A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Daihatsu » Sirion (1998-2007)

Sirion 1.0 CXL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Feltűnés garantálva

Szöveges ítélet

Hosszas keresgélés után idén augusztusban leltem rá a Sirionomra. Mivel tudatosan ezt a típust kerestem, elfogultságom megkérdőjelezhetetlen, ennek ellenére megpróbálok objektív maradni... A különleges formájú kiskocsi nálunk nagyon ritka, részben ennek is köszönhető a feléje áradó fokozatos figyelem (egyszer még egy piros lámpánál is odaszaladtak hozzám a kocsiról érdekl?dni). A hullámzó vonalak, a sok króm és a még ma is divatos lámpák tényleg jól mutatnak és jól leplezik az autó kis méreteit. A 367 centis hossz ma már a miniautók közé sorolná, de nem kell ettől annyira megijedni. A 4 oldalajtón át könnyű a beszállás a viszonylag magas ülésekre. Az ajtók szép hangon csukódnak, de a kulcs használatakor elég csunya lemezhangokat hallatnak (ennek ellenére EuroNCAP teszten ***-os lett 22 ponttal). Az ülés meglepően kényelmes, a merev, oldaltartást is adó vázra puha szivacsréteget ültettek, ami a rugózási komfortot is javítja. Szerencsére alulméretezettek sem lettek és a vezető a lapmagasságot is szabályozhatja - igaz, még a legalacsonyabb pozíció is elég magas és így viszont a mögöttünk utazó lábfeje nem fér be az ülés alá. Hosszabb távon ellenben kellemetlen lehet, hogy nem támasztja meg kellően a derekat. A műszerfal viszonylag alacsonyan van, ezt szokni kell, főleg mivel a kormány magassága már nem állítható. Ennek ellenére nem rossz az ergonómia, a műszerek jól láthatók, könnyen olvashatók, a klímaközpont jó magasan van. Néhány kapcsolót ugyanakkor sikerült a kormánytól balra eldugniuk (pl. hátsó ablaktörlő -mosó, ill. fűtés), de ezért kárpótolhat a bőséges felszereltség: 4 elektromos ablakemelő (vezetőé lefele automata), elektromos tükörállítás (a tükrök maguk is jók, nagyméret?ek, csak kár, hogy nem osztottak és hogy a borítás nem védi meg az es? ellen, így nagyon hamar bepiszkolódnak), központi zár, klíma (ez extra), belsőlevegő-keringetés, kihúzható pohártartó, belülről nyitható csomagtartó (kívülr?l viszont csak kulccsal lehet) és tanksapka, fokozatosan kialvó belső világítás. És a kialakítás is elég szemrevaló, ezüstmetál betétek vannak a műszerfalon, az ajtókárpiton jelentős rész szövetburkolatú (bár a szövet inkább strapabíró, semmint kellemes), krómozottak a belső kilincsek, ugyanakkor a fényes, kopogós, karcolódó műanyagok azért spórolásról árulkodnak. Meg is bosszulják magukat, menet közben zörgések kísérik utunkat, főleg a B oszlop, a középkonzol és a csomagtérajtó felől.
Maga a helykínálat elfogadható, kicsit keskeny a kasztni, ezért alapvetően négyszemélyes (ennyi embernek a 2000-es modellfrissítés utáni példányokban jut - betonkemény - fejtámla is) és az első ülésekhez rakhattak volna hosszabb síneket is, de a láb- és a fejtér négy, átlagamagasságú felnőttnek is megfelelő. Cuccolni is lehet a kocsiban, a kicsike, az utas térdére nyíló kesztyűtartón kívül a középkonzol 3 rekeszébe, a vezető térdénél lévő nyitott és zárható polcokra, egy ülészsebbe és ajtózsebekbe lehet rámolni. Meg persze a csomagtérbe, ami 235 literével alulról súrolja a kategória-átlagot, a minik közt viszont hatalmas. Alapterülete nagyon jó, 63 centi hosszú, több, mint 1 méter széles, viszont elég alacsony. Lapján gyűrődik a rögzítetlen filc, alatta szükségpótkerék utazik némi extra rakodóhellyel. A hátsó támlák osztva előrehajthatók, így 982 literes, majdnem egyenletes felületű teret kapunk, amit a magasra és szélesen nyíló (teljesen burkolatlan) hátsó ajtón át könnyű megpakolni (és lehet is, mert szokatlanul nagy, 510 kg-os a kocsi teherbírása). Szintén a 2000-es frissítés kiegészítése volt a csomagtér lehúzófüle (apróság, de hasznos).
