Japán Diesel!!! Ennyi!
Szöveges ítélet
Előszó: Sajnálattal vettem észre magamon hogy az előző kocsim (Renault Megane) gyakorlatilag totál kifoszt amúgy is csekély vagyonomból, fogyasztás, ez-az elromlik, na jó elég volt, faszán eladtam, végülis jó állapotban volt de nekem nem volt pénzem rá... Na mindegy. A cél kis köbcentis, viszonylag megbízható, olcsó fenntartású autó, persze ócsóért :)
Futottam jópár kört, rengeteget olvastam a Népítéletet, mikoris a Használtautón(hopp ez reklám volt? bocsi...) megláttam egy Charade-ot. Makulátlan állapot idős hölgy tulaj, stb stb, szokásos kereskedő szöveg. Elkezdtem nézegetni a tipus többi példányát, és láss csodát lakhelyemtől alig 50 km-re volt egy "csodaszép" darab. Aszongyák jó motor, kaszni enyhén korrodált, gyors telefon, kocsiba be, mentem megnézni, rövid alkudozás után, magaménak tudhattam a vasat...
A sztori: Kicsit furcsa volt, meg lomha, állítólag télen állt, alig használták, ki tudja hány éves olajjal, szikla kemény gumikkal, és még sorolhatnám. Na hazajöttem a kis japóval és úgy láttam: this is the biginning of the beautifull friendshipp, na jó most magyarul: ez egy csodaszép barátság kezdete, megrészegültem a ketyegős dieselhagtól, valóban a blokk mintha új lenne, gyönyörűen szól, kicsit dzsuvás itt ott, de azóta kiderült nem folyat sehol, csak simán rászartak az egerek a diófa alatt vagy mittudomén. A kaszni... hát jahh, wazzeg azzal lesz munkám, két küszöb, meg két hátsó ív minimum, ha ennyivel tényleg megúszom. Na írjunk valami jót róla: termetéhez és megjelenéséhez képest megy mint akit picsán rúgtak, de hamar kifogy a lendület, 110-nél többet nem mentem még vele, azt is csak rövid ideig. Holnap is kell a kocsi, ez diesel, ráadásul kis köbcentis, meghálálja ha nem pörgetik szarrá. Apropó, olajcserekor Balázs szerelő megdícsérte hogy micsoda fain motorja van, van rajta egy kis penetra de kurva jó hangja van, próbálom szó szerint idézni: "ha gondos gazdája leszel, megadod amit kér, örökös darab lesz neked" Bárcsak a próféta szólna belőled Bazsi, és tényleg így járnék vele. Na tehát menetteljesítmények: egyedül vagy akár 5 en (mert elférni benne de hosszú útra nem javaslom 5 seggel) ugyanúgy megy ugyanúgy húz, alig hittem el. Az okos de folyamatos használat, az olaj, szűrő és légszűrő csere meg egy kis csocsi üzemanyagadalék megtette a hatását, előbújtak a lovak a bokor mögül, bártan mondhatom hogy nagyjából 15%-os teljesítménynövekedést értem el a rögtönzött upgrade-el. Fogyasztása 5 liter, totál vegyesen ami nálam azt jelenti hogy ha kedvem van nem megyek max 80-at, meg azt is hogy néha melegítés után "tiprom" neki hogy sikít a gumi. Hosszú távon Veszprém- Baja-Veszprém lement 4.6 ra, még mindíg azzal a tankkal megyek amit arra az útra teliraktam. Az ülések elől egész jók, nem fáj itt ott még 500 km múlva sem, a belseje csalós, eldöntöm a hátsó ülést és belefér egy 343 as Husqvarna kasza meg egy fűgyűjtős tologatós fűnyíró, plusz ezekhez benzin meg damil meg kutyafasza, minden, na szóval nem is olyan kicsi, dugni még nem dugtam benne de ha megvolt azonnal írok ide :D Há kell enné jobb tezsvírem? :) Eddíg nagyjából az olaj és légszűrőn, ablaktörlőlapátokok,gumikon kívül nem költöttem rá, de megy, hallod minden nap megyek vele, és nem pofázik vissza, nem csinál mást, mindíg csak annyit és azt amit kérek és mondok neki. Hát komolyan mondom ha ez így megy tovább szerelmes leszek bele. Apropó ITT had emeljem ki hogy kb másfél hónapja napi szinten hajtom a dájháccut ennyi idő alatt ki kellett volna jönnie ha gebasz van. DE NINCS!!! Amúgy meg KÉREM, kedves olvasó, ha neked is eféle aszfaltszaggató gépsárkányod van kérlek dobj egy laza üzit a mélemre: mohikan20@freemail.hu Vélemények, alkatrészek, jótanácsok, észrevételek, minden érdekel a drágaszágról hisz én vagyok a gazdaaaa.
Nos hát röviden ennyi, ajánlani tudom a dieselt mindenkinek de lehetőleg hozzáértővel menjünk vásárolni, nekem is diesel kocsijaim voltak idáig, meg jópár diesel munkagéppel dolgoztam és dolgozok máig, vágom hogyan is kell szóljon egy doxa diesel. Most kicsit megveregetem a vállam. :)
Röviden ennyi a kis méregzsákról, nem bántam meg hogy beleültem. Frissíteni fogom az ítéletet ahogy valami említésre méltó történik a kocsival, ha előbb nem augusztusban mert akkor lesz műszakis.
Hibalista
- Mivel vad románcunk még a kezdetek kezdetén tart semmi meghibásodást nem tapasztalok. Elektromos csitti fitti hibákkal vettem, ezek javítása folyamatban... :) Kapcsolók, meg ilyen szarságok.
Ide hordtam szervizbe
Zsolti, Balázs, Berci. Trabantból hummer, lovaskocsiból Nascar... A varázs garázs csodákra képes :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 197652 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Megane | Következő autója? | S300 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
