkori barátnőmmel, aki ma már életem párja mentünk együtt. Meg sem szólalhatott, annyira figyeltem mindenre. Amikor hazavittük szembesültünk vele, hogy az ajtaja nem záródik behalt a zár, elromlott. Na akkor én hazaviszem, gondoltam kertes ház az udvarban nem piszkálják holnap javítás. Az autó nem indul. Én a 80kg-al ültem benne, a barátnőm meg szegény tolt minket kitartóan vagy fél órát mire beugrott, hogy nem a slusszkulcs indítja, hanem a két bovdenes kar egyike az első ülések között. Gyorsan meghúztam, és már járt is a motor. (szegény a mai napig nem tudja miért kellett annyit tolnia, de én akkor megjegyeztem egy életre). Mire hazamentem vele a motor is füstölt. Otthonról telefon, és másnap vittem vissza a gazdiának. Kiderült a próbakör alatt a kéziféket nem engedtem ki teljesen, és a motor , hááát ,igen. Ő megadta magát. Kb. egy hetes teljes generál következett, ami 7000HUF-ba került, de szinte minden cserélve lett. Azt mondták utána óvatosan kell bejáratni. És ekkor kezdődött a mi kis életünk. Azt a filinget amit abban az autóban éreztem a mai napig nem adta vissza semmi. Amikor raktam neki egy egyest úgy megrázkódott, és olyan hangot adott, mint amikor a pesti villamos elindul. Igazi kis egérkamion volt. Egyszer egy emelkedő tetején beértem egy IFA-t úgy 75KM/h körül. Gondoltam megelőzöm. És visszaraktam harmadikba, amiből nemhogy előzés nem lett, de szegény kis motor majd kiesett hátulról. Akkor jöttem rá az autó határaira. Sosem volt olyan autóm csak ez aminek a végsebességét oly sokszor megközelítettem. Ha a szél kedvező volt akár a 90-et is megfutottam vele, de én úgy éreztem a 70 neki az ideális. Akkor olyan 4 litert evett. Minden hónapban szerelőhöz vittem. Vagy mert elromlott rajta valami, ha meg épp nem akkor kicsit modernizáltuk. (dinamó helyett generátor, nyitható oldalsó ablakok, új kipufogó, mert akkora cső volt rajta mint egy kályhán, új aksi, új lámpák, mert azok amik voltak gyertyamód világítottak stb, stb …) Felsorolni nem lehet miket cseréltünk, javítottunk rajta. Összesen egy év alatt 85.000HUf ment rá, 24.000Km-er alatt anélkül, hogy kívülről valami is változott volna. De mindig indult, sosem hagyott ott sehol. Hideg téli reggelen munkába menet megvettem a kiflim, ½ liter kakaóm, be a motortérbe, és mire beértem meleg kakaó és ropogós friss kifli várt hátul. Pécsről Mohácsra menet egy alkalommal fékezni akartam de a pedál beesett. Valami megszorult a fékben. Úgy jöttünk vele haza, hogy kicsit jöttünk, folyamatosan próbálgatva közben a féket, és amikor éreztem, hogy gyengül, mert forró, akkor út szélére félreálltunk, pihi amíg hűl, és gyerünk tovább. Az együtt töltött év feledhetetlen volt. Nagyon szerettem. Az, hogy útjaink megváltak, észérveknek tudható be. A havi javítási költségből, kijött egy fiatalabb autó havi részlete, és ha nem is olyan dimenzió nyílt meg amilyen az egérkamionnal, de azért egy új világ kezdődött. Emlékeimben mindig élni fog, és bátran nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek, aki olyan autóra vágyik, amit nem pont autó mivolta miatt lehet szeretni. Hobby autónak a mai napig el tudnám képzelni, de akkor mondjuk kabrióban.
Hibalista
- Ami csak lehet, plusz az elképzelhetetlen.
- 3,54 HUF szervízkölétség + benzin/ kilóméter
Ide hordtam szervizbe
Előző tulaj, utánna könyvből én, + Troha Pisti Pécsett
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 76 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 24 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Suzuki Swift 1,3 GLX (1997) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
