Csak fanatikusoknak
Szöveges ítélet
A jótulajdonságai elsőként (mert azért olyan is van):
- alacsony ár
- alacsony fogyasztás (5.5-6.5 országút, 6-7 város)
- olcsó alkatrészek, azok többsége az azonos funkciót betöltő, de eredetileg zsiguli alkatrészekkel jobbára csereszabatos (ablaktörlő lapát, gyújtókondi, stb.) A motortérben található gyújtókondenzátor meghibásodása esetén például, az ugyanott fellelhető, a gyújtótekercsre csatlakoztatott hasonló kondenzátorral felcserélhető, helyettesíthető. Hogy ez utóbbi alkatrész mi célt szolgált eredetileg, arra nem jöttem rá. A technológia már csak egy karnyújtásnyira van a korszerű harci repülőgépek "önjavító" kompjutereinek megvalósításától.
- alacsony díjak (súlyadó, kötelező, stb.)
- valamint filozófia, és életre nevelő didaktikus képességek (pl. a fék hatásfoka és a futómű bizonytalansága már 40-50km/h-nál halálfélelmet okoz, emiatt az egész materiális világgal kapcsolatos tudatunk kitágul)
- gyakorlatilag bármilyen útviszonyok között képes haladni, természetesen limitált sebességgel (hasig érő hókásában, sárban és aszfalton egyaránt!)
- általában vagy pöcre indult, vagy egyáltalán sehogy
- a szokásos "trabant-aid-kit"-tel jól orvosolható a legtöbb meghibásodása (am: szigszalag,drót,fogó,kalapács)
- "Beállt függőcsapszeg"-javítás után, a kormányzás egészen új dimenziókat nyit
- a szerelő előre köszön
Majd a negatívak:
- Bármely alkatrésze, bármely időpillanatban, a tér bármely pontján képes meghibásodni (eltörik,leszakad, elfolyik, leesik, beesik) A vele való közlekedéskor csak az indulási pont határozható meg bizonyossággal. A kuplungbowden cseréje a harmadik-negyedik alkalommal már csukott szemmel is legfeljebb 10 percet vesz igénybe, a gázbowden cseréje szót sem érdemel.
- Az említett gyújtókondi sunyi, alattomos módon átég, ezzel mintegy megmételyezi a gyújtásrendszert amelynek a legváltozatosabb működési tünetei vannak. Például pöcre indul, de gázadáskor leáll a motor.
- Nagy melegben még nyitott motorfedél esetén is várakozáskor "arythmiát" kap alapjáraton, a henger elkezd szorulni(?), az egész autó ritmustalanul "pattog" álló helyzetben.
- A karosszéria vízben jól oldódik
- A függőcsapszeg alkalom adtán meghiúsítja a sikeres kormányzást
- Kanyarstabilitására jellemző, hogy kisebb úthibák esetén is alternatív útvonalat választ a gépjármű önállóan, a vezetőtől függetlenül
- A gyújtáskábel (a) esetenként ráolvad a motor felső részére, majd letestel, (b) "leugrik" a gyertyáról, jelentős teljesítménykiesést okozva ezzel.
- a tolás:vezetés arány hozzávetőleg azonos
- az idő múlásával (évek alatt) a fényszóró "fekete lyukká" alakul (igaz szubjektív benyomásom, de mintha a fényszóró felkapcsolásakor a késő sötét éjszaka még sötétebbé vált volna. Gyakorlatban a fényszóró tükröző felületének szánt foncsor lepattog.)
- fűtés: nincs
- a rendszeres olajfolyástól az olajnyomás-visszajelző csatlakozója leesik, visszajelzés híján az olaj elfolyik, majd a motor besül. Ez a mondat nekem 70 ezrembe került.
végül: 10 ezerért adtam el a bontónak, működésképtelen állapotban. A tankban kb. 4000 forint értékű üzemanyagot felejtettem, amit nagyon sajnáltam.
Hibalista
- Csak a Top 5:
- 1. kuplungbowden
- 2. gyújtás (elosztó,kondi,és vidéke)
- 3. függőcsapszeg
- 4. olajjal kapcsolatos hibák (elfolyás, motorbeállás, stb.)
- 5. kasztni (igaz nem garázsban tartottam)
-
Ide hordtam szervizbe
Bp.Reiter Ferenc utca páros oldala gyakorlatilag (nincs "szerelő ismerős", ahoz a szerelőhöz vittem, amelyikhez közelebb esett szét)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.7/10) |
