A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » 126 (1972-2000)

126 650E 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Csak fanatikusoknak

Szöveges ítélet

A jótulajdonságai elsőként (mert azért olyan is van):
- alacsony ár
- alacsony fogyasztás (5.5-6.5 országút, 6-7 város)
- olcsó alkatrészek, azok többsége az azonos funkciót betöltő, de eredetileg zsiguli alkatrészekkel jobbára csereszabatos (ablaktörlő lapát, gyújtókondi, stb.) A motortérben található gyújtókondenzátor meghibásodása esetén például, az ugyanott fellelhető, a gyújtótekercsre csatlakoztatott hasonló kondenzátorral felcserélhető, helyettesíthető. Hogy ez utóbbi alkatrész mi célt szolgált eredetileg, arra nem jöttem rá. A technológia már csak egy karnyújtásnyira van a korszerű harci repülőgépek "önjavító" kompjutereinek megvalósításától.
- alacsony díjak (súlyadó, kötelező, stb.)
- valamint filozófia, és életre nevelő didaktikus képességek (pl. a fék hatásfoka és a futómű bizonytalansága már 40-50km/h-nál halálfélelmet okoz, emiatt az egész materiális világgal kapcsolatos tudatunk kitágul)
- gyakorlatilag bármilyen útviszonyok között képes haladni, természetesen limitált sebességgel (hasig érő hókásában, sárban és aszfalton egyaránt!)
- általában vagy pöcre indult, vagy egyáltalán sehogy
- a szokásos "trabant-aid-kit"-tel jól orvosolható a legtöbb meghibásodása (am: szigszalag,drót,fogó,kalapács)
- "Beállt függőcsapszeg"-javítás után, a kormányzás egészen új dimenziókat nyit
- a szerelő előre köszön


Majd a negatívak:
- Bármely alkatrésze, bármely időpillanatban, a tér bármely pontján képes meghibásodni (eltörik,leszakad, elfolyik, leesik, beesik) A vele való közlekedéskor csak az indulási pont határozható meg bizonyossággal. A kuplungbowden cseréje a harmadik-negyedik alkalommal már csukott szemmel is legfeljebb 10 percet vesz igénybe, a gázbowden cseréje szót sem érdemel.
- Az említett gyújtókondi sunyi, alattomos módon átég, ezzel mintegy megmételyezi a gyújtásrendszert amelynek a legváltozatosabb működési tünetei vannak. Például pöcre indul, de gázadáskor leáll a motor.
- Nagy melegben még nyitott motorfedél esetén is várakozáskor "arythmiát" kap alapjáraton, a henger elkezd szorulni(?), az egész autó ritmustalanul "pattog" álló helyzetben.
- A karosszéria vízben jól oldódik
- A függőcsapszeg alkalom adtán meghiúsítja a sikeres kormányzást
- Kanyarstabilitására jellemző, hogy kisebb úthibák esetén is alternatív útvonalat választ a gépjármű önállóan, a vezetőtől függetlenül
- A gyújtáskábel (a) esetenként ráolvad a motor felső részére, majd letestel, (b) "leugrik" a gyertyáról, jelentős teljesítménykiesést okozva ezzel.
- a tolás:vezetés arány hozzávetőleg azonos
- az idő múlásával (évek alatt) a fényszóró "fekete lyukká" alakul (igaz szubjektív benyomásom, de mintha a fényszóró felkapcsolásakor a késő sötét éjszaka még sötétebbé vált volna. Gyakorlatban a fényszóró tükröző felületének szánt foncsor lepattog.)
- fűtés: nincs
- a rendszeres olajfolyástól az olajnyomás-visszajelző csatlakozója leesik, visszajelzés híján az olaj elfolyik, majd a motor besül. Ez a mondat nekem 70 ezrembe került.

végül: 10 ezerért adtam el a bontónak, működésképtelen állapotban. A tankban kb. 4000 forint értékű üzemanyagot felejtettem, amit nagyon sajnáltam.

Hibalista

- Csak a Top 5:
- 1. kuplungbowden
- 2. gyújtás (elosztó,kondi,és vidéke)
- 3. függőcsapszeg
- 4. olajjal kapcsolatos hibák (elfolyás, motorbeállás, stb.)
- 5. kasztni (igaz nem garázsban tartottam)
-

Ide hordtam szervizbe

Bp.Reiter Ferenc utca páros oldala gyakorlatilag (nincs "szerelő ismerős", ahoz a szerelőhöz vittem, amelyikhez közelebb esett szét)

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1990
Kényelem (1) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (1) Km vásárláskor 45000
Megbízhatóság (1) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (2.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat 126 1972

További ítéletek (123 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)