Rendszerváltó elegancia
Szöveges ítélet
1989-ben, 3 évesen még édesapám vette a családi autót. Akkoriban mi voltunk a harmadik család a kisvárosban, akiknek nyugati kocsijuk volt. Édesapám 1990-ben bekövetkezett halálát követően nagyon ritkán vettük elő a garázsból, de hosszú "szunyókálás" után is frissen indult/indul. 15 évig alig használtuk. Miután a szülői házból kikerültem, egy Ladás kitérő után önálló autóm "Ő" lett, felkerült a Fővárosba, naponta használam. Közel a húszhoz most éli virágkorát...
Többen is dícsérték megbízhatóságát, ezt én is csak alátámasztani tudom. Jelentősebb meghibásodása a 16 év alatt nem volt (igaz, most is csak 91 000 km van benne).
A hátsókerék-meghajtás hátrányát sem tapasztaltam. Ebben a kérdésben van tapasztalatom, hiszen - ahogy írtam - 1 évig Ladát hajtottam. A két kocsi között ég és föld a különbség, pedig mindegyik hátulról hajtott.
Egyetlen hátránya (ami talán előnye is), hogy ma már nagyon ritka példány az autóparkban, így nagyon nehéz hozzá alkatrészhez jutni, ha mégis sikerül, akkor az méregdrága. Viszont néhány alkatrész olcsóbbal is "kiváltható". Csak egy példa erre: a kipufogó utángyártott hátsó része kb. 45 000 Ft-ba kerül, ámde kiválóan ráilleszthető a Lada hátsó,ami kb. 5-6000 Ft (újan).
Hátránya ellenére nagyon kedvelem, büszke vagyok rá és most már - amíg még bírja - használni is fogom, nem cserélem le.
Hibalista
- A magnón kívül gyakorlatilag semmi sem romlott el rajta.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 16 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 67000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 2107 | Következő autója? | Nem készülök autócserére. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
