A nagy kényelmes amerikai vas!
Szöveges ítélet
Az én autóm igazábol Intrepid ami a Concorde olcsóbb testvérmodelje és csak pár dologban különbözik tőle.(lámpák, műszerfal stb.) Műszakilag ugyanaz a kettő.
Azért döntöttem mellette mert amerikai autó rajongó vagyok és már régen szerettem volna egyett, az ára is kedvező volt. Mikor hazavittem azért kiderült miért adták olyan jó áron: céges autó révén nem nagyon foglalkoztak vele. Az első futómű elég rossz állapotban volt. Mivel rendszeresen nézem az amerikai autós honlapokat és hirdetéseket találtam egy fél autónyi alkatrészt szinte ingyen, amiből rendbe raktuk mind az első, mind a hátsó futóművet! Az összes javítást házilag csináltuk, és ez az eggyik amiért az (régebbi)amerikai gépek tetszenek, mert egyszerű megjavítani őket. Mindenhez rendesen hozzáfér az ember és minden egyszerű.
A motor 2 szelepes ohv aminél nem nagyon kell jobb, ehhez az autóhoz ez való. A váltó is szépen teszi a dolgát és bár 4 sebességes ha kell kettőt is zokszó nélkül visszavált. A 3.5-ös modelleknél vigyázni kell a váltóra nem nagyon szeretik a hirtelen padlógázas indulásokat, de ennél szerencsére erre nem kell úgy figyelni, a gyengébb motor miatt jobban bírja, de az autó nem is erre való.
A hosszú távokat(országutakat, autópályákat) szereti igazán. Nagyobb kirándulásokat, nyaralásokat igazán jó vele tenni. Az ülések kényelmesek, a belső tér és a csomagtartó hatalmas és a futómű is lágy! Igaz nem ezekre a rossz minőségű utakra terveszték. Autópályán 130-nál csak 2500-öt forog(160-nál 3000)ami szintén kényelmes utazóautóvá teszi.
A fogyasztása SEMMIVEL SEM TÖBB mint a hasonló méretű és hengerürtartalmú japán, német vagy más autóké. Kb. 50-50 város-országút 9.8-at lazán tudja nem kell óvatoskodni hogy ez az eredmény kijöjjön, többször lemértem. Ha nagyobbrészt(80%) városban használom akkor sem ment 11l fölé.
Az alkatrészellátás szerencsére jól megoldott vannak kifejezetten amerikai alkatrész boltok ahol a kissebb dolgok pl. szűrők, ékszíjak, kapcsolók raktáron vannak, de a nagyobbakat is meghozzák pár napon belül. Az alkatrészek sem drágábbak hozzá mint más(HASONLÓ) autóhoz.
A fentebb emlitetteken kívül csak kissebb javítani valók voltak: klímát kellett feltölteni és az elektromos tükör kapcsolót kellett cserélni. Még a gyári cd-s rádió csere van hátra, de az számomra nem sürgős. Apró zörgések és nyikorgások már vannak a műszerfal és ajtó műanyag elemei felől, de ennél a kornál és ennyi pénzért belefér.
A fenntartásban egyedül a biztosítás az ami nagyon sok, de mivel ez az első autóm és mindenhól a legnyagyobb-rosszab kategóriába estem erre számítottam.
Szóval nekem nagyon bejött ez az autó és amíg lehet nem válok meg tőle mert nagy, jól felszerelt és műszakilag semmi gondja!
Hibalista
- Első lengőkarok és jobb első kerékagy. Klímát tölteni kellett. Elektromos tükör kapcsoló. Rádió.
Ide hordtam szervizbe
A klíma töltés kivételével mindent otthon javítottunk!
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 157000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Valamilyen öreg amerikai V8 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
