"A Polák" avagy mit is mondjak?
Szöveges ítélet
Els? saját kocsim... óccsón vettem, úgy voltam vele, hogy bicikli meg busz helyett jó lesz ez, kis köbcentis, egyszer? szerkezet, keveset eszik... gondoltam én...
?szintén szólva vegyesek az érzelmeim ezzel a kocsival kapcsolatban. Id?nkét szerethet?, rámodja az ember, hogy mégiscsak elvisz A-ból B-be, meg hogy a semminél azért jobb. Néha meg csúnyákat (nagyon csúnyákat) lehet káromkodni miatta, ha éppen valami baja van, már-már arra gondolva, hogy ´mindjárt meggyújtom´.
Az biztos, hogy a m?szaki állapota, az üzembiztossága er?sen függ pl. a csillagok állásától. Ha olyan kedve van, gond nélkül beindul, eljutok vele A pontból a (nem túl távoli) B pontba, és vissza is. Viszont a legváratlanabb pillanatokban tud valamilyen hibát produkálni. Mentségére legyen mondva, hogy komolyabb hibát általában még azel?tt produkál, miel?tt elindulnék vele otthonról. Olyan is van, hogy a hibát a B pontban produkálja, ekkor ott van kéznél egy (teljes!) szerszámkészlet, vagy általában van a közelben egy segít?kész ember, aki betolja :) Menet közben még SOHA nem romlott el, legalábbis annyira nem, hogy ne értem volna haza vele.
Nem egy bonyolult szerkezet, az biztos. Bár nem vagyok autószerel?, de pl. az önindítóját most már akár bekötött szemmel is ki tudnám cserélni...
Rossz tulajdonságai:
- A legváratlanabb pillanatban elromlik rajta valami
- Lásd: hibalista
- Nem megy túl jól, ami nem nagy baj, mivel a fék se túl er?s (lakott terület határán belül a teljesíménye elegend?)
- Nagyon hangos motor, er?sen rázza az egész kocsit
- Úttartás? Az meg mi? Ezt a sof?rnek kell az úton tartani :)
- A váltó akadozós, megszokást igényel
- Belür?l sem nagyobb, mint amekkorának kívür?l látszik. S?t...
- F?tés nincs benne. Csak nyáron.
- A fogyasztása lehetne kevesebb, ha már ilyen kis motor van benne (nálam nyáron 5,5-6, télen 7-7,5 liter körül eszik, ez er?sen függ a karburátor beállításától is - ha az rossz, benyel akár 10 litert is)
Jó tulajdonságai:
+ Házilag is szerelhet?
+ Viszonylag olcsó hozzá az alkatrész, az már más kérdés, hogy sok kell bel?le (a különféle alkatrészek nevét a kispolák tulajok általában elég hamar megtanulják)
+ Kis helyen is elfér, jól lehet vele parkolni, kis helyen megfordul
+ Meglep?en jól bírja a terepet (lásd.: sáros, rossz földutak), néha egészen elképeszt? helyeken átment, nemsemmi mutatványokat bemutatva (sárban keresztbe csúszás) :)
Összegzés:
Annak tudom ajánlani, aki érez magában elegend? elszántságot ahhoz, hogy házilag hozzáfogjon szerelni, akár minden héten, vagy minden második nap. Akinek ez belefér az idejébe. Akinek van nagyon-nagyon sok türelme hozzá. Meg persze a Kispolák fanatikusoknak :)
Lassan lecserélem én is, az utód valószín?leg egy Corsa ´A´, Kadett, Golf II, Polo, vagy Samara lesz, ´88-90 körüli évjáratból.
Hibalista
- - Önindító (kb. havonta) NAGYON sokat szívtam vele
- - Önindító bowden
- - Töltés (fesszabályzóból a régi típusú relés nekem jobban bejött, az akkumulátort kb. 2 évente cserélni kell)
- - Ékszíj (mindig legyen bel?le tartalék + 10-es kulcs a cseréhez!!!)
- - Gyújtás megszakító (kb. félévente csere)
- - Gyújtáselosztó fedél + rotor + kondenzátor (a trafót kicseréltem elosztó nélkülire, azóta egy gonddal kevesebb) :)
- - Kuplungbowden
- - Kuplungpedálnál áttételkar törés (!!!)
- - Kuplung (szerkezet + tárcsa + kinyomócsapágy csere)
- - Kormánym? (függ?csap zsírzás havonta legalább 1x kötelez?), és nem árt ha a kormánym?ben is van olaj :)
- - Olajszivárgás mindenhol, ahol olaj van benne
- - Az olajat a motor eszi is
- - Szelepfedél tömítés csere
- - Gyertya csere
- - Kil?tte a gyertyát, mert megszakadt a menet -> menetes betét beépítés, kés?bb hangerfej csere
- - Dugattyú gy?r?k (az utángyártottakat nagyon meg kell válogatni, mert gyakran nem méretpotosak!!!)
- - Vezérm?lánc csere
- - Termosztát csere
- - Kipufogó + tartó bilincsek cseréje (teljesen szét tud rohadni!)
- - Kilométeróra kihajtás, spirál
- - Karburátor tisztítás, tömítés csere, fúvóka csere, sok szívás a leveg? és keverékállító csavarokkal...
- - Gázpedál visszahúzó rugó törése
- - Motortartó rugó és váltótartó gumibakok cseréje (ez után a kocsi kb. fele olyan hangos, és kb. fele annyira rázkódik, mint el?tte) :)
- - Benzincs? csere
- - Kasztni rohad, f?leg a kerékíveknél és az ablakoknál
- - Fék teljes felújítás
- - Utastér néha beázik
Ide hordtam szervizbe
Saját magam :)
Ami házilag javítható, azt általában meg is szoktam javítani.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Helyi ismer?s szerel?
Amit nem tudok házilag megjavítani, azt ? megjavítja.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Corsa, Golf, Polo vagy Samara (´88-90 körüli évj.) |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.9/10) |
