Ritka aranyos... :)
Szöveges ítélet
Második autóként került a tulajdonomba, testvére lett egy léghűtéses darabnak.
Kellemes kis jószág. Feltűnést kelt a felnyitható harmadik ajtaja, ami miatt már 2 környékbeli rendőr is engedély nélkül átalakítottnak vélte (hol az átalakítási engedély című kérdés). Alapjáraton csendesebb mint az előd, menet közben a hajtáslánc miatt megjön a nagyobb hangja is. :) Kényelmesen tartja a 110 -es utazótempót, ennyivel szelte át az országot amikor egy 1300Km -es utazás alkalmával megengedte az útviszony (M30, M3, M7, 7 -es főút végig). Országúton sosem evett 5l -nél többet, inkább kevesebbet (110 -es utazónál, gyári adat szerint 90 -nél 5l). Bár papír szerint csak 2 pacival erősebb, városban igencsak fürge jószág, hála a motoron eszközölt változtatásoknak (mire légesből eljutott ide a típus).
Vezetése élvezetesebb mint sima társa esetében. Télen is könnyen kormányozható, hála a fogasléces kormányműnek. Hideg időben áldás a ventillátorral megtámogatott radiátoros fűtés. A kocsi villamos rendszere is megbízhatóbb mint az öregebb tesóé, immáron relézve van minden, és végre késes a biztosítótáblája. A hátsó ablaktörlő városban nagyon hasznos tud lenni. A lehajtható hátsó ülés miatt kis kombi is lehet a gép, egy építőanyagos telepen néztek nagyot amikor járólapokért mentem. :) Nemrég kapott sportülést, így kényelmesen lehet utazni. Már csak egy valami van ami kényelmetlen: a gázbowdent visszatoló rugó kissé erős, plusz a második torok nyitásához is kicsit nagyobb erő kell. Ez hosszabb távon lefárassza az ember lábát.
Aranyos kis gép, szeretnivaló. Az adja meg az igazi varázsát hogy ritka típus az országban, viszont épp emiatt az alkatrészek beszerzése szinte lehetetlenség. Sokszor kell rögtönözni, de aki ráteszi a kezét egy ilyen apróságra, az úgyis előbb utóbb belejön... :)
Hibalista
- AC pumpa - kb 5 ezres volt, eleve ilyen hibával hoztam el
- Első futó körül bonyodalmak, pl berohadt munkahenger illetve tönkrement első csapágyak.
- Kipuff kilyukadt. Behegesztettük. :)
-
- Utólag szerkesztve:
- -kapott egy Zeus Exhaust egyedi saválló kipuffot (többe került mint mostanában a legtöbb olcsó egérkamion :) )
- -lakatolva lett
- -kapott egy hófehér új fényezést
- -sportülések
- -rendbe lett téve a jobb oldali automata biztonsági öv
- -sikerült szerezni lengyelből olyan eredeti BIS visszapillantót aminek nincs még kinyírva a csuklója
- -a Weber30dgf karbi kapott egy felújítást (perselyezés, stb)
- -FIAT 126 Elegant féle "hibrid" műszerfal (FIAT "Csirkecsentó" és 126 EL keverék)
- -ablaktörlő mechanika és kulisszák cserélve. A balos erős beázást profukált...
- -kapott egy saját faragású, 18 -as farost "lemezből" készült kalaptartót (az eredetit még a korábbi gazdái megsemmisítették), amibe belefarigcsáltunk 2db ovál recsegőt meg alá egy erősítőt
- -kánikulában távolsági közlekedéshez direkt hűtés
- -CD lejátszó
- -világítás pótlólagos relézése
- -sikerült szerezni eredeti hátsó ablaktörlő kart, a korábbi gazdái valami döntött kart gányoltak oda
-
Ide hordtam szervizbe
Részben önerőből, részben segítséggel, de házilagos a szervíz.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 92000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 126 650E | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
