Iszonyatos melléfogás
Szöveges ítélet
Takarékossági és szegénységi okokból vettük meg. Ehhez képest 7l felett fogyasztott. H?vösben egy lyukas takarót húztunk a sebváltóra és azt terítettük magunkra, +5 fok a küls?höz képest. Egy viszonylag hosszú túra során egy hirdelen indítástól lekopott a ricni az egyik féltengelyr?l(vontatás). Egyszer leesett az önindító, mert letört a pajzsról és a madzagnál fogva húztuk magunk után(vontatás). Az önindítóbowden szakadása csak az els? 5 alkalomal esett rosszul, ezután már rutinosan csomóztam egy hurkot végére, mint a régi simsonosok, és a hátsó ülés felett kellett csak meghúzni, s rajt! A gáz és a szívató bowden hol megszorult, hol meg a dió csúszott le a végükr?l, s ha el is veszett, akkor vontatás. Az olajnyomás lámpa viszonlag hamar kigyulladt kevéssel az alapjárat felett. Az együtt járó két dugattyú miatti iszonyatos kartárgáz minden olajat kifújt a létez? összes résen. Ebb?l persze jutott a dinamóra és a feszültségszabályozóra is, amelyek ezt egy egyszer? tönkremenéssel jutalmazták. A jobb els? kerékcsapágy egy rövid morgás után eltört, s egy vasárnapi hajnalon álltunk a semmi közepén kitört kerékkel. A bal oldali ajtó nem csukódott kett?re. Hiába állítotam be a zárat, pár becsapás után újra elmászott a helyér?l. A kipufogót egy egyszer? hengercsere után nem lehetett visszatenni, mert kiszakadt az alu hengerb?l a két milliméter menet. Az üzemanyagjelz? nem mutatott semmit, egyszer elszámoltam a kilómétert, s szintén a semmi közepén maradtunk benzin nélkül. Fékhatás, gyorsulás, utazási élmény semmi. A koronát az tette fel, amikor egyszer motorfék közben véletlen levettem a gyújtást, majd újra ráadtam. A felgyülemlett benzin hatalmas durranással repítette ki a hengerfejtömítést. A maga korában a biztonság még nem volt szempont, a törésteszt szót Lengyelországban nem is ismerték. Csak sajnálni tudom azokat, akiket nem védett meg a papírvékony, picike kaszni, és áldozatul estek a szocialista ipar remekm?vének. Ahogy tudtam, megszabadultam t?le. Letoltam apámék kertjében a gazba azzal, hogy majd jövök az áráért, ha el sikerül adni. Sikerült. Megúsztam.
Hibalista
- féltengely(ricni le), önindító(nyakban letört a pajzs), önindítóbowden(3 hetente elszakadt), gázbowden(megszorult), szívatóbowden(meglazult), els? kerék csapágy(eltört), bal oldali ajtózár(nem zárt), kipufogócsonk(letört), üzemanyagjelz?(nem mutatott)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Trabant | Következő autója? | Fiat Ritmo |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.3/10) |
