Lolka
Szöveges ítélet
Az egész úgy kezdődött, hogy az előző autómra-ritkasága miatt-ráment az akkori bevételem száz százaléka, ezért kellett valami átlagosabb, de kavicsból fenntartható autó. Egy haverom akkoriban már a negyedik kispókjánál tartott és rettentően élvezte. A látottak alpján nem kellett volna ilyenre pénzt költeni, ugyanis a srác alatt szinte havonta haltak meg a kis lengyel szörnyek végelgyengülésben, a vezetési stílusunk pedig elég hasonló volt. Egyszer ültem mellette. Akkor döntöttem el, hogy ilyen autó kell nekem, ugyanis minden kanyarba keresztben érkeztünk és ehhez nem is volt szükség életveszélyes tempóra.
Péntek délután láttam meg egy városi kereskedében. Szép kék színe volt, jó állapotban volt, a forgalmi szerint hölgytulajdonossal rendelkezett. Nem is néztük át nagyon, gondolván sok hibája úgysem lehet.
Az első két hónapot igazi boldog kapcsolatban éltük át. A család női tagjai igazán csípték a kispajtást. Semmi probléma nem akadt, csak tette a dolgát üdén és halkan.
Aztán jött a tél. Lévén hátsókerekes autó, az első izgalomfaktor kipipálva. A motorját is a seggébe rakták, vékony gumija van, rövid és könnyű, az ember könnyen függővé válhat, ha még jó havazások is vannak.
Szerencsére a durva bánásmódot nem tűrte jól a kisautó, hamar előjöttek a gyenge alkatrészek miatti kopások, törések.
Ilyenkor általában üzemképtelenné vált a pici fityó, a szerelés időtartamára szünetet rendelt el magának. Így legalább nem apasztotta hosszú időre a szegényes költségvetést.
A hibái mind a nem rendeltetésszerű használatból adódtak.
Például amikor az ember sokat rugdosta a kuplungját, elszekadt a bovden, vagy törött a szerkezet, kopott a tárcsa. Hajlamos volt a féltengely szétesni, a váltóban elkoptak a fogaskerekek megszűtetve ezzel az egyes fokozatot.
Ennek ellenére, vagy talán éppen ezen dolgok miatt kialakult bensőséges viszonyból adódóan imádtam a kisautót. Szoktam beszélni hozzá, simogattam ha messzebb volt dolgunk, hogy vigyen haza. Ha finoman használtam, lelkes nyolcvanas tempóval bárhová elmentem vele, biztosan haza is vitt.
Egy barátomnak adtam el, ő is kedvelte, de aztán a mindenhonnan támadó rozsda, és egy apró karmbol okozta a végzetét.
Béke poraira.
Hibalista
- hardy-tárcsa a féltengelynél
- kuplung
- váltó egyes fokozat
- kipufogó
- hengerfej
- az összes tömítés
- első ülések
Ide hordtam szervizbe
Magam javítottam.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | A 112 | Következő autója? | Peugeot 405 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
