A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » 126 (1972-2000)

126 650 P 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

lengyel-magyar barátság

Szöveges ítélet

Ez egy őszinte vélemény lesz, aki nem ért picit sem az autóhoz annak rémálom egy ilyen masina. 2008. nyarán vettem egy kereskedésből 1.5 év műszakival 60.000-ért. Benne volt a gyári szerszámkészlet, vadi új BOSCH akku, új (még szőrös) gumik és semmi tuning hála istennek. A kaszni sehol nem rohadt, a fényezés azért már mattulgatott a legutóbbi dukkó óta. Minden esetre látszott hogy nem volt annyira rossz gazdája. Próbakör, minden működik, váltó is csendes, de a kuplung csúszik. Nagyon. 79.000 Ft-ra volt kitéve, azt mondta a kereskedő 70 a vége. A kuplung miatt ideadta 60-ért. Nem is volt akkor több pénzem a lakás vásárlás elvitte tőlem a "nyugati" autót, pénzt, mindent... Szóval valamivel járni kellett. Nyíregyházáról elmentem vele Fehérgyarmatra (80 km) a faterékhoz és szét is kaptam hogy dobjak bele egy kuplungtárcsát. Nem vagyok profi autószerelő, de simán ment minden. A motor ki- berakásánál segített egy-egy kicsit a fater. Ha már szétkaptam kapott 3 bakot is a motor-váltó és az autót mintha kicserélték volna. Az új bakok miatt nem vette át a kaszni annyira a vibrációkat a motortól. Olajcsere, stb. és készen is állt a mindennapi feladatokra a "Kispolszki". Bemelegítésnek a tesómmal megtettük egy szuszra a Nyíregyháza-Budapest távolságot oda-vissza. Ez kb 500 km. Ez egy mai vassal nem nagy kunszt. De a "pókkal" azért más. Brutál meleg volt, nem akartam hogy megfáradjon a 18 éves gépezet így 70-75-tel csordogáltunk. Úgy gondoltuk jobb 70-nel oda-vissza, mint 90-nel csak oda. Mindenki saját életviteléhez és lehetőségei szerint vesz autót (legtöbbször). Az életvitelem az, hogy hétfőtől-péntekig munka, hétvégén meg a 80 km-re lévő szüleimhez. Ez az út a gyors járatú busszal (kerülővel megy) 2.5 óra és 1200 a jegy. Plusz 15 perc séta a pályaudvartól hazáig, Nyíregyen 20 perc a megállóig. Hóban, sárban, napsütésben, táskákkal, stb... Tehát összesen az oda-vissza út 6 óra és 10 perc. Az ára pedig 2400 Ft. Arról pedig, hogy kikkel kell együtt ülni hadd ne beszéljek. Ezzel szemben leliftezek a ház elé, becuccolok a polkiba és 1 óra 15 perc alatt hazaérek. Oda-vissza 2.5 óra és nincs semmi kutyagolás. Az út alatt nem fogy el összesen (oda-vissza) 8 liter benzin, így a költségekről sem lehet vitatkozni. Szóval hiába új az a busz, ha a kecskerágó utakon jár és horribilis a menetidő. A polákkal fél kézzel otthon vagyok mire az még csak fél úton. 4 órával többet lehetek a családdal minden hétvégén. Nekem megéri. Meg munkába járni is jobb mint gyalog. Alkatrész még van hozzá, nem ijedünk meg semmitől. 3-szor cserben hagyott, egyszer -15-ben megszűnt a megszakító hézag:) Az szép volt. Másodszor nagy nehezen hazahozott a ház elé és akkor állt meg (kondi). Harmadszor a menesztő tárcsa kifeküdt. Féltengely forgott, de a kereket nem hajtotta. Totál kirágódott a racsni.
Ebben az autóban van a világ egyik legkirályabb extrája: A potméteres ablaktörlő-sebesség állítási lehetőség. A skála 30 mp-től a gyorsig fokozatmentesen megválasztható. Hihetetlen hogy mennyire evidens mégse tudok most egy autót sem amibe van ilyen.
A lengyelek bejárták vele fél Európát. Nem olyan rossz ez a kocsi, csak sok kritika éri. Minden kis piszlicsáré hiba miatt óbégatnak a gazdáik akik semmi pénzből hozzáértés nélkül akarnak autózni. Aztán jön a lehúzós szerelő, stb... Ez a gép 3 pár cipő ára, olcsó az alkatrész, keveset eszik, nem lopják el, kész. Városi használatra való a méretei miatt is, de a mai főleg pesti forgalom ritmusához tiporni kell a szerkezetet. Én most 2010-ben inkább rövid vidéki utazásokhoz ajánlanám. Rengeteg hányódik műszaki nélkül a neten. Meggyőződésem, ha nem lenne ilyen ordasul drága az átírás, mindig akadna egy kis pénzű hozzáértő aki talpra állítaná dolgozni járni, vagy második autónak, esetleg szerelemből. Itt-ott bizony beleszalad az 50.000-be a papírmunka. Ez egy ekkora értékű autónál K.O. Viszont jó vezetni. Én el tudok helyezkedni benne (180 vagyok) kényelmesen. Talán az is hozzájárul ehhez, hogy egy pillanatra sem felejtem el, hogy 60.000 Ft-os autótól nem kell csodát várni. Meleg van benne, hideg van benne, döcög, zajos, zsírozni kell, szerelni kell, senki nem néz semmibe vele, lassú, ha a fűtést ráhúzod kipufogó gázzal árasztja el a kabint, ha karambolozol meghalsz. De sokkal jobb vele, mint nélküle. Sokkal. Akinek van egy kis affinitása a bütyköléshez annak bátran ajánlom. Volt már több jobb autóm is. De az embert mindig a legolcsóbb autója húzza ki a slamasztikából. Bizonyos szűkös időszakokat segít átvészelni. Ezért is becsülöm nagyra ezt a 18 éves 650 köbcentis kisautót ami felett már jócskán eljárt az idő. De amíg 57.000 Ft egy minimálbér, addig még sok embernek fogja a közlekedés alternatíváját jelenteni. 2000-ig gyártották a lengyelek. Ha hozták volna továbbra is Magyarországra, egy 10 éves jó állapotúra összekuporgatnék.

Hibalista

- menesztő tárcsa (550 Ft), kuplungtárcsa (1.200 Ft), megszakító kalapács (450 Ft), kondenzátor (250 Ft), leszakadt a tetőkárpit, gumibakok elöregedek (280/db), fűtés (gyárilag nagyon gyengécske), ablakemelő huzal szakadása. Plusz kopó alkatrészek...

Ide hordtam szervizbe

Én magam, kikapcsolódásként, muszályból, "magad uram ha nincsen szolgádból"

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1990
Kényelem (5) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 100
Megbízhatóság (6) Vezetett km 36
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? fortwo Következő autója? korando
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat 126 1972

További ítéletek (123 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)