Inkább gyalogolj!!!
Szöveges ítélet
Na akkor belekezdek énis, bár az első autóm volt, ráadásul ismerőstől vettük, nemgondoltam volna hogy ennyire megszívom.
2-3 alkalommal ugyan megtettem vele a Budapest-Szolnok távot, de már akkor tudtam hogy ezt az autót nem erre tervezték.
Vezetési élmény: Olyan volt vezetni (friss jogsival) hogy az embernek folyamatos halálfélelme volt 50 km/h felett.
Ennek több oka is volt, első az iszonyatos úttartás már ha lehet annak nevezni. Tulajdonképpen önálló életet élt az autó, kátyús úton meg életveszély (és a 4-es pedig az volt). Második a fék, olyan erőből kellett taposni, néha azthittem hogy a hogy a fékpedál hajlik, de ennek ellenére is jól ki kellett számolni a fékutat hogy bele ne rohanjak valamibe. Fékmunkahengerek és fékpofák cseréje után ugyanez volt a helyzet, ekkor esett le hogy ezzel csinálhatok akármit nem lesz jobb.
Megbízhatóság: Igen engem is otthagyott a sza*ban. Késő este volt már 5-6 km-es távot akartam csak megtenni, mire egy picit nagyobb gázadáskor egy csattanó hangot hallottam, majd a következő lámpánál már nem tudtam elindulni, berregett, kerregett, rázta a kasznit de nem indult. Letoltam az egyik járdaszigetre az Orczy téren. Hát naná hogy itt romlott el az ablaka is, és a vezetőoldali ablak egyszerűen felhúzhatatlanná vált kézzel lábbal, erővel, finoman, tekerővel, csak az ablakot próbáltam, de sehogyse ment, pont. Otthagytam lehúzott ablakokkal, be se zártam végülis akkor már minek? Mint később kiderült a Hardy-tárcsa (márha így nevezik a féltengelyen lévő ricnis tárcsát) repedt meg és ezért nem volt kihajtás (Apám utána mondta hogy ebből ő is elfogyasztott 5-6 db-ot mikor anno kispolákja volt). Hidegben és melegben egyaránt 1-1,5 perc köszörülés után volt csak hajlandóelindulni, mostohafaterom kérdezte is mindig, hogy messze megyek? (hogy ennyire felhúzom?)
Kaszni: Rohadt, de nem is akaráhogy. Lakatos nem vállalta el hoyg megcsinálja. Futóművet nem lehetett rajta állítani úgyanis úgy ki volt rohadva az első futómű felfüggesztésénél a kaszni, hogy ha szemből megnézted a kocsit egyenesbe tekert kormánnyal, lehetett látni hogy az egész futómű el van csúszva az egyik oldalra.
És akkor az általánosságokat meg sem említettem, zúgott a fejem kiszállás után, elgémberedett a derekam(pedig nem vagyok magas 175cm), fűtés 0, de még a szél is úgy fúj át rajta mint egy szitán, beázott, 2 naponta kellett csinálni rajta valamit és akkor keveset mondok. Fogyasztás 7-8 liter (ez rengeteg egy ilyen kocsitól) Örültem hogy megszabadultam tőle, hogy árában nem az biztos, de még fizettem volna érte hogy vigyék el, ne lássam többet.
Összegzés: Senkinek, semmilyen formában nem ajánlom a kispolszkit, se belvárosba se friss jogsival, mert még az se biztos hogy elvisz A-ból B-be.
Hibalista
- Égőket nem kellett benne cserélnem :) Minden más.
Ide hordtam szervizbe
Én szereltem nem kellett hozzá túl nagy műszaki érzék.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1980 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 1500 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Golf I, Ford Orion, Mitsubishi Eclipse |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (1.4/10) |
