A legkisebb hátsókerék hajtású, farmotoros sportau
Szöveges ítélet
Els? autom a kispók, 3 éve hajtom, ez alatt rájöttem, hogy érdemes megtanulni javítani, mert a szerel?k vagy kiröhögnek, vagy csillagászati árat kérnek érte. Érdemes mindenkinek, akinek kispolskija van egy-két dolgot megtanulni. A komplett szerelési kézikönyv megtalálható a fiat126.hu oldalon, ebb?l a javitás menetét könny? megtanulni.
A váltó nagyon érzékeny, nem szabad rángatni ide oda, csak óvatosan, akkor sokáig jól m?ködik, a szerel?k hajlamosak bontott váltó ajánlani hiba esetén, de érdemes el?tte belenézni a váltóba, mert lehet, hogy csak egy 500 Ft-os alkatrész ment szét, a bontott pedig zsákbamacska, és 10-15-E ft között van.
A motor rengeteget kibír a méretéhez képest, nyáron nem szabad 120-al tépni vele 35 fokban, és akkor nem sül be.
150-200E km enként érdemes megfuratni a hengereket, és gy?r?t cserélni.
A Futóm? könnyen elállítódhat egy-egy kátyútól, ez alkalmanként 3000-ft szabályoztatási díj, érdemes eszt is megtanuli, vagy 1 cm rel szélesebb gumit rakni rá.
Menet közben nem lehet hallani, hogy valami rezegne, vagy kopogna, mert a motor és menetzaj mindent elnyom.
A gyári ülésnek se kényelme, se tartása nincs, de nem drága javítani rajta.
Összefoglalva Kispolskit annak ajánlanék, aki nem sajnálja az id?t rá, havonta 1-2 órát érdemes rászánni, úgy kissebb a meghibásodás esélye.
Ha nem sajnáljuk rá az id?t és a pénzt akkor lehet rajta segíteni, mind motor, mind optikai tuningal, de felmerül a kérdés, hogy egy 100E ft os autóra miért költsünk még 100 at, mindenki válaszolja meg magának, ha már túl van rajta, én sem hittem volna, hogy 1 évnél tovább hajom és költök is rá, de így lett, talán azért mert nagyon megszerettem.
Nagyon lehet szeretni, olcso fenntartani, és lehet benne érezni a Kisplski sportfeelinget, mert 80-nál már olyan érzése van az embernek, mintha egy sportautóban ülne 250km/órás sebességnél, halálfélelmeinket segít legy?zni.
Hátsókerékhajtású, farmotoros, a sportautók legkisebbje.
Sok 126-os klubb létezik, melyek találkozói kellemes kikapcsolódást jelethetnek hétvégente.
Aki kispókra vetemedik az vagy nagyon szereti, vagy utálja, de közömbös nem marad iránta.
Hibalista
- 3 év alatt egy feszültségszabályozo ment szet, de csak annyi volt a hatasa, hogy akksirol kellett hazamennem, 30 km-r?l.
- Javitasi koltseg: 3000szabalyzó, magam szereltem be
- Egy trafo is megadta magát, ár 1500 magam szereltem.
- Váltobol elment a 3-dik fokozat, koltség: 4000 anyag, 3000 munkadij, ugy, hogy segitettem a szerelonek.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 98000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
