A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » 126 (1972-2000)

126 Polski Fiat 126 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kezdő autónak csak műszaki vénával!

Szöveges ítélet

Elég ramaty állapotban vettük meg, a kaszni eidami típusú volt. Amúgy jól ment, főleg országúton nem ritkán 5l körül evett, de egyszer sikerült Bp-Balatonfüred távot 5l-el megtenni (125km), szigorúan 70-80 közötti tempóval. Városban azért sikerült vele 7 felett is fogyasztani, talán volt 8 felett is 1-2-szer.
Ha lett volna töltés, jól indult volna, de így biológiai önindítója volt, ami téli csúszós utakon nem jól működött, egyébként igen (nem lehetett betolni, mert megcsúszott a hátsó kerék). Ha volt tapadás, akkor fél fordulatra hajlandó volt beindulni, persze csak szivatóval. Hátramenetben is be lehetett vele gurulni.
Könnyen és gyorsan melegszik be, és a fűtése is elég hamar megjött. A párátlanítás viszont nem volt az erőssége, szerencsére a jobb első ablakot nem volt nehéz lehúzni a vezetőülésből.
Középiskolai szerenád alatt hagyott ott egyszer, talpig öltönyben jó volt szerelni az éjszaka közepén a Márc.15-e téren. Elosztófedél le (kéz szénné égetése mellett), aztán visszaszerel, betol és megy. Máig sem tudom, hogy mi baja volt.
Balaton felé egyszer úgy megmelegedett, hogy a csappantyú ráfeküdt az olajgombára (amiről már jóval előtte lecsúszott a szigetelés), és kigyulladt a lámpája. Kissé megijedtem, és nem is azonnal jöttem rá a hibára, eleinte arra gondoltam, hogy a beleöntött (igen márkás) olaj lett túl híg a melegtől. Később egy darab műanyag és gumipók segítségével kitámasztottam a motorháztetőt, és többet ez nem fordult elő, sokkal jobb lett a hűtés hatásossága.
Az úttartása jó gumikkal egész jó. Nagyon jól lehet vele kanyarodni, de ebben benne van az is, hogy nincs túl sok ereje kitolni a hátulját.
Újrafutózott (hátsó) gumikkal a Lánchídról lejövet vizes úton 30-nál is keresztbe állt, elég fura érzés volt, de megfogtam (leizzadtam rendesen). Jó gumikkal még hóban is jól ment (nyáriakkal)
Mikor megvettük törött volt a vezetőülés, és szerencsére rosszul sikerült visszahegeszteni, és így jóval kényelmesebb lett. 2, 3 személy kevés csomaggal egész jól utazott vele. Egyszer azért 6km-t megtettünk 6-an is, szükségből.
A kaszni nagyon rohadt, meg okoztam rajta némi folytonossági hiányt is, ezért ki kellett lakatolni. Egyik téli be-nem indulást követően kissé erőteljesebben csaptam be az ajtaját, az üveg ettől kitört (vidám volt -5 fokban a szilánkokat kivadászni az ajtóból, és berakni az új üveget).
A világításkapcsolóban elfogyott a műanyag pöcök ami a fémlemezkét nyomta az érintkezőknek, cserélni nem volt pénzem, ezért "felrakóhegesztéssel" pákával és némi segédanyagal kipótoltam, utána teljesen jó lett.
A váltóval és a féltengelyekkel nem volt gondom. A futóműben zsírzási pontokat is rendszeresen kentem (a függőcsapszeg csere után), meg a laprugót is, különben veszettül nyikorgott.
Nylon-zacskókkal a csomagtartó jól pakolható. A pótkerék alatti két kis kifolyót rendszeresen kell takarítani, mert eldugulnak, és több liter víz is megáll a csomagtartó alján (tapasztalatból tudom, talán már halak is voltak benne, mire észrevettem).
A motorban a szelephézagok szerettek elfogyni, azt rendszeresen állítani kellett, a szerelő nem hitte el, hogy nem én állítgatom 0-ra.
A kipufogókönyök csavarjai szeretnek beleszakadni, szerencsére a hátsó tette ezt, és nem kellett kivenni a motort miatta. Egyébként lyukas kipufogóval a hangja mint egy HD-é, de állítólag párszáz km alatt szétég a kipufogószelep, ezért inkább kicseréltem-cseréltettem.
A hátsó fékek sokszor beragadtak, és olyankor fel is forralta a fékfolyadékot, és elmúlt a fékhatás. Volt meglepetés fékezéskor... Még jó, hogy magától is fogott. Eleinte sokszor szétszedtem és kipucoltam, aztán már csak tolattam vele 5m-t, és jó lett (persze pár ilyen után szét kellett szedni, de amíg a tolatós trükköt nem ismertem, 2 hetet is várni kellett, mire le tudtam venni a dobot a rászorult betétektől.
Amúgy a fékekkel elégedett voltam, vészfékezéskor simán blokkolt mind a 4 kerék.
Szerettem, sok helyre elvitt, néha viszont nagyon haragudtam rá.
Később öcsém kapta meg, de a fékekkel már egyre több gond lett, és végül eladtuk (akkor már megint rohadt).
A legnagyobb gond a töltés hiánya volt (a lámpa elaludt, de vadiúj/feltöltött akkuval is csak 2-3 napig volt önindítható, utána már csak tolásra indult. Még jó, hogy csak 650kg volt. :-)

Hibalista

- Karosszéria rohadás, függőcsapszegek, kipufogó, hátsó fékek, tömítések a motorban, gyújtáselosztó.

Ide hordtam szervizbe

SCH

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1982
Kényelem (2) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 65000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Opel Ascone 1.8E
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat 126 1972

További ítéletek (123 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)