A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » 126 (1972-2000)

126 650E 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A kisautóm

Szöveges ítélet

Életem els? autója!
Egy sajnálatos családi esemény következtében apukám örökölt, és a családi kupaktanács úgy határozott, hogy (ez nagyon régen volt!!) a legjobb befektetés az lenne, ha vennének nekem és a n?véremnek egy-egy autót. (amúgy nem kell azt képzelni, hogy a burzsujok… nem éltünk „nagy lábon”)
Megkérdeztek, hogy még is milyen autót szeretnék, én rávágtam, hogy Trabant… hosszas gy?zködésre engedtem, mondván még is csak papírból van, és mi van (ne úgy legyen), ha összetöröm, egy vas doboz nagyobb biztonságot nyújt, mint a papír. Így esett a választás a Kispolszkira.
Ki is mentünk hétvégén, az akkor még igen csak illegálisan m?köd? (egyetlen) használtautó piacra a BNV parkolójába, és beleszerettem ott egy pirosasbarna kisautóba.
1984-es évjáratú (már m?anyag-lökhárítós, de kés?bb kiderült, hogy ez csak tuning, nem eredeti) P126 650E, kb. 30eKm-rel, 63.000Ft volt. (még mindig emléxem a rendszámára… pedig már 17 éve…KA-76-04)
A m?szerfal vas, m?anyag b?rhatású anyaggal borítva, fekete (m?)b?r borítású ülések. A légkondicionálásról a két oldalon két teker?, amivel az ablakokat lehetett m?ködtetni, és a középkonzolon két kör alakú nyílás, ami mint egy pillangószelep, könnyedén beállítható vele a beáramló leveg? mennyisége. Itt kapott helyet két kifelé húzható kar is, amivel egy küls? zsilipet lehetett m?ködtetni, ami az els?!! csomagtérben elhelyezett kis ajtó volt.
A f?tésr?l a motor gondoskodik, melyet a hátsó ülés el?tt elhelyezett kis kilincs alakú karral lehetett szabályozni.
Örök darab, soha nem romlik el.
A kézifék kar mellett két kis karocska: az egyik a szivató, a másik az önindító behúzó mágnesét volt hivatott pótolni.
Soha nem felejtem el az els? reggelt, mikor saját gépjárm?vemmel próbáltam a munkahelyemre eljutni. Reggel lementem az autóMhoz, kinyitottam, beültem, felhúztam a szivatókart, gyújtás, majd meghúztam a másik kart, melyre ….. sajnos nem indult be… sokadik kísérletre sem.
Így hát busszal voltam kénytelen dolgozni menni, és a kisautó otthon maradt. Faterom a munkahelyén érdekl?dött, hogy van-e vkinek tapasztalata kispolszkival kapcsolatban, és rögtön talált is egy jóindulatú kollégát, aki csak annyit mondott, hogy reggel nem indul? nos egy aranyszabály:
Kispolszkit csak is max szivató, és semmi gázzal szabad indítani!! különben egy napig nem indul.
Hazaérve lementem a szemem fényéhez, és ki is próbáltam…és... pöc-röf… jó volt hallani ahogy ketyeget. El is vittem egy körre.
A kisautó soha nem hagyott cserbe, mindig beindult, akár zord hidegben is, így megjutalmaztam.
Miel?tt bevonultam volna katonának elvittem egy fényez?höz, mivel igen kopottas volt, és kapott egy gyönyör? fényezést (itt-ott a rozsda nyomai is kezelve lettek). (küls?-bels? fényezés, alvázvédelemmel, lakatolással 12.000Ft volt… több mint két havi fizetésem… hát nem most történt)
Egészen mély meggypiros lett (érett meggy!!!) nagyon jól állt neki.
A kézi pumpás ablakmosót pedig kicseréltem egy szép nagy piros nyomógombra, ami egy skoda ablakmosó-szivattyút m?ködtetett. Beszereltem egy kifogástalan Levis audió HI-FI rendszert is „ekvalájzerrel”. (ekkoriban ez volt a men? J )
Az egyetlen szerszám ami kellett hozzá, és egyszer hasznát is vettem, az egy csomagtartó méretre f?részelt partvisnyél volt.
Ez ugyan is akkor kellett, mikor az önindító bovden elszakadt… ilyenkor üresbe kellett rakni, kézifék behúz, szivató maxi, hátraballag a motorhoz, kinyit, és egy enyhe nyomás az önindító behúzó karjára, és pöcröf… beindul.
A kis járgány kb. 3 évig volt meg, míg elcseréltem egy Dacia-ra….
Azóta is bánom, hogy elcseréltem, talán még most is meglehetne, milyen jó is volt… azóta a 18. autómat gy?röm, de egyik sem n?t a szívemhez annyira mint ez A Kisautó.
Remélem jól bánt vele a következ? gazdája!

Hibalista

- - önindító bovden
- - fesz-szabályzó
- - ablakmosó
-

Ide hordtam szervizbe

otthon a parkolóban :-)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1984
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 30000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? BKV Következő autója? Dacia 1310
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat 126 1972

További ítéletek (123 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)