Kezdő autónak csak műszaki vénával!
Szöveges ítélet
Elég ramaty állapotban vettük meg, a kaszni eidami típusú volt. Amúgy jól ment, főleg országúton nem ritkán 5l körül evett, de egyszer sikerült Bp-Balatonfüred távot 5l-el megtenni (125km), szigorúan 70-80 közötti tempóval. Városban azért sikerült vele 7 felett is fogyasztani, talán volt 8 felett is 1-2-szer.
Ha lett volna töltés, jól indult volna, de így biológiai önindítója volt, ami téli csúszós utakon nem jól működött, egyébként igen (nem lehetett betolni, mert megcsúszott a hátsó kerék). Ha volt tapadás, akkor fél fordulatra hajlandó volt beindulni, persze csak szivatóval. Hátramenetben is be lehetett vele gurulni.
Könnyen és gyorsan melegszik be, és a fűtése is elég hamar megjött. A párátlanítás viszont nem volt az erőssége, szerencsére a jobb első ablakot nem volt nehéz lehúzni a vezetőülésből.
Középiskolai szerenád alatt hagyott ott egyszer, talpig öltönyben jó volt szerelni az éjszaka közepén a Márc.15-e téren. Elosztófedél le (kéz szénné égetése mellett), aztán visszaszerel, betol és megy. Máig sem tudom, hogy mi baja volt.
Balaton felé egyszer úgy megmelegedett, hogy a csappantyú ráfeküdt az olajgombára (amiről már jóval előtte lecsúszott a szigetelés), és kigyulladt a lámpája. Kissé megijedtem, és nem is azonnal jöttem rá a hibára, eleinte arra gondoltam, hogy a beleöntött (igen márkás) olaj lett túl híg a melegtől. Később egy darab műanyag és gumipók segítségével kitámasztottam a motorháztetőt, és többet ez nem fordult elő, sokkal jobb lett a hűtés hatásossága.
Az úttartása jó gumikkal egész jó. Nagyon jól lehet vele kanyarodni, de ebben benne van az is, hogy nincs túl sok ereje kitolni a hátulját.
Újrafutózott (hátsó) gumikkal a Lánchídról lejövet vizes úton 30-nál is keresztbe állt, elég fura érzés volt, de megfogtam (leizzadtam rendesen). Jó gumikkal még hóban is jól ment (nyáriakkal)
Mikor megvettük törött volt a vezetőülés, és szerencsére rosszul sikerült visszahegeszteni, és így jóval kényelmesebb lett. 2, 3 személy kevés csomaggal egész jól utazott vele. Egyszer azért 6km-t megtettünk 6-an is, szükségből.
A kaszni nagyon rohadt, meg okoztam rajta némi folytonossági hiányt is, ezért ki kellett lakatolni. Egyik téli be-nem indulást követően kissé erőteljesebben csaptam be az ajtaját, az üveg ettől kitört (vidám volt -5 fokban a szilánkokat kivadászni az ajtóból, és berakni az új üveget).
A világításkapcsolóban elfogyott a műanyag pöcök ami a fémlemezkét nyomta az érintkezőknek, cserélni nem volt pénzem, ezért "felrakóhegesztéssel" pákával és némi segédanyagal kipótoltam, utána teljesen jó lett.
A váltóval és a féltengelyekkel nem volt gondom. A futóműben zsírzási pontokat is rendszeresen kentem (a függőcsapszeg csere után), meg a laprugót is, különben veszettül nyikorgott.
Nylon-zacskókkal a csomagtartó jól pakolható. A pótkerék alatti két kis kifolyót rendszeresen kell takarítani, mert eldugulnak, és több liter víz is megáll a csomagtartó alján (tapasztalatból tudom, talán már halak is voltak benne, mire észrevettem).
A motorban a szelephézagok szerettek elfogyni, azt rendszeresen állítani kellett, a szerelő nem hitte el, hogy nem én állítgatom 0-ra.
A kipufogókönyök csavarjai szeretnek beleszakadni, szerencsére a hátsó tette ezt, és nem kellett kivenni a motort miatta. Egyébként lyukas kipufogóval a hangja mint egy HD-é, de állítólag párszáz km alatt szétég a kipufogószelep, ezért inkább kicseréltem-cseréltettem.
A hátsó fékek sokszor beragadtak, és olyankor fel is forralta a fékfolyadékot, és elmúlt a fékhatás. Volt meglepetés fékezéskor... Még jó, hogy magától is fogott. Eleinte sokszor szétszedtem és kipucoltam, aztán már csak tolattam vele 5m-t, és jó lett (persze pár ilyen után szét kellett szedni, de amíg a tolatós trükköt nem ismertem, 2 hetet is várni kellett, mire le tudtam venni a dobot a rászorult betétektől.
Amúgy a fékekkel elégedett voltam, vészfékezéskor simán blokkolt mind a 4 kerék.
Szerettem, sok helyre elvitt, néha viszont nagyon haragudtam rá.
Később öcsém kapta meg, de a fékekkel már egyre több gond lett, és végül eladtuk (akkor már megint rohadt).
A legnagyobb gond a töltés hiánya volt (a lámpa elaludt, de vadiúj/feltöltött akkuval is csak 2-3 napig volt önindítható, utána már csak tolásra indult. Még jó, hogy csak 650kg volt. :-)
Hibalista
- Karosszéria rohadás, függőcsapszegek, kipufogó, hátsó fékek, tömítések a motorban, gyújtáselosztó.
Ide hordtam szervizbe
SCH
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 65000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Opel Ascone 1.8E |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.9/10) |
