Nagyon meghálálja a szakértő(!) gondoskodást
Szöveges ítélet
Szeretnék tisztázni valamit. Akármilyen autó is legyen, ha elhanyagolt, garantáltan szarban hagy. Sajnos itthon úgy veszik ezt a típust, hogy átmeneti autónak használják, nem figyelnek rá. Pedig a tipikus problémák, pl. hogy nincs rendes fűtés, egy gumicső ellenőrzésével orvosolható, ami általában kiszakad, leesik. A szerelők többsége gyűlöli a kispolskit, mert nehezen hozzáférhetőek a részegységei, szerelésük, cseréjük raffinériát, türelmet, hozzértést, TAPASZTALATOT igényel. Na ezért csak összegányolják és kész. A tulaj úgyse vastag, sok jattra nem számítanak.
Saját példányomat 4-5 évvel ezelőtt vettem, megkímélve, ám nagyon rozsdásan. Hétvégi autónak volt használva, 80 fölött nem mentek vele. Birtokomba kerülése után ugyanazt a megtett kilóméter mennyiséget, amit 15 év alatt összejártak vele, 2-3 év alatt beletettem. Rendszeres vidéki utak, nyaralások, intenzív városi használat. Apró gondok előfordultak, ám minimális műszaki érzékkel megáldott ember úrrá tudott lenni a sokszor kontakthiba, elállítódás, szétrázódás okozta bajokon. Ahogy az évek teltek, fokozatosan újítgattam fel. Kényelmi szintje 2 embernek felel meg, a gyári ülés helyett kisipari lengyel magastámlás üléssel kifejezetten kényelmes lesz az utazás. Rendszeres odafigyeléssel, ami szinte semmibe sem kerül, komolyan kivisz a világból, persze csak nyugodt tempóban. Saját példányom 100-120 között megy jól, egy-egy előzést ilyenkor nyugodtan lehet vállalni. Persze, ahogy ez is, minden beállítás kérdése. Sosem hagyott nagy cserben, anyagfáradás, elöregedés következtében azért akadtak gondok, egy lassan húsz éves autónál ez már belefér. Fogyasztása szintén csak és kizárólag beállítás és elkopottság, hanyagoltság kérdése. Elfogadottsága városban vegyes, szeretnek letolni, azértis leelőzni, türelmetlenkedni, de azért egy jó példány egy rutinos sofőrrel tud meglepetéseket okozni a mit sem sejtő autósok között. Parkoláskor viszont lazán keresztben is elfér, és ebben még pótkerék is van, nem úgy mint a Smartban.
Hibalista
- Kopó-fogyó alkatrészek, nevetésges árak.
-
- A tipikusnak mondott, mindig tönkremenő alkatrészek egy része még bírja, mert tudom, hogy kell használni őket. (pl. váltó)
-
- Sajnos a lengyel, utángyártott alkatrészek minősége borzalmas, a meghibásodások nagy részét pont ezek okozzák, de a még gyári alktarészek kiválóan működnek.
Ide hordtam szervizbe
Karcsi bácsi, II. ker.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Straub Autószerviz, XII. ker.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 47000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | marad |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
