A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dodge » Journey (2008)

Journey 2.4 CVP 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fehér bálna!

Szöveges ítélet

Szoval az egesz ugy indult, hogy surgosen kellett agy auto munkaba jarasra. Nem akartunk uj autot venni, mert nagy az ertekvesztes, igy 1-2 eves Ford Fusion-okot (amerikai tipust) nezegettunk, mert az uj aranak 2/3-aert adtak oket, garanciaval, 50ezer km koruli futasokkal, durvan 14ezer kanadai valutaert. Mindenkeppen hitelt terveztunk, 20%-os kezdoreszlettel, 5 eves futamidore. Aztan jott a nagy pofon, amikor kiderult, hogy a kereskedo elszurta a hitelkerelmet, es 8 bank is visszautasitotta azt.
Szomoruan konstataltuk a tenyt, hogy nem lesz autonk, de azert elmentunk egy masik kereskedohoz, ahol hugom vette a Grand Caravan-jet, hatha tudnak mondani vagy ajanlani valami okosat. Igy kotottunk ki a Tower Chrysler-nel. Eloszor ajanlottak par hasznalt Sebring-et, meg mar nem is tudom mit, aztan szoba kerult, hogy volna a Journey Canada Value Package ujonnan 20ezerert, nem sokkal tobbert mint a hasznaltak, es igy jobb is volna a kamat, stb. Oke, nezzuk meg!
Korabban tobbszor szemeztunk az autoval, amikor lattuk az utcan, de amikor kozelebbrol is szemugyre vettuk, azonnal fellobbant a szerelem. Nagy, kenyelmes, formas, es a modelfrissitessel a belso is kulturaltta valt. A probakor is sikerrel zarult, igy konnyeden bolintottuk, hogy akarjuk. Persze vazoltuk a hitel problemankat, de megnyugtattak, hogy ne aggodjunk, probaljuk meg, csak valasszunk szint! Volt feher, szurke es fekete. A feketet helybol kilottuk tobb okbol is, igy a szurke es a feher kozott vacillaltunk. Vegul a feherre esett a valasztas, de arrol kiderult abban kivetelesen nincs Bluetooth, de igy olcsobb is. Nem baj! Elindult a hitelkerelem, fel ora mulva pedig boldogan toltottuk ki a papirokat es irtul ala a szerzodest az uj autonkrol, raadasul egesz jo hitelfeltetellel! Vegul 7 lett a torleszto, 4.99%-os kamatlabbal, 20% kezdoreszlettel. Vegul kertunk kiterjesztett garanciat (5ev/100ezer km), es a kereskedes ajanlatakent kaptunk evi 3 ingyenes olaj es folyadekcseret, ami egy 51 pontos ellenorzo vizsgalattal is jar, a garancia fenntartasa erdekeben.
Az elso olajcserere viszonylag hamar, 2500km-nel kerult sor, hogy kiszurjuk az esetleges gyartasbol bennmaradt femforgacsokat, a masodikra mar kicsit kesobb durvan 9500km kornyeken, amikor megjelent az elso hiba is. A radio veletlenszeruen felhangositotta a hangerot maximumra ujrainditas utan, ami egy zsufolt aruhazi parkoloban igencsak kinosan tudott hatni, nem beszelve a dobhartyak jajveszekeleserol! A hibat jeleztuk, es az olajcserekor azt garancialisan javitottak software frissitessel, azota nem jelentkezett.
A harmadik olajcsere durvan 17ezer km kornyeken volt, es akkorra is elojott egy ujabb a hiba. A bal hatso ulest akartuk korabban mozditani, de nem sikerult. Ezt is jeleztuk, es az olajcserekor javitottak, lenyegeben csak nem volt a sinen zsir, emiatt beragadt. Ezeken kivul eddig mas hibank nem volt!
A felszereltseget illetoen az auto minden joval el van latva, amire a hetkoznapi embernek szuksege lehet. Lenyegeben a CVP a legalapabb verzio, amit a 2011-es evi modelfrissites soran hoztak letre, de mar ez is tartalmaz klimat, 4 elektromos ablakot, mp3-as cd lejatszot usb is aux bemenettel, taviranyitos kozponti zarat, kulcsnelkuli inditast, es meg sorolhatnank. A CVP 5 szemelyes verzioban jon, a 3. ulessor csak magasabb felszereltseghez kerheto.
