Szupi kis Japó
Szöveges ítélet
Ez egy nagyon jó konstrukció, szupi kis japán kocsi. 1000-es, benzines, 3 hengeres motor, 5-ös váltó. Fürge, kényelmes, jól pakolható (és parkolható is :-) kis városi autó, de autópályán sem kellett szégyenkeznie, hisz a 130-at simán vitte. Ergonómiailag is megállja a helyét, minden kéznél van.
Sajnos hozzánk egy nagyon-nagyon széthajtott darab került, ezért volt sok gondom vele. 7 évet töltött nálunk Duduka.
Fénykorában 1.0 Turbo volt. Valami botrányos állapotban került hozzánk, füstölt, mint egy gyárkémény, zabálta az olajat, a turbó ki volt rajta kötve, félrehúzott, rohadtak az ajtók aljai, a szőnyeget már csak padlószőnyeg helyettesítette, az anyós ajtóban lévő üveg helyett egy plexidarab volt bevágva, a gyári indexek helyett Dacia index és helyzetjelző kombináció volt beleberhelve.
A kisautó még így, szétgyalázva is fürge volt és könnyen kezelhető. Azt hiszem, a párom már ekkor beleszeretett. Első körben kicseréltettük rajta a fékpofákat, fékcsöveket, levizsgáztattuk, újrafényeztettük. Már egész pofásan nézett ki, amikor a szétgyilkolt motor végleg megadta magát. Ekkor kapóra jött egy komplett ilyen kiskocsi 40 EFt-ért, melyből a motor átkerült a miénkbe.Ez már csak 1.0-s turbó nélküli 3 hengereres erőforrás volt. Aztán szépen az évek alatt elkezdtem helyrehozni a donorból a Dudukát. szépen került bele oldalüveg, stb, mindenből a jobb állapotút tettem bele. Ajtókárpitokat egyenként felújítottam, egy jó kis autórádió is bekerült, két minőségi hangszóróval. Lassacskán egész jó kis kocsi lett belőle. a 7 év alatt kétszer is felkészítettem vizsgára és csont nélkül átment.
Persze minden vizsga előtt kaszni munka, üvegszálas gitt, sima gitt, csiszolás, fújkálás....már a végén meguntam és eladtuk.
Egy huszonéves lány vette meg, s szeretettel használja még mindig. Itt a vége, fuss el véle...:-)
Hibalista
- Bal első futómű szétrohadt és hosszában megrepedt. Szerencsére időben észrevettem és vettem egyet a bontóban 6e-ért. (2005)
- Kipufogót szétrázta a motor. jav. 12e (2006)
- Gyújtás kalapács rugója eltörött.
- Kasztni rohadt a hátsó kerékíveknél és az ajtók aljainál. (házi javítás)
- Féltengely gumiharang csere (házilag)
Ide hordtam szervizbe
Kontár1,
Kontár2.
Aztán saját magam hozzáláttam a javításhoz.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Opel Corsa B |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
