A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Delorean » Dmc-12 (1981-1983)

Dmc-12 2.85l PRV-6 137LE 

Az ítélet értékelése
4,9(10 db)

Fluxuskondenzátor nélkül

Szöveges ítélet

2008 májusban érkezett meg Amerikából hozzám életem álma. A hazamenetel maga volt a csoda. 27 éves volt akkor az autó, de nagyon jó állapotban vettem meg.

Az autó kétüléses és annak a két embernek tökéletesen kényelmes. Elektromosan mozgatható tükrök, elektromos ablakemelő, négy független futómű tárcsafékkel. A legfontosabb a légkondi ami nyáron alapfeltétel, mert azokon a kis ablakokon nem jön be semmi levegő. ABS nincs, azt kicsit hiányolom, de sajnos akkor még nem találták fel.

Az ülések a megvétel előtt lettek újrabőrözve és nagyon kényelmesek. Bár azt kell, hogy mondjam, hogy inkább vékony embereknek kényelmes, mert nem túl szélesek. Alapvetően megéri megnézni John Deloreant a maga 194 centijével és az autó kb. neki tökéletes.

A futómű nagyon stabil és elég kemény. A magyar utakon sokszor túl kemény és nagyon ráz. Főutakra, autópályára ideális.

Az ablakok elég kicsik és a kilátás elég limitált. Könnyen megszokható és vezetés közben már nem zavaró, de a mostani buborékszerű autókhoz képest elég durva. A holtterekbe simán be tud férni egy közepes méretű autó, egy kis figyelmetlenséggel jobb hátra akár egy Nissan Navara is. Nagyvárosba, Budapestre nem alkalmas. Városban sokat eszik és ráadásul olyan a fordulóköre mint egy repülőé.

A teljesítménye jó, de közel sem sportautós. Sportos, de nem sport. 10 mp alatt van százon, 200 km/h a vége és elég magas fordulaton húz. Szóval élvezetes vezetni, de ne menjünk vele gyorsulni. Ez az autó ( és motor ) nem arra való.

A sebességek elég hosszúak, ha nem tapossuk ki a belét akkor 8l a fogyasztása, de egy nagyobb utat is megjárunk vele 10l-ből. Városban megeszi a 13l-t, autóstalálkozón a 17l-t. :)

Na ennyi volt a száraz tény, de nem emiatt vettem az autót. Azért vettem, mert gyönyörű! 120 cm magas menet közben, az ajtók nyitása után 190 cm. És azok az ajtók! Hihetetlen stílust adnak az autónak. A rozsdamentes acél lemezek, az üvegszálas műanyag kaszni és az a bazinagy alváz pedig garantálja a hosszú élettartamot. Elmúlt 30 éves és néhány futóműalkatrészt levéve nincs rajta rozsda. Bár már ezt is letakarítottuk.

Ezért is vettem. Ez az autó már akkor is ment, amikor a mostani autóknak még a terve sem volt meg, és akkor is menni fog, amikor a mostani autókból már a sokadik újat nyomják. Lehet autót hosszú távra is tervezni. Persze nem éri meg, de az már más téma.

A másik ok, pedig a negatív sztereotípiák hiánya az autóval szemben. Nincsen az, ami a BMW-nél, Audinál, Mercedesnél. Amikor meglátják, akkor ( szinte ) mindenki őszintén örül neki, eszébe jut a Vissza a Jövőbe film, és kérdezik a fluxuskondenzátort. Mindenhol megnézik és jókat lehet beszélgetni róla. Persze sokszor vissza kell fognom magam, mert amikor a hallgatóságnak üvegesedik a szeme, akkor már nem őszinte a mosolyuk. :)

FRISSÍTÉS 2010.01:
Megbízható. 2009 Szeptemberben megjártam vele Hollandiát. Haza egy nap alatt értünk. Jól bírta, de a hibalistánál előkerült olajfolyás itt jött elő. Javítottuk, 2011-ben Írországba megyünk.

FRISSÍTÉS 2011.07:
Megjártuk a korábban említett Írországot. Semmi jelentős hiba nem jött elő, tankoltunk, mentünk, tankoltunk.

FRISSÍTÉS 2012.06:
Megvan az OT vizsga. Ennek ünneplésére elmentünk a müncheni Deloreantalálkozóra.

FRISSÍTÉS 2013.01:
Voltam Olaszországban kirándulni, gond nélkül ment minden. A tél felét az autó optikai felújításon töltötte, sok régi hibát javítottak ki rajta.

FRISSÍTÉS 2014.08
Ismét egy olasz út gond nélkül.

FRISSÍTÉS 2015.05
Idén Hollandia volt a cél. Meglátogattuk a hivatalos szervizt, kijavítottak pár kisebb hibát, de semmi különös.

FRISSÍTÉS 2016.05
Megyünk megint Írországba! Jó lesz.


Akit további információ érdekel az keressen meg minket a delorean.hu oldalon.

Folytatása következik...

Hibalista

- Hiba az bizony volt rajta, ide felsorolni minden nyűgjét lehetetlen lenne. Jelentős, a működést lehetetlenné tevő hiba nagyon kevés volt. Egyszer az üzemanyagpumpa újonnan vett reléje döglött be, amit garanciában cseréltek, egyszer pedig eltört egy lengőkar, amikor jól hozzávágtam egy vízelvezető betoncsatornához és ennyi. A javítások nagy része inkább az autó korából származó megelőző javítás, mint pl. a teljes hűtőrendszer cseréje vagy a kárpitozás rendberakása, valamint általános szépítések. 6 év alatt a javítások teljes összege OT vizsgával együtt kb. 2,3 millió Ft. - - Akit részleteiben érdekel az nézze meg a delorean.blog.hu-n.

Ide hordtam szervizbe

Galamb szervíz - Ács Megbízható, jó munkát végeznek és fogékonyak az újra. :))) Azért nem maximális pontszám, mert néha a többi autó miatt lehetnének gyorsabbak is.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1981
Kényelem (9) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 130000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 32000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Delorean Dmc-12 1981

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)