Koreai kispolszki
Szöveges ítélet
Én is ,mint sokan mások itt a Népítéleten választottam ki a paramétereim alapján a Ticot: legyen megbízható, kis fogyasztású, legyen hozzá olcsó az alkatrész, az üzembentartási költségek is minimálisak legyenek.
Azt gondolom jól választottam.Mikor megvettem az autót elég sok mindent kellett javítani rajta(fék, lengéscsillapitók cseréje,futómű beállítás).
Egy kicsit csalódott voltam ,de mindent megjavítottam, kicseréltem rajta azóta hibátlanul működik.
Egyik alkalommal a meleg motort lemostam és onnantól kezdve nem működött rendesen a karburátor, csak a csere segített.
A fogyasztását tekintve átlag 4,5 l-rel lehet számolni vegyesen használva, nekem evett már 6,2 is autópályán 120-135 -tel hajtva,de evett már folyamatos 80-90 -nel 3,8 -at is százon.
A beltér nem túl igényes, de nekem megfelel, mivel alacsony vagyok azt mondhatom kényelmesen elférek benne elől is, hátul is.
A háttámla állíthatóságát csinálhatták volna fokozatmentesre, mert nekem sehogyan sem sikerül úgy beállítani hogy kényelmes legyen.
Amúgy az ülések viszonylag kényelmesek, jól tartanak.
Hosszú utazások alkalmával azért jól esik belőle kiszállni - dehát ez az autó valójában rövid utazásokra lett kitalálva.
A raktere a lehajtható hátsótámla miatt a kis méretéhez képest megfelelő sok dolgot bele lehet gyömöszölni (kerékpártúrára mentünk a hegyekbe két személy + hátul két MTB szétszedve és az ajtót simán le lehetett zárni).
A motorja a 800 ccm-hez képest nagyon pörgős, könnyen repíti a kis kasznit, hidegben melegben egyaránt pöccre indul.
A váltó kissé recsegős hideg időben különösen,finoman kezelve nem zavaró, egyébként ponosan vált.
Városban ideális autó,amivel hosszabb utakra is el lehet menni gond nélkül.
Mikor megvettem és alkatrészek után keresgéltem szomorúan állapítottam meg ,hogy nagyon nehézkes az alkatrészellátás.
Azóta szerencsére akad magyar importőr ( www.polimpex.hu ) aki nagyon jó árban és igényes honlapon szinte minden alkatrészt kínál a Tico-hoz.
Nem bántam meg,hogy megvettem, csak ajánlani tudom!
Hibalista
- Hátsó lengéscsillapító.(gyári, drága 12000 Ft/ db).
- Első fékek beragadtak(fékdugattyú csere 4000 Ft/oldal).
- Első fékbetétek cseréje (5400 Ft/ garnitura )
- Generátorban fesz.szabályzó csere(9000 Ft + munkadíj).
- Komplett karburátor csere (a saját hibámból, bontott: 20000 Ft).
- Vezérműszíj + feszítőgörgő csere( 9000 Ft )
Ide hordtam szervizbe
Saját magam szerelem.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 62000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | P126 | Következő autója? | Még egy darabig ez marad. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
