Hatan a Polákban!
Szöveges ítélet
Kapcsolatunk a kapitalista Magyarország történelmének hajnaláig nyúlik vissza, midőn szüleim(első tulajdonosok) leálltak vele házunk garázsába, 1990 júliusában. Attól fogva elválaszthatatlanok voltunk, jóban rosszban. (Bocsánat, de senki ne várjon tőlem objektív értékelést)
Amíg csak utas voltam benne, a hangos motor és a haverok lenéző pillantása facsart keserű levet az életembe, de mióta őket is taxizom ide-oda szintén beleszerettek.
Kezdem a negítvumokkal. Senkit ne tévesszen meg a forgalmiban szereplő adat, ez egy kétszemélyes autó, s így már tekintélyes csomagtérrel bír(hátsó ülés). Mivel 17 éves remegek, hogy mikor esik szét alattam, amikor a kuplungrugó eltört ez az érzés csak erősödött bennem. Sajnos láttam a kormánymű rudazatait közelről, csak egyben lehetne cserélni, mert teljesen összegyógyult. Vészesen rozsdásodik gyakorlatilag minden...
A váltó valóban hektikusan veszi az 1. 3. és R fokozatokat, de türelemmel még élvezni is lehet.
A belső komfort minimális, bár a fűtéssel nincs gond, akár minusz 10 fokban is szobemeleget csinál! Amikor hatan ülünk benne a váltás harmadikba elég nehéz feladat volt, bár aki a váltón ült nem panaszkodott :-D
Elektronikusan csapnivaló a ketyere, rossz az ablaktörlő, nem szól a duda, néha nem kapcsol tompítottat. De talán elgondolkodtató, hogy az égők fele (sic!) gyári!
Fontos, hogy csak elromlott alkatrészeket cseréltünk benne, ami működik rajt, azt békén kell hagyni. Gyári a hengerfejtömítés, az összes bowden.
A kanyarokban nem lehet utolérni, csak ehhez érzéssel csúsztatni kell. Az emelkedőket gyűlöli, csakúgy mint fékezni. Viszont ha nincs BMW-re pénzed, ezzel is tudsz koszorúzni... persze hóban:-)
Lassan eljön az elmúlás ideje, de képtelen lennék bezúzatni, igaz a következő műszaki már igen nagy kihívás lenne számára.
Az elmúlt közel egy évben problémamaentesen autózok vele. Volt egy kis gond a gyújtással, elkezdett rángati, és emiatt le is késtem a Monzai nagydíjat. Aztán kiderült, hogy csak a gyújtásmegszakító egyik csavarja áthúzta a szikrát. Félek, most hogy leírtam ez majd megbosszulja magát :-S
Hibalista
- 62 ezer km-nél (szinte egyszerre): eltört a kuplung rugója, komplett csere 10 ezerért; elégett a gyertyák gyújtókábele, árat nem tudok; jobb első függő csapszeg, 1ezer Ft, most van benne a 4dik kipufogó, 3000 Ft; bal hátsó csapágy, 1000Ft; kormány gömbcsuklói; Fékmunkahenger kb. 50 ezer km-nél;
- a többi hibát házilag megoldottuk, vagy régi alkatrészekből :-)
Ide hordtam szervizbe
Unokatestvérem autószerelő, de ezen kívül már nem vállal másik Polákot ;-)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
És mára én is ki tudok javítani ezt-azt:-)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 17 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 66000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Polski1978ból | Következő autója? | Jazz |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