Mechanikusan a csúcsmodern technika és a bevált egyszerű megoldások keverednek. Előbbibe sorolandó a motor, ami 1 literes lökettérfogatból 58 lóerőt hoz (2000 után), 3 hengerrel, 12 szeleppel, két vezérműtengellyel és változó szelepvezérléssel. A 810 kg-os kocsit meglepő vehemenciával lendíti előre, saját mérés alapján 13,5 másodperc kell a 100-as sprinthez és nagyon jó a kocsi rugalmassága is. Már 1500-as fordulatról húz, igazán 3000-4000 közt van elemében (érződik, hogy 3600-nál van a nyomatékcsúcs), de 5000 fölött újra megindul egy kicsit. Nagyon pörgős, élénk karakterű és nagyon karakteres a hangja - viszont meglepően visszafogott, főleg állandó tempónál, de 4000-es fordulatig gyorsításnál is csendes (pl. 206-os Peugeot-nál sokkal halkabb), felette pedig a harcias hörgés és a gázelvételkor produkált szinte ralis tónus inkább vidámmá teszi az utazást. Szerencsére a váltó áttételezéseit sem rontották el, az els? három fokozat kellően rövid, a negyedik az univerzális minden terepre, az ötödik viszont inkább spórolásra alkalmas. A megvezetés egy kicsit bizonytalan, a rükverc és az egyes pedig elsőre nem mindig sikerül.
A vezetés egyébként városi autóhoz méltóan könnyű, a széria szervokormányon ugyan sokat kell tekerni, de cserébe nagyon kicsi a fordulókör és széria a City-üzemmód :). A futómű meglepően jól sikerült, az autó enyhén idegesen, de nagyon kényelmesen rugózik, szinte minden úthibán sokat tompít, egyedül a keresztfugákkal nem tud mit kezdeni és ilyenkor hanggal is kifejezi nem-tetszését. Megpakolva már inkább a hajó-effekt kerül előtérbe, hintázik és időnként felüt a hátulja. Kanyarban a lágyság ellenére is szépen fekszik az autó, a kissé pontatlan kormányzás ellenére jól reagál a mozdulatokra és nem is dülöngél különösebben, az úthibák sem mozdítják ki. Hosszabb távú utazásnál fárasztó lehet, hogy 100-as tempó felett nagyon felerősödik a szélzaj és a gumik surrogása is egyre jelentősebb lesz, ráadásul vigyázni kell az elsuhanó kamionokkal, mert érzékeny a kicsike az oldalszélre. Ami még nem tetszett annyira, azok a fékek. Eleinte bizonytalan a nyomáspont, majd hirtelen keményedik fel, ezért könnyen lehet bólintani a kocsival.
Anyagilag kétarcú a kocsi: a használt-piaci árai nem túl alacsonyak, de a japán gyártás miatt szinte garantálható a hibamentes működés. A szervízciklus 15000 km és bizony nincs minden sarkon Daihatsu-szervíz, ami alaposan megnehezítheti az alkatrész-beszerzést (és itt nem támaszkodhatunk a bontókra sem). Az alkatrészek (főleg karosszériaelemek) árairól jobb, ha nem beszélünk... A fogyasztás szerencsére nem magas, bekapcsolt klímával, városban 7 liter körül, azon kívül 6 liter körül fogyaszt, kár, hogy csak 40 literes a tank (és hogy nagyon pontatlan az üzemanyagóra - üreset mutat és még jó 10 liter van a tankban). A biztosítás már nem ennyire jó, bár a kötelező kedvező, a Casco elég magas.
Összességében megerősítette az autó a választásomat: egy teljesen egyedi, nagyon komfortos és igen fürge kiskocsihoz jutottam, amit egész biztos, hogy sokáig meg fogok tartani.
Előnyök:
+ Egyedi megjelenés
+ Kell?en tágas utastér, komfortos ülések
+ Gazdag felszereltség
+ Erős, takarékos motor
+ Komfortos, mégis stabil futóm?
+ Csendes futás
Hátrányok
- Kissé magas fenntartási költségek
- Néhol egyszerű kidolgozás
- Enyhén pontatlan kormány, hirtelen fogó fékek
- Utastéri zajok, szélzaj

Hibalista

- Semmi.

Ide hordtam szervizbe

Auto Don Kft.
1138 Váci út 35.
Készségesek és kellő szakértelemmel rendelkeznek a Daihatsu típusaihoz. Csak bírja az ember pénzzel...

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Kelemen Szervíz
1223 Aszály u. 6.
Kis szervíz, de kellően gyors és nem drága.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2002
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 8000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 7000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Fiesta Classic 1.1 Következő autója? Alfa Brera :)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Daihatsu Sirion 1998

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)