A miniautóépítés gyöngyszeme
Szöveges ítélet
Meglepő, hogy azonos külső ellenére mennyire különbözik a léghűtésestől. Textil borítású üléshuzat és ajtókárpit a rideg műbőr helyett. Motorja nagyobb teljeítményű, és vízhűtéses, lényegesen csendesebb léghűtéses társától, úgy a futómű, mint a motor, max. nyomatéka nagyobb és 1000 fordulattal alacsonyabb fordulaton jelentkezik, mint léghűtéses társánál. 100 km/h sebességet könnyedén tartja, 110-120 km/h val utazva fogyasztása 4,2l/100km.
Karosszéria belső kialakítása a kategórián belül ma is mintaértékű !!
Jobb első ülés 5 másodperc alatt ki, hátsó üléstámla előre hajt, és behelyezhető 2,3 méter hosszú tárgy úgy, hogy a hátsó ajtó lecsukható! Ha a jobb első ülés a helyén marad, akkor a hátsó ülés háttámla előre hajtásával kb. 500 literes sík aljú csomagtér nyerhető, ahová akár 72cm- es képátlójú TV is könnyedén berakható. Nem akármi egy 3,05 méter teljes hosszúságú kisautótól!
A kormánymű fogasléces, könnyű járású, nagyon jó áttételezésű, élvezetes, és pontos irányíthatóságot biztosít. A jó fogású, jó áttételezésű, könnyű járású kormányával, a 145/70x13-as Michelin gumikkal, egyértelműen, és direkt módon engedelmeskedik. A vezetőnek az a benyomása, hogy az autó
milliméteres pontossággal irányítható, stabil, és élvezetes a vezetése. Az első üléseken kinyújtott lábbal lehet utazni, az utazás hosszú távon sem fárasztó. Kényelem, praktikum szempontjából utódja Seicento határozott visszalépés!!!
Két év után eladtam, mert habár zöld lápmánál való induláskor is lépést tudott tartani a forgalom ritmusával, vagy éppen országúton is megállta a helyét, de a forgalom résztvevői léghűtésesnek nézve nem tekintették partnernek a közúton, útkereszteződésekben rendszeresen nem adták meg az elsőbbséget, országúton indokolatlanul elém vágtak, stb. stb. megunva ezeket a balesetveszélyes helyzeteket, sajnálattal váltam meg tőle.
Hibalista
- Vásárláskor a karburátoros szívató rudazata hiányzott. Ezt pótoltam. Később a kilométer spirál szakadt el. Filléres dolog. A centrifugál szűrő soha nem volt takarítva, így csavarhúzóval kellett kiverni a megkövesedett üledéket belőle.
- Sok BIS tulajdonos arra panaszkodik, hogy az 1-es fokozatot kidobálja. A hiba nem a sebességváltóban keresendő!!!!!
- Az ok, hogy a lendkereket rosszul helyezték vissza!!!! Mivel a főtengely vége nem ékelt, így a lendkerék éppen 6 féle módon rögzíthető, de csak 1 ponton jó, ellentétben léghűtéses társával, a BIS-nél a lendkeréknek motorkiegyensúlyozó szerepe is van!!
Ide hordtam szervizbe
Magam javítottam, másodiknak, hobby autóként tartottam.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 95000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Golf lll TDI | Következő autója? | Citroen Saxo 1,5D |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