A motorvalasztek itt sajnos egyszemelyes, megpedig egy 2.4-es 4 hengeres benzines az alap, 173Le-vel, 4 sebesseges automata valtoval. Ez elsore elegge ijesztoen hangzik, de igencsak kellemes meglepetesnek bizonyult. Mig a motor bejaratos volt addig sok kerdest vetett fel bennem, hogy mivel is van baj, mert varatlan szituaciokban volt kepes visszakapcsolni, hogy ellensulyozza a motor esetlenseget. De durvan 15ezer km kornyeken minden kisimult, es azota azt kell, hogy mondjam, a legjobb 4 sebesseges automata! Finoman, rangatas nelkul pakolgatja a fokozatokat, hogy a motor mindig optimalis fordulaton legyen, viszont negyedikben is csak 140 korul forog 3000-t, ami sok 6 sebessegesrol sem mondhato el! Ha pedig kell, akkor padlogaznal kis gondolkodas utan visszakapcsol es egeszen 6250-ig engedi porogni a motort. Persze ekkora bodehoz a 173Le nem tul sok, de a kanadai kozlekedesi kulturahoz tobb mint eleg.
A fogyasztas is eleg szep a motor-valto parostol. Bejaratas utani turakon 8L alatti ertekeket mertunk, ami tobb megallast, padlogazas elozest, tartos dombokat is tartalmazott, amikbol itt a Sziklas-hegysegben van boven. Varosban a kis tavolsagok miatt, es a teli nem ritka -20 fokos homerseklet miatt a fogyasztas 11L folotti, de lassuk be, ez az auto es motor nem erre valo, hanem hosszu utakra. Olyankor pedig csendben, kenyelmesen teszi a dolgat, es juttat el tavoli helyekre gond nelkul. Mindezt raadasul 87-es benzinnel teszi, szoval 95-osre hangolt motorral meg jobb volna! 1.6-os Octavianak gond nelkul lehet ugyanennyit letolni a torkan!
Az auto futomuvet, rugozasat, fekezeset sem lehet okom panaszra. Magyar utakon mar talan tul feszes is volna, ami szokatlan lehet egy ekkora autotol, bar erosen keresztbordas fold utakon is nyugodtan lehet suhanni 70-el.
Az egyetlen dolog aminek hianya rogton az elejen feltunk, az a csomagter belathatosaga. A felszereltsegnak ugyanis a csomagterrolo nem resze, igy azt utolag kellett beszereznunk, es sajnos a sotetitett oldalablakok is csak magasabb csomaghoz jarnak, de szerenecsere a kereskedo vegul adott ajandekba egy hibatlan de hasznalt rolot, az ablakokat pedig kovetkezo nyarra besotetitjuk.
A kenyelmet fokozza, hogy telen a futes, nyaron a klima hibatlanul vegzi a dolgat. A nyari melegben a kocsi feher szine is kivalonak bizonyult, mert tobb oras napon allas utani beszallas sem okozott nagyon nagy fajdalmat, par perccel indulas utan mar ontja is a klima a kelloen husito levegot. Az ulesek elol-hatul kenyelmesek, a hely tagas. 185 centimeteremmel magam moge beulve is elferek, es teljesen hatratol hatso ulessorral is hatalmas csomagter marad, ledontott tamlakkal meg aludni is lehet benne (tapasztalatbol mondom). Raadasul a csomagternek van egy also resze, ahol konnyu tarolni az amugy mindig utban levo dolgokat mint pl. jegkaparo, nyari szonyegek, stb. Az auto alapbol teljes potkerekkel jon, ami az auto aljan talalhato, igy a csomagterbol nem vesz el helyet, es a ha Ikea utan jon a defekt sem gond a csere. Az auto egyebkent tele van jol pakolhato rekeszekkel, meg a hatso ulesek elott a padloban is talalhato 2 rekesz.
Osszessegeben veve nagyon elegedettek vagyunk az autoval. Minden celnak megfelelo, kenyelmes, megbizhato tars. Igerem 1 ev mulva ujra jelentkezem a fejlemenyekrol!

Hibalista

- - Radio: ujrainditas utan allandoan felment a hangero maximumra, software frissites megoldotta - - Bal hatso ules: keves volt a sinen a zsir, igy nem lehetett elore-hatra tolni, de a zsirzas megoldotta

Ide hordtam szervizbe

Tower Chrysler - Calgary, ABIde jar rendszeres olajcserere is, a hibakat garancialisan javitottak. Az ugyfelkezeles kivalo, a javitas egy kicsit lassu.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2011
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 21000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Fiesta Következő autója? Wrangler
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dodge Journey 2008 (2008)

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)