A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » 126 (1972-2000)

126 126P 650E 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

A (el)romlás virága

Szöveges ítélet

Amikor 2003-ban megvásároltam a Kispolszkit er?s 110ezer forintért még nem sejtetem mi vár rám.
Az els?, ami már a kipróbáláskor is felt?nt, hogy alapjárat nincs. Az eladóval megbeszéltük, hogy majd beállítja persze nem tette én meg nem ellen?riztem vásárlás el?tt. Kés?bb hiába állítattam be, egy id? után elt?nt. Újra beállítattam, újra elt?nt. A másik hiba csak a használat során derült ki: az üzemanyagszintmér? ha tele van tankolva akkor is narancssárgán világít. Érdekes jelenség, az okát nem sikerült feltárni. Az önindító sem az igazi: elkoszolódik és meghal. Az ég?k váratlan és ismételt kiégése mindennapos dolog. A kerékjáratban van egy lyuk, amit gyárilag egy dugóval betömtek. De az évek során ez a dugó elhullott, a tömítés megsz?nt, így a pörg? kerék behordja a a vizet, kavicsokat, télen a sót a küszöbbe(!), ahonnan csak az általuk létrehozott rohadási lyukon lehet eltávolítani ezt a masszát. Ha nem sikerül kikerülni egy szép nagy kátyút, az megbosszulja magát: szálszakadáshoz vezet a "kiváló min?ség?" gumikon. A rozsdafoltok igazán különleges helyeken tudnak felbukkanni: a bal oldali hátsó ablak alján kívül és belül is(!) és a hátsó ablak szélein. Nagyon igényes az autó oldalán elhelyezett m?anyag darab is, amit az ajtóba vágott lyukakkal szereltek fel ezáltal lehet?séget adva a rozsdának, hogy a m?anyag alatt befolyva belülr?l rohassza ki az ajtót.

De az autó belseje is igazán ötletes: a nagyszer? m?anyag, de m?b?rt utánzó kárpit mindenhol megtalálható. Végül is nem baj, mert így akár slaggal is tisztíthatjuk belül. Ez nem befolyásolja az autó rohadását. Van deréktámaszunk is: itt ezt ülésnek hívják. Rendkívül kényelmetlen, nem támasztja a hátat és gyenge is - nagybátyám alatt letört a háttámla, ezáltal olyanná vált, mintha puffon ülnénk. Na és a borítás: a csodálatos m?anyagm?b?r! Nyáron ráizzadunk, télen ráfagyunk. De a f?tés még ett?l is sokkal jobb! Csak akkor m?ködik ha megyünk, ráadásul akkor kellemes benzing?zt fúj az utastérbe, hogy 1-2 óra utazás után rendkívül vidáman és ellazult, rendezetlen mozgással szállhassunk ki az autóból. De ez a jobbik eset, ugyanis el?fordul az is, hogy füstöt fúj be az utastérbe. Utastér? A forgalmi szerint 4 személyes, valóban bele lehet présel?dni ennyien csak nem érdemes. Már az els? utasok helye is korlátozott - az ajtóhoz közeli lábat csak felhúzva helyezhetjük el - és a pedálokkal is elég nehéz boldogulni a 20cm-s területen. Hátul érdekes pozíciókat felvéve tudunk helyet foglalni. A fejtér 150cm-ig elég, felette sz?kös. De mit számít ez ha van gyári Dolby Digital hangzás!!! Ugyanis a nyikorgások és a zajok minden irányból jönnek, igazi élmény!
Legf?bb zajforrás a 650köbcentis motor. Alapjáraton - ha van - rendkívül csöndes, de utána már azért megemeli a hangját. Egészen dinamikusan mozgatja az apró karosszériát. Bár gyorsulása felejthet? és végsebessége is csak 100 körül van, belülr?l úgy érzi az ember, hogy kétszer olyan gyors, mint valójában. A farmotoros elrendezésnek és a nagyon könny? els? résznek köszönhet?en télen jól lehet vele szórakozni, viszont a forgalomban veszélyes a kerekek kipörgése, így nem biztos, hogy sikerül a közeled? autó el?tt kifordulni. Ami nagy baj, mert biztonságilag sem az igazi a Polski. A négy és fél centiméter széles ajtók nem t?nnek igazán masszívnak...
A rohadás szépen megjelent a kipufogón is: a gyári teljesen a rozsda áldozata lett, a lapított kipufogóvég leesett, ezáltal igazán férfias, Harley-Davidsonos hanggal ruházta fel az autót.

Végülis nem olyan rossz autó, az igénytelenségei ellenére sem. Az aranyos, emberi arca, mely esetlenséget sugároz és, hogy mindig könnyen tudunk parkolni kárpótol a negatívumokért. Ez egy életstílus autó, amihez hozzátartoznak a meghibásodások, az autóhoz közeldve elmormolt imák, hogy induljon, és a lenyitott motorháztet?vel, könyökig olajosan töltött órák, napok. Fenntartása sem kerül sokba, az alkatrészek nem drágák, de vehetünk komplett autót is alkatrésznek.

Hibalista

- üzemanyagszintmér?, önindító, önindító bovden szakadása, generátor, hengerfej, kipufogó dob, feszültségszabályozó, gyertyák

Ide hordtam szervizbe

Kovács János

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Papp István - korábbi Kispolszki tulaj

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1988
Kényelem (2) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 48000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 4827
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Ford Focus II
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat 126 1972

További ítéletek (123 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)