Varacskos disznó
Szöveges ítélet
Nem önszántamból választottam, igazából PATROL-t akartam, de egy susmus miatt végül nála KELLETT kikötnöm. Azóta se bánom. Tengelytávja nagyobb, mint a hasonsz?r? Landcruisernek és Pajeronak, ezért kevésbbé bólogat, kicsit hosszabb, mint azok, ezért jobban pakolható. Elöl hátul merevtengelyes, laprugós futóm? kell?en igénytelen, mindent kibír, viszont a PATROL-os parátaim véleménye szerint sokkal személyautósabb érzés benne ülni, és kellemesebb vezetni is mint azt (én is így gondolom). Hátul gyárilag sperr difis, jó gumikkal terepen elég nehéz vele elakadni. A motor DAIHATSU-s fejlesztés, korának megfelel? lóer?teljesítménnyel (91 Le), de az (akkori) átlagnál magasabb nyomatékkal (240Nm). A téli -25-30-ban is pöccre indult, sose hagyott még cserben. A fogyasztásnál a 9,5-es érték nem teljesen igaz. Országúti használatnál, 90-es tempónál 8,3-at eszik, 110-nél 9,1 litert, városban viszont fixen 10 litert. Se többet se kevesebbet.
Legtöbb problémám az autóval a beszerezhet? alkatrészek átlagnál magasabb ára miatt volt, és sok utánajárást is igényelnek esetenként, de végülis mindig mindent lehet találni. Leginkább a BÁRDI-t tudom ajánlani alkatrész ügyben. Hogy a karosszéria gyárilag silány anyagból van-e, vagy csak a kora miatt van, de rendesen rohad minden jellemz? helyen. Ennél több rosszat nem tudok róla mondani. Részemr?l amíg lehet megtartom.
Hibalista
- Lengéscsillapító - 16.000/db-tól 28.000/db-ig (sachs, kayaba)
- Váltó (ez nem típushiba, hanem az el?z? tulaj gondatlansága) - 200.000 Ft komplett csere, bontott alkatrészb?l, új kuplungszettel
- Hátsó ajtó zárszerkezet - 15.000/db (gyári)
- Jobb oldali ablakok (feltörték az autót) - els? ~12.000 (volt utángyártott is) hátsó (eltolható, pici, csak gyári) ~25.000
- Kerékagycsapágy - els? 12.000/szett/oldal hátsó 7.000/szett/oldal
- Fékbetét
- Féktárcsa
- Generátorékszíj - 2.000
- Karosszériafelfogató pontok - 80.000 (komplett alsó kasztnis munka)
Ide hordtam szervizbe
Görbicz Lajos - Veszprém
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 56000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 528i | Következő autója? | PATROL GR hosszú (a család miatt, de szigorúan a ROCKY mellé, és nem helyette) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
