Bestia
Szöveges ítélet
2008 szeptembereben vettem az autot ujonnan itt Dubai-ban, mivel 1999 ota itt dolgozom orvoskent.
Az auto 540 ezer Dirham-ba kerult ,ami kb 150 ezer USD, fele ar, mint Magyarorszagon(nincs ado, stb.) .Ezelott volt egy hasznaltan vett kemenytetos F 430-asom, amit a dealer 200 ezer Dirhamert beszamitott. Arrol is irtam velemenyt korabban.
Ket okbol csereltem le az elozot erre ,az egyik, hogy nem volt megbizhato, idoszakosan elektronikai problemak jelentkeztek,majd maguktol megszuntek, a szervizben pedig nem jottek ra ,hogy mi a hiba, bar kicsereltek tobb alkatreszt is(motervezerlo, ESP Controler stb, de a hiba maradt). Sajnos az alkatreszek aranyaron vannak, a szervizmernokok szakertelme pedig nulla( legalabbis itt).
A masik ok, hogy regota szerettem volna egy kabriot, bar kicsit megbantam ugyanis az itteni forrosagban(45 fok) nem lehet nyitott tetovel hasznalni,csak telen ,amikor lemegy 28 fokra a homerseklet.
Par oszinte szo az autorol:
1. A belso szinvonal messze elmarad attol, amit az ember egy ilyen draga autotol elvar, meglehetosen puritan a muszerfal.
2. Az utfekves elkepesztoen jo, a kanyarveteli sebessegnek csak a batorsagunk szab hatart.
3. Rugozasa gyakorlatilag nincs, az otthoni utakon szerintem az auto is es az utasa is szetrazodik, oda semmikeppen sem vennek ilyet.
4. A hangja brutalis ,raadasul a kabrio sokkal hangosabb belul, mint a kupe, ez elvezetes, de hosszu uton kellemetlen is lehet.
5.Azonnali a gazreakcio,utanna pedig szinte a vegtelensegig porgetheto a motor. 4000 rpm felett elkepeszto a gyorsulas.
6. Csak masodik/harmadik/sokadik autonak alkalmas, mivel csak ketuleses, a csomagtartoja pedig elol egy pici lyuk, a formaja miatt nem fer be egy nagyobb borond, de meg a golfutoim sem.
7. Az enyem manualis valtos, banom, hogy nem F1-est vettem, ugyanis a kuplung hatalmas izommunkat igenyel.
8. A kabrio karosszeriamerevsege erezhetoen gyengebb, mint a kupe volt, ha egy kerekkel felallok a jardara,nyikorog a karosszeria.
9. Lenyitott tetovel, felhuzott oldalablakokkal 100-ig hasznalhato, az felett nagyon eros a menetszel.Autopalyara nem valo.
Konkluziokent meg azt mondanam, hogy egy gyonyoru, verforralo auto, ami megfontolt ,tapasztalt vezeto kezeben driving nirvana, tapasztalatlan , agressziv vezeto kezeben pedig villamgyors eszkoz a proszekturara jutashoz.
Hibalista
- Ezen meg semmi ,az elozon az elektronika de,hogy pontosan mi, az nem derult ki. A fekbetetek es a tarcsak is igen gyorsan koptak.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 1820 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 15 l |
Előző autója? | F430 | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.8/10) |
