Imádnivaló kis dög :)
Szöveges ítélet
3 éves korában került hozzánk, az akkor még hófehér színbe öltöztetett kispolák. Édesanyám munkába járós autója lett. Napi 4km-t kellett megtennie, de ez csak a minimum volt, természetesen sokszor messzebbre is utazott. Megjárta lengyelországot és ausztriát is, de szlovákia sem ismeretlen számára ;) Mivel anyukám nem épp az a szerel? típus ezért a család férfitagjaira hárult e feadat, szerencsére elég ritkán! Az els? hardycsere talán 50000km-nél(!) lett aktuális! Bár ez is inkább óvatossági szempont volt, mert még nem forgott át, csak néha sportosabb indulásnál :) Akármilyen hihetetlen is még mindig a gyári féltengelyekkel rendelkezik! Élete során a harmadik meneszt?nél tart! 15 éves korában, mivel nem lakott garázsban, kapott új öltözéket. Szürkéskék köntös került rá. Szerencsére jól választottunk szakembert, mert most így 19 éves korára érett meg néhány kisebb kasztnimunkára. Az akkumulátor alatti lemez szitásodott el, valamint a bal oldali küszöbön jelent meg néhány pötty. Sajnos munkatársn?mnek köszönhet?en a bal els? sárvéd?ív is kissé megsérült. Sajnos vannak még olyan sof?rök, akik egy lakótelepnyi üres placcon is csak úgy képesek megfordulni, hogy nekimennek az egy szem kispóknak, ami 50m-es körzetben az összes autót képezi :>
18 éves korában kezdett rosszalkodni. A gyári gyertyapipák kissé elöregedtek és magasabb fordulaton egyre gyakrabban váltak meg élettársuktól, a gyertyától, minek következtében az autó megállt. A hiba szerszámok nélkül azonnal orvosolható volt szerencsére. Ezt követte a megszakító elfogyása. Édesanyám a két dolog egyidej? kombinációjának köszönhet?en h?tlenül lecserélte egy Matizra. Mivel nekem ekkor még nem volt saját autóm, így szegényke rám "maradt" :) Ekkor kezd?dött az autó második fénykora :) Kicseréltem a lámpákat halogénesre. Mivel a kormánykapcsolót már kissé beégve örököltem meg, így azt kicseréltem és a modernebb autókhoz hasonlóan relével oldottam meg a fényszórók energiához jutását. Az eredmény meglep? volt, mintha nem is pókban ülnék! Láttam a sötétben! :) S?t, többen rám is villogtak, hogy ne refivel közlekedjek! (Pedig nem is refi volt :) ) Az indexrelé is modernizálódott. Kapott a régi alucs? helyett ügyes kis elektromos relét, így mindig pontosan kacsingat a többi autóra :) A gyújtásban is történt pár apróbb változtatás. A megszakító beégését elkerülend?en kapott elektronikus gyújtást (költsége ~1500Ft) melynek köszönhet?en kb 300-as stabil alapjáratot is el lehet érni és 4000-es fordulatszám felett is gyorsul a gép! A vége valahol 5500-5700 körül van, de hát ez nem is versenyautó! Id?közben a kerékcsapágyaknak is kezdett busz hangja lenni, de ez sem vágott padlóra anyagilag. Hátra avn még a bal leng?kar cseréje is, mert ugyan még nincs vele baj, de már látszódik rajta, hogy kikezdte az id? vasfoga. Az elmúlt 1 év 2 hónap alatt 25000km-t (!) tettünk meg közösen, melynek nagyobb része városi utazgatás, de többször megjártuk Budapestet, voltunk Gy?rben, Veszprémben, a Balatonnál és Békéscsaba sem rettentette el. Egyszer sem hagyott cserben! A veszprémi út során az úszó halálozott ez, de sikerült gyorsjavítani, így hazaértünk egyben és egészségesen.
Öszesen 3 hátránya van a kisautónak:
1, kicsit lassúcska és gyenge
2, mérete miatt nem veszik autószámba
3, nincs csomagtere
Hibalista
- Kerékcsapágy, hardy, meneszt?, megszakító, vezérm?lánc, kuplung, lendít?kerék, segédkormánym?, váltóösszeköt?, függ?csapszeg, kézifékbowden, fényszórókapcsoló, szelepdeklitömítés ;)
- Tulajdonképp olyan dolgok, ami a legtöbb autón fogyóeszköz! 16 év alatt elenyész? volt a szervízköltség!
Ide hordtam szervizbe
Saját magam szervízeltem
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 16 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 5000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 99969 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Daihatsu Charade 1.3 SG |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
