Kis fürge vadmalac
Szöveges ítélet
Amikor a felhozatalt néztem át egy olyan terepjárót kerestem, ami kicsi, nem túl magas az ára és viszonlyag keveset fogyaszt. A Feroza ezeknek a követelményeknek teljesen megfelelt.
A megvásárolt járm?vet interneten választottam ki és elég messze volt (több, mint 1000 km), ezért nem volt alkalmam el?zetesen megnézni. A vásárlás napján átnéztem, nem találtam benne feltün? hibát, és úgy döntöttem belevágok. Hazaindulás el?tt kicsit aggódtam elindulni egy teljesen ismeretlen, 13 éves autóval ekkora távolságon, de a feroza sem akkor, sem azóta saját hibájából nem hagyott cserben, folyamatosan, hiba nélkül teljesít.
A kocsi menettulajdonságai elfogadhatóak. Nem egy tigris, de viszonylag jól gyorsul és folyamatosan lehet vele 160 km/h-val haladni, bár 120 fölött rendkívül zajos. A fogyasztása nagyon változó: 90-nél 8 l, városban 10 l, 120 fölött 12-14 l. A bels? tér kicsi, de négy személy közepes távon elfogadható körülmények között autózhat vele. Nagyon tetszik a jól variálható tet?. Nyáron nagy élmény a lehajtható ponyvatet?, télen a hardtop teljesen zárt karosszária élményt nyújt.
A kezel?szervek általában kézre állnak. Kivételt jelent a háts? szélvéd? mosó, amelynek kapcsolója az index kapcsoló mögött van és nehezen hozzáférhet?. A legfurcsább azonban a váltó kezelése. Bár általában jól elboldogulok a botokkal, a Ferozában néha hajlamos vagyok eltévedni a fokozatok között.
A terepjáró képessége nem okozott csalódást, bár némi tapasztalást igényelt. A mozgást kapcsolható összekérhajtás és felez? segíti. A szabad magassága és a rövid tengelytávja miatt jól bírja az egyenetlen terepet. A motor nyomatéka elegend?, a felez?t viszonylag ritkán használom. Terepezéskor a legnagyobb problémát a difizár hiánya jelenti. Nedves, sáros, havas, csúszósz úton a kerekek kipörgése hamar gátat szab az el?rehaladásnak, amely problémát a terepgumik használata csak részben old meg.
Hibái ellenére bátran ajánlom terepezni vágyó sporttársaknak.
Hibalista
- Élemedett kora ellenére csupán a kuplungot kellett javítani rajta. A meghibásodás teljes mértékig az én hibámból keletkezett, mert egy kapitális, tengely fölött ér? pocsolyában elakadva, zéró terepez? tapasztalattal azt hittem, hogy ki fogok tudni hajtani. Tévedtem. Az eredmény a kuplungtárcsa teljes szétégetése volt. A javítás egy vidéki város átlagos kisvállalkozói szervízében pár napba és 50 e Ft-ba került. Szerintem baráti.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Daihatsu Terios |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=ocfrinqqgg&fastid=egmxhxafaouzbflkgvniggjpntkw&nc=0)