Terepes gyöngyszem
Szöveges ítélet
Az a tapasztalatom, hogy hazánkban ezt a járgány nagyon kevesen ismerik. Németországban a Mercedesnél is megbízhatóbbnak találtatott egy felmérésen. Szégyen ide, szégyen oda, autós szakember létem ellenére én sem ismertem. Egy másik géppel kacérkodtam egy szalonban, mire a nejem ezt egy sarokban felfedezve így kiáltott fel: "Idenézz! Itt autó is van!" "Jó, de hát ez egy kis játékautó." mondom én.Amikor szemügyre vettem a kíváló minőségét azt mondtam:"Persze ha beleférek, jöhet" Aztán a szervíztechnikus ismertette műszaki jellemzőit, kitérve arra, hogy ez jól bevált elődeitől miben különbözik, motorja más, sokkal dinamikusabb, rugalmasabb. Kérdeztem milyen tartalék alkatrészekről érdemes gondoskodnom. Erre azt válaszolta: ha nem gyilkolom, nem töröm,zúzom, semmilyet. Akkor kissé kételkedtem benne, de most 62000 kíméletesen meghibásodás mentesen megtett kilóméter után beigazolódott amit mondott.
Gyorsuálsával, fürgeségével nagyon meg vagyok elégedve. Nyomatékrugalmassága páratlan, már az alapjárati fordulattól dolgozik a változó szelepvezérlés és ha valahova fel kell kapatni, nem fullad le. Nagy tempónál hosszú emelkedőn /pl. érdi /direktben nem lassul, gázadás nélkül tartja a tempó, pedig nincsen benne tempomat, kis gázra pedig határozottan gyorsul, nem kell visszakapcsoli, ám ha visszakapcsolok iszonyatosan fickós 1.3 literes hengerürtartalmához képest. Az állandó öszzkerékhajtás és a blokkolásgátló, a magas építés, magabiztos haladás tesz lehetővé térdig érő hóban is. A magas üléspozíció vároban külünösen jó rálátást tesz lehetővé a forgalomra. A méretei kíváló parkolási és manőverezási tulajdonságokat biztosítanak. Az osztott hátsó üléstámlákat nagyon egyszerű módon lehajtva teljesen sík rakteret kapunk,így egy kis egyterű lesz járgányunk, valódi terepjáró képességekkel. Nos ebből a szempontból páratlan. Egyedüli hátrány talán az, hogy a válltér kissé szűkös,/ bár ez termete válogatja, én szélesvállú vagyok mégsem probléma számomra / ami akkor kelemetlen csak,ha nem szimpatikus utasunk.A magas építés és a keskeny nyomtáv miatt autópályán 130km órás sebességnél, erős oldalszére érzékeny, de végülis nem autópályára való, hanem biztonságos városi és kisebb városközi, vidéki, kiránduló utakra úgy, hogy a legmostohább útviszonyok között sem akad el.
Hibalista
- Ablaktörlő lapát gumijai, és semmi más!
Ide hordtam szervizbe
Auto Don Kft.-hez kötelező garanciális reiziókra.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Sajátmagam is ápoltam karbantartottam./Automérnök vagyok/
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 62000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Escort | Következő autója? | Új Daihatsu, Mazda, esetleg BMV |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
