A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » 126 (1972-2000)

126 650E 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

A kis zöld szörnyetegem

Szöveges ítélet

Nos, hát els? autóm. Elméletben anyámé, csakhát ? érvényes jogsival is kb eddig 0 km-t tett meg, úgyhogy sof?rként m?ködök mellette és én használhatom ezt a kis dögöt. Én ezt a kocsit totál friss jogsival kaptam meg és egy dolgot tényleg megtanultam mellette: ésszel vezetni. Nekem nem adatott meg az a kiváltság, hogy ha belementem egy el?zésbe és valamit rosszul számoltam ki, akkor visszaváltok kett?t és elt?nök onnan szélsebesen. Szerintem ez a kocsi olyan dolog, mint a heged?, ha valaki tud rajta játszani, akkor mindenen.
Sokat olvastam itt, hogy a kocsinak nincs biztonsága. Nos, én ezt cáfolni szeretném. Persze, el?tte le szeretném szögezni, hogy én nem ülnék be olyan autóba, ami nem 1000%ig biztos. Vettem rá új gumikat, kicseréltettem a fékeket és azon kívül, hogy rendszeresen van rá szükségem (Budapesten lakok :) ), meg is fogja az autót. Volt olyan szitum, hogy zuhogó es?ben, 40nél, éjszaka nem vettem észre egy keresztez?dést és olyat fékeztem a géppel ,hogy a biztonsági öv fogott meg! Ja és ha itt tartunk, akkor azt is elmondanám, hogy a biztonsági öve is teljesen rendben van, bár szerencsére még csak ott egyszer volt alkalmam tesztelni.
Teljesítmény. Na igen. Olyan szegénynek nincs. Viszont egy személlyel jókat lehet vele hülyülni. Én úgy vettem észre, hogy ez a kocsi szégyelli magát mások el?tt és ezért nem megy úgy, ha más is ül a kocsiban. :) Én ha egyedül vagyok vele, meg szoktam kicsit ereszteni (értsd, a gyári maximális sebességgel közlekedek), de nagyon imádom. Az a motorhang. Szerintem ennek a kocsinak 100 felett van a legszebb hangja. És itt térnék át arra részre, amir?l nem igazán lehet hallani ennél a kocsinál. A megbízhatóság. Mert van neki olyanja. Többen is írták már, hogy bármikor megáll, meg blablabla. Hááát. Nekem eddig egyetlenegyszer csinálta meg, hogy ilyen szintem cserben hagyott. Az is télen volt, miután 2 hétig nem volt beindítva. Kb 1500 forintos javítás volt, elszállt az el?gyújtás. Viszont az érem másik oldala, hogy én ezzel a kocsival lementem a Balatonra, az autópályán, els?re átlag 90nel, másodikra átlag 100-zal, 2 személlyel, plusz hátul cuccokkal, nagyon sok cuccal!!! Ez mind a kett? nyáron volt, t?z? napsütésben. És nem nyitottam ki a motorháztet?t, meg a f?t?szelepet ahogy azt más öngyilkosjelöltek tenni szokták. Nagyon szép hangja van annak a kocsinak 100 felett. Bocsi, nekem tetszett. Nem is vettem vissza a lábamat, mikor meghallotam :)
A kisebb meghibásodásokkal kicsit más a helyzet. Mi kb 60e-ért vettük át a kocsit, családon belül, azóta átlag egy százas rámegy a kocsira évente. De ebbe benne vannak a karosszériamunkák, amiket más okos vezet?ink terheltek rá a kocsira (tipikusan belementek, aztán nem fizettek, szegény kocsit jobbról balról törték), illetve az ez utáni fényezési költségek is. Az els? év volt a legdurvább, ahogy lennt írom, majdhogynem a teljes futóm?vet ki kellett cserélni, mikor átnézettem a vizsgához a verdát. Tipikus kopó alkatrészek. Legutoljára a laprugót cseréltem, de azt csak azért, mert szóltak, hogy kés?bb esetleg gond lehet vele. Amúgy tavasz óta egy szál gond se volta kocsival, most, hogy a fél autót kicseréltem, jelenleg fut a legkisebb meghibásodás nélkül!
Na, de itt jön a legszebb dolog az egészben! Ez a kocsi, egy 1978ban gyártott gyengeség. Vagyis 27 éves és az els? generációhoz tartozik. Króm lökhárító el?l hátul, lemezes felnik. Viszont a régi szervízesem orrba szájba dícsérte ezt a típust, a fékeket, a motort, a karosszériát sokkal jobban tartotta, mint az utána következ?ket. Nem tudom, hogy ez így van, nem volt m?anyag lökhárítós kispolákom, de az biztos, hogy ha arról van szó, gond nélkül kihozza nekem a gyári végsebességet, a 107et. Ja és ezt akár 4 személlyel+cuccokkal. Ezzel a kocsival el?ztem ilyen terhelés mellett (na jó, városon kívül és kb egy 1.5 km-es egyenesben, de megel?ztem!).
Összességben én nagyon szeretem ezt a kocsit és ha pénzügyi helyzetem engedné, nagyon feltupíroznám. És az a legjobb benne, hogy a FIAT még mindíg gyárt hozzá alkatrészt.

Hibalista

- Komplett futóm? csere az els? vizsgánál. Laprugó, az el?z? tulajnak a dinamó, a sebváltó, nekem bels? világítás érzékel? hiba, "biztosíték tábla" csere, önindító, felni rohad, sebváltóban a 3as kezd akadozni, kipufogó full rozsda, üzemanyagszintmér? és kilóméteróra, még a motornál is hangosabban rezeg a motortér zárja nagy fordulatnál, kisebb érintkezési hibák

Ide hordtam szervizbe

3. kerület, Aquincum, amikor koszos benzin került a polákba és visszavittem ingyen kisz?rték nekem a tankot.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

3. kerület, Csillaghegy, az elején nagyon normálisak voltak, de a végén ritka bunkók lettek.

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1978
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 44000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Fiat Panda
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat 126 1972

További ítéletek (123 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)