Kis Vacak
Szöveges ítélet
Szerintem egy komolyan szerethető kis vacak. A 800-as motor ellenére érzésre veri az ezres autókat, már csak a 650 kilós önsúlya miatt is. Persze 80 felett elfogy a kraft, de ez érthető. Az összeszerelés minősége az anyagspórolást is figyelembe véve nem rossz. Nekem az együtt töltött idő alatt csak a kalaptartó szólalt meg, persze azért, mert eltörtem a tengelyét rögzítő
belepattintós izéket mindkét oldalon.
Semmi rosszat nem mondhatok a járgányról, míg megvolt, megkapta a napi 70-80 kilométerét (a max. napi futás 800 km volt!), és bár nem erre lett tervezve, hősiesen helytállt 120-130-as utazók alatt is. Persze egy személlyel terhelve. Szegény :)
Egyetlen alkalommal nem akarta az igazságot: valahogy egyszerre meghaltak a gyújtógyertyák, amikben ki tudja, mennyi km volt, és nem akart elindulni. Egyébként akkor néztem meg őket először és utoljára, amikor vettem, aztán még futottak nálam is 44e km-t. Szép teljesítmény. Csere után persze pöcc...
Az olajra kissé érzékeny: a minőségre és a csereintervallumra is. Ezzel nem szabad viccelni, a gagyi olajat egy idő után elkezdi enni. Majdnem kétségbe estem, hogy szétkopott a motor 90e km alatt, de a félszintetikus 10W-40 Esso, amit kapott, megfogta az "olajfogyasztást".
Apropó, fogyasztás! 4.7-5.3 l télen-nyáron, nem is annyira jobbláb-függő, inkább a megtett utak hossza és a sokáig működő automata szívató függvénye.
Még egy specialitás: a ropi vastagságú és erősségű első futómű hajlamos elhagyni a nullpontot a jó öreg magyar utakon és húzni valamerre. Ajánlott az első jeleknél beállítatni, mert gyorsan meg tud enni egy garnitúra gumit.
Szumma: ár-értékben nincs nála jobb kisautó. Alig kér, keveset ad, ez így korrekt. Nem igénytelen, csak kompromisszumokat kell vele kötni. És aki még nem élte át azt az érzést, hogy egy ilyen kis dobozban 150-nel lobog az oldalszélben autópályán, csodálkozó vagy leereszkedő mosolyú Volvo-s, BMW-s etc. tekintetek kereszttüzében, az még nem ismeri az ember-autó-út kapcsolat metafizikáját!!!
Hibalista
- 56000km - féltengelycsuklók cseréje (b****sz voltam, nem vettem észre a kirepedt gumiharangokat és sarat kapott) 18e /db
- 57000km - gyújtókábelek, elosztófedél csere áthúzások miatt
- 90000km - vezérműszíj, görgő, vízpumpa, ékszíj, szelephézag 35e
Ide hordtam szervizbe
A vezérműszíjon kívül megoldtam magam mindent.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Márkaszervizbe nem vittem, mert nem volt rá szükség.
Nagyobb, maszek szervizek sajnos nem veszik komolyan (zéró presztízs), szerintem nem tartják autónak, mindent le akarnak húzni az emberről, rosszabb esetben hülyének is nézik.
Dupla nulla.
Ismerőshöz kell vinni, ha valami otthon megoldhatatlan gond van.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 49445 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 44000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Escort 1.4i CLX 1992 | Következő autója? | Suzuki Swift 1.3 16V GLX 2002 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
