Pici - a pöcsköször?
Szöveges ítélet
A FIAT-ot elég olcsón vásároltuk meg lestrapált kissé elhasznált állapotban, de érdekes módon még gyári - mattos - fényezése volt és a karosszéria rozsdát még nem is látott. Az olcsó jó vétel és roszda mentes karosszéria alapján a családi tanács úgy döntött, hogy csináljunk bel?le egy szalon állapotú járgányt. A döntést követ?en három hónap múlva a járm? teljesen "új" állapotba került (mármint a lengyel min?séget sikerült megütnünk), a jó ég tudja megmondani mennyi óra ráfordítással. A járgányhoz a kezdeti bejáratást követ?en (50-60km) még legalább féltucatszor hozzá kellett nyúlni, de megérte a hibák nem az összeszerelésb?l, hanem az alkatrészek min?ségéb?l eredtek. Ezek után anyám kezelésbe vette a járm?vet a KRESZ sebesség korlátozásait 10 km megtétele után eldobva magától, jobb lába digitális lett, mindent bele, padlógáz, 100-110-vel hajtotta 50 km keresztül (megemltést érdemel anyám mondása: "megmutattam a picinek a 100-t"). Hihetetlen, de kíbirta hiba nélkül vízet nem forralta fel, olaj nem csepegett és azóta sincs próbléma.
Lehet, hogy felt?nt, a fentiekb?l hogy "vizet nem forralta", igen ez egy vízh?téses FIAT 126 BIS by FSM. A járgány lelke - csak azoknak akik nem ismernék - egy fekv?, két hengeres, OHV láncvezérléses, vízh?téses, 704 cm3-es, 26 LE-s motor. Röviden:26 LE-t 4.500-as, 49 Nm-t 2.000-es fordulaton adja le, amihez a váltó áttételét megnyújtották és ehhez még 13´´-os kerekeket raktak, így képes kisebb fordulaton nagyobb sebességre, na persze a nagyobb nyomaték segítségével. Mivel a motor fekszik benne, így marad hely csomagtartónak (ilyen kis autó és két csomagtartója van,egy el?l és egy hátul, szerintem ebben GUINESS rekorder). A pöcsköször? második illetve hobbi autóként van tartva, így minden második héten van csak használva, eddig kifogástalanul. Kormányzása pontos és kis kormánymozdulatokra nagyon jól reagál. A nagyobb kerekek miatt kisebbeket döcög, mint a kis Polski, na de limuzinokhoz hasonló komfortot ne várjunk el t?le.
Nézzük a gyári extrákat (összehesonlítás egy gyári kis Polszkival):
1. f?t? motor - f?t? radiátor (mínuszban 10-15 perc múlva langyos leveg?t fúj, hiába nem Lada)
2. állítható hátámlás els? ülések
3. hátsó csomagtérajtó + kalaptartó + egyben dönthet? hátsó üléssor
4. hátsó nyitható oldalablakok
5. fogasléces kormánym?
6. 13´´-os kerekek
Hibalista
- Ami a járm?vet illeti teljesen fel lett újítva. Részletezve, motor, váltó, fútóm?, ülések, kárpitok, üvegek, lámpák ki, aztán a maradék fémkarosszéria lecsupaszitása után fényezés összerakás és amit ki kell cserélni azt kicseréltük (összes fékbetét, fékmunkahenger, gumi/fém fékcsövek, kerékcsapágyak, lengéscsillapítók, váltótartóbakok; motorban új csapágyak, tömítések, szimeringek; új gumi tömítések ajtóknál, ablakoknál; karburátor, mert valamelyik hazaárúló "szakértelemmel" hozzányúlt)
Ide hordtam szervizbe
Hobbiból otthon a túti 10-es
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 86000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Szerintem marad |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
