Kompenzálni? Mit?
Szöveges ítélet
Már sok éve vágytam egy kispolszkira, de valahogy elkerültük egymást.
Végül egy nap egy kisvárosba költöztünk, ahol a bömbi iszonyat esetlenül viselkedett. Nagy volt, nem fért el sehol, vadászni kellett a parkolót stb.
Én meg untam magam, gondoltam depresszió ellen jó lesz egy kis kirakós játék...
:)
Mivel éppen vettünk egy lakást is, így pénz nem volt a tárcámban, csak a vágy, hogy majd veszek valamit amit ÉN teszek teljesen rendbe: jól kitanulom a kasztnizást, festést stb.
Így akadtam rá a klub oldalán egy autóra, amit épp ki akart kukázni a tulajdonosa. Friss műszakival, de - szerinte - katasztrófális karosszériával.
A műszaki árát kérte érte... :(
Megnéztem, megszerettem, elhoztam.
A fényezése alapvetően szép volt, még meg sem mattult az évek során. Sajnos azonban hála a lelkiismeretlen "mesteremberek"nek néhány elem igen kritikán aluli állapotban volt.
(btw: szerintetek mit érdemelne az a karosszérialakatos, aki kezelés NÉLKÜL felhegeszt egy javítóelemet??? Ezeknek a megszégyenítésére miért nincs valami fórum??? Ha tudnám ki volt, biztosan visszamennék és jól... na, mind1, nyugi :) )
Némi hegesztés (szó szerint) és festegetés után végül üzembe is állt a kisöreg. Sajnos a motorja is igencsak kehes volt, de persze vettem hozzá két donort azonnal 15 ezerért... Ennyit az alkatrészárakról...
A lényeg, hogy két évig patentul szolgált, vitt oviba, isibe és meszebb is, ha kellett. Amikor először beleültem nagyon furcsa volt minden: olyan törékenynek, gyengének éreztem, hogy állandóan attól féltem szétesik alattam (na jah, egy E34 "fünf" után ugye...). De nem esett. Sőt!
Ahogy telt az idő megszerettem, olyannyira, hogy a BMW-nek mennie kellett, ő pedig hobbi-státuszt nyert puha-pihe fűtött garázzsal. :)
A vezetése:
Városban a parkolás majdnem motor-szerű élmény: mindenhol elfér, soha nem aggódtam hol fogok megállni, hogy fogok elférni!
Természetesen a hátsókerék-hajtás nálam alap egy igazi AUTÓnál - bár itt nagyon sok örömöm nem volt benne: a kis tengelytáv és a rossz súlyelosztás miatt szerintem lehetetlen vele tartósan kiliccsel előre autózni, nagyon szűk a határ a kis csúszás és a nagy megpördülés között. Azért buli télen, csak legyen hely forogni...
A kéthengeres hangja valami szédületes, nekem egy lengyel enyhén tuning dob tette kellemesebbé. Érdekes, abszolúte nem egy tuningolható szerkezet, mégis valahol benne van az olaszos temperamentum. Szeret nyomulni!
A takarékosság érdekében kapott egy hoszabb (bis) váltót, nyitható hátsó ablakokat, fejtámlákat, Bosch fesszabályzót, Audi indexrelét stb. stb. amit csak fontosnak találtam.
Egyenlőre semmiképpen nem tervezem, hogy megválnánk egymástól. Számomra két évtized autózás (és sok-sok különféle autó) után pillanatnyilag ő lett a legjobb. A legnagyobb élmény. Minden perc öröm, amit együtt tölthetünk!
Hibalista
- Menetközben mindössze két kábeltörés volt (mozog az a fránya motor, meg forró is...) - Youngtimernél a többit nem illik...
Ide hordtam szervizbe
Én.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 63000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 524td (E34) | Következő autója? | Micra 1.0 L (K11) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
