19 év ny?g és kényelmetlenség
Szöveges ítélet
Édesanyám vásárolta az 1200-es Zsigulink helyett, gondolván a fogyatkozó családnak ez is elég lesz. Az els? pár évben elég sokat használtuk, gyakran jártunk vele nyaralni a Balatonra, nagyszül?khöz. Abban az id?ben még mi is kisebbek voltunk, elfértünk...
Gyerekként szerettük, hisz´ olyan, mintha gyerekeknek tervezték volna.
Aztán sötét id?k következtek: az autót Pilisvörösváron, leghoszabb útján, egy autó hátulról nekilökte az el?tte állónak. Ezt soha nem heverte ki... Mint ahogy azt sem, hogy jogosítvány szerzésem után én, és a barátiam is még kétszer karamboloztunk vele...
Az autó sorsát megpecsételte az is, hogy nem vagyok egy autószerel? alkat, valamint a család anyagi viszonyai is mélyrepülésben voltak évekig.
Végül az ezredforduló el?tt sikerült kipofoznunk, de tiszavirág-élet? volt a másodvirágzás: a sok év, a rengeteg toldozás-foldozás nem múlt el nyomtalanul. Az autó megállíthatatlanul rohadt, esett szét, vált egyre megbízhatatlanabbá. Az utolsó öt évben 25 km-nél messzebbre már nem mertem elindulni vele. Végül egy autóbontó adott érte 5000 Ft-ot és elszállította végs? pihen?helyére.
Nyugodjék békében!
Hibák:
- gyári gumik durrdefektjei (két hátsó egyszerre)
- megszakító
- gyújtáselosztó
- gyertyapipákat rendszeresen ledobálta
- benzincs? többször elszakadt
- indítóbowden többszázszor elszakadt, egyszer rend?rök el?tt...
- lengéscsillapítók
- dinamó
- karburátor
- kézifék szinte sosem m?ködött
- index sosem m?ködött megbizhatóan
- világítás fényereje a végére két petróleum lámpájé volt
- nem igazán volt benne f?tés, ami volt, az égett olajszagú langyos leveg?, amit?l a húgomnak mindig megfájdult a feje...
nyáron meg lehet benne s?lni, télen viszont keszt?, sapka, sál
- páramentesítés nem megoldható, télen gyakran befagyott belülr?l is az ablak...
- az els? ülések a lapockám aljáig értek, ott egy ideget nyomtak, 50 km után zsibbadt a jobb kezem...
- a tet?kárpit leszakadt
- annyira kevés áramot táplál vissza a dinamó, hogy ha a világításon kívül még egyéb elektromos fogyasztó is van (ablaktörl?, rádiós-magnó), akkor már nem kap elég töltést az akksi
- elhanyagolható méret? csomagtartó
- egyszer próbáltam szerelmeskedni a kocsiban, még azt sem lehet!
El?nyök:
- keveset fogyaszt (ha jó az alapjárat)
- könny? parkolni vele
- városi használatra elfogadható alternatíva
Ennek ellenére lebeszélnék mindenkit, hogy ilyet vegyen.
Hibalista
- gyári gumik (dupla durrdefekt hátul, majd egyenként el?l),
- minden, ami árammal m?ködik,
- minden, amiben elöregedhet a gumi,
- minden, ami fémb?l készült és rozsdásodhat.
Ide hordtam szervizbe
Kezdetben otthoni, ill, ismer?s barkácsolta.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Mikó Lajos - Letenye, Andróczi Tibor - Becsehely
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 19 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Skoda Fabia Sedan |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.3/10) |
