Ördögien jó kisfiat
Szöveges ítélet
A jogosítvány megszerzése után vettem első autóként. Viszonylag drága volt a többihez képest, de megérte, mert nagyjából rozsdamentes volt. Két-három emberrel autózva ideális tanulóautó. Főleg mivel pénztárcakímélő megoldásról van szó. A második tulaj voltam és mivel az első egy tanár-hölgy volt, így az előélete is biztató.
Használata rendkívül egyszerű, de kompromisszumot igényel. Mivel sok elektronika nincs benne, így azok el se tudnak romlani.
Elöl ülve kicsit kényelmetlen. A vezetőnek hozzá kell szokni a furcsa pedálrendhez, és hogy az ülés leghátsó állásában is minden nagyon közel van. A hátsó üléseken már egy rövid fél órás út is fárasztó.
A szervokormány hiánya a kis súly miatt nem érzékelhető és a kormány már-már rallysan kicsi, gyorsan reagál és kellően vastag, amit sok régi autóban hiányolnak. A váltó szintén megszokást igényel, hisz a fokozatokat az átlagosnál határozottabban kell berakni ( Az egyes, hátramenet szinkronizálatlansága néha gondot okoz, főleg nagy emelkedőn való visszakapcsolásoknál.) A mindennapi közlekedésnél és főleg a parkolásnál sokat számít a kicsi méret. A teljesítmény adott és kicsi. Ettől az autótól ne várjunk sokat. Az országúti 80-90-et viszont minden további nélkül tartani lehet.
Helykínálat. Szerintem az van bőven. A csomagtartóban elfér egy generálra való alkatrész így ha gond van nem kell rohangálni mindenfelé. Nekem egy nagy szerszámosláda, benzinkanna és sok más apróság zötykölödik elől. A beltérben is sok a hely ha két két emberrel számolunk. Egy bevásárlókocsi teljes tartalma elfér a hátsó ülésen, illetve egy komplett számítógép összes felszerelése.
Szervíz: Nekem még a legnagyobb télben is pöccre indult nem volt gond. Akksit egyszer kellett cserélni. Néha a benzinpumpa eltömődött, vagy a rossz benzin miatt rángatott a motor. A legnagyobb probléma amin én is meglepődtem a főtengelytörés volt. Szerintem ennek az alkatrésznek túl kéne éllnie az autót, de másképp alakult. A legnagyobb szervíz tehát ez volt. Bár szerintem ez a hiba egyáltalán nem jellemző. Régi autó lévén az első-hátsó kerékdobok, taposólemez rohadását kellett javítani. Műszakin a fékdobok betétek cseréje jelentette a biztos sikert. A megbízhatóságot nagyban növelni lehet, ha az kötelező cseréket, ellenőrzéseket időben elvégezzük.
Miért is érdemes ez a típust választani? Kicsi kötelező (800 ccm-ig), alacsony alkatrészárak, a kipufogó ehhez az autóhoz olcsóbb, mint egy simsonhoz, a főtengely 14000 volt csapágyakkal mindennel együtt), könnyű szerelhetőség (A kevés elektronika miatt és egy jó könyv segítségével csak idő és türelem kérdése), könnyű parkolni vele, a benzinpénz egyszerre max 5000 Ft (köszönhetően a 20 l-es tanknak).
Mi a hátránya: Idős autó, ezért gyakran rohadhat(kerékdobokban, ajtóknál, szigeteléseknél), közepes fogyasztás(6-7 l/100 km), kicsi csomagtér (elöl 100 l, hátul ülésen sok)
Hibalista
- csomagtér-nyitó bovden szakadása
- ködlámpa kontakt hiba
- főtengelytörés
- benzinpumpa hiba
Ide hordtam szervizbe
saját magam szereltem.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 55000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Suzuki Swift |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
