A Kis Világjáró
Szöveges ítélet
2 évvel ezelőtt vettem meg a Csöppséget, mert egy olcsó autót kerestem.
Azért esett rá a választásom, mert a Maruti-Suzuki motorja van benne, 5 ajtós, 5 sebességes, és mert ennél csak egy biciklit lehet olcsóbban üzemeltetni.
Az előélete eléggé hányattatott lehetett a kisautónak, legalábbis ez látszott rajta, és az előző tulaj is erről számolt be. Óra szerint 142000 km volt benne, amikor hozzám került. A hosszú évek alatti hanyag szervizelés miatt elég sok hiba halmozódott fel rajta, de miután minden apró részlet a helyére került és minden problémája orvosolva lett, egy hihetetlenül megbízható és szerethető autó vált belőle. A 2 év alatt 30000 km-t tettem bele, 3 hónapja Németországba költöztem, de a több mint 900 km-es útra is mindig úgy ülök bele, mintha csak a sarokra mennék. Fel sem merül bennem a gondolat, hogy ott hagy útközben valahol.
Tény, hogy nem egy izom autó, de nem is a lóerőkért vagy a sebességért szerethető. A kis 800-as 3 hengeres 41 lovacskájával 100 km/h -ás utazót tud, de ez nem róható fel hibaként egy ekkorika autónak. 4 átlag méretű felnőtt ( 175cm ) kényelmesen elfér benne és tetőbox-al a hiányzó csomagtartó is pótolható. Mindemellett csomagokkal megrakva 100 km/h utazó sebességnél sem fogyaszt 5 liternél többet az autópályán. Tény, hogy ilyen hosszú útra kicsi, ezért tervezem egy nagyobb autó vásárlását, de nem helyette, hanem mellé. A jogosítványom megszerzése óta volt már néhány autóm, de egyik sem nőtt ennyire hozzám. El nem adnám semmi pénzért.
Update 2020
Még meg van a kicsike, a kilóméterszámláló már a 220000-et üti. A véleményem változatlan, az eddigi leg megbízhatóbb autónk. Több nagyobb elkopott már mellőle, de a Tico örök. A párom használja a napi munkába járáshoz, ami 70 Km NAPONTA!!!
A csöpi fáradhatatlanúl teszi a dolgát a tőle megszokott megbízhatósággal.
Hibalista
- Hozzám kerülése óta az autót magam javítom kizárólag gyári alkatrészekből, amit a www.motopol.hu webshopban rendelek, mert ők az utolsó gyári csavarig mindent be tudnak szerezni. - Mivel eleve 142000 Km.-rel vettem, a vezérmű szíjat, feszítő görgőt és a vízpumpát azonnal cseréltem, továbbá olajakat, szűrőket és szelephézagot állítottam. - A fűtőradiátort forrasztanom kellett, mert egy fakezű szerelő amikor a vízcsövét cserélte a gyárinál rövidebbet és merevebbet épített be, ezért az megrepesztette. - Feltehetőleg egy padkázás miatt a tengelycsonk minimálisat ütött, ezt esztergályossal leszabályoztattam. - Mielőtt az előző tulaj megvette, az autó hosszú ideig egy idős házaspáré volt, akik a szőlőbe jártak vele, ezért a tank tetejére rakódott sár miatt az kirohadt, ezt cseréltem. - 30 ezer km. rendeltetés szerű használat mellett csak olajat, szűrőket és egy alkalommal a gumi benzincsöveket és az összes kerékcsapágyat kellett cserélnem. - Ezen kívül csak tankolom. - - Update 2020-Ból - Az autó 2016-ban átesett egy átfogó karosszéria javításon,fényezésen, 2018-ban kapott egy új hengerfej tömítést, és idén műszaki előtt hátsó lengőkarokat, elöl stabilizátor szilenteket, főfékhengert, fékbetéteket
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 142000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Scirocco | Következő autója? | Stinger |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
