Olcsó családi
Szöveges ítélet
Véletlen akadtam össze vele egy használautó telepen. Előtte soha nem láttam, vagy legalábbis nem keltette fel az érdeklődésem. Ott és akkor sem a szívem szólalt meg, hanem a józan ész. Nagy autó, jó helykínálat, elektromos kényelmi felszerelések, klíma, ABS, lufik és olcsó ár. Az újonnan 4 millióba kerülő vas 3.5 évesen első gazdásan 69000 km-rel 1.7 milla. Csak azért, mert dévú! Ráadásul volt egy használt kocsim, amit az AAA autó 850-950 eft. között számolt volna be ígéretük szerint, és amikor fizetni kellett volna 500.000-ről indultal el, persze 700.000 lett volna vége. Az AAA autó egy utolsó átverő banda, senkinek nem ajánlom. A lomokat leszilikonozzák és eladják a gyanútlan vevőknek. Nem véletlen, hogy csak az árérzékeny Kelet-Európában van telepük. Szerintem Európa normális felén kiröhögik őket.
Szóval bár nyomott áron, de 800.000 ért egy másik kereskedő megvette (hangsúlyozom nem beszámolta, megvette) a régi vasat és jött a Tacuma. Két apró nyűgöm volt vele: hiányzott az egyik napellenző és repedt volt az egyik ködlámpa. Ezeket pótoltam, kicseréltem.
Nagyon kényelmes a nagy saját tömeg miatt (1315kg) és a viszonylag lágy rugózás miatt. Bőven van benne hely a lábnak, a fejnek és a hátul ülő 3 utasnak is, akik mind külön fotelt kaptak, nem egy hátsó kispadon kuporognak. Az ülések előre dönthetően, összehajthatóak, vagy 10 másodperc alatt darabonként kivehetők, ezzel jól variálható az utastér és a csomagtér.
Tele van polcokkal, rekeszekkel, tárolóhelyekkel.
Annyira csúnya, hogy már szép. Nem hiszem, hogy valaki ilyent lopna, nincs miért. Ritka, ezért nem is nagyon ismerik.
Hátrány, hogy az alkatrészek a márkakereskedéseken keresztük több hét alatt jönnek meg.
Elöny, hogy a motor és tartozékai egyezik a Lanossal, Nubirával, Opel Vectrával, ezért ezek és a kopó cuccok meg a szűrők gond nélkül beszerezhetőek.
A fogyasztása országúton tempósan 8 liter, persze biztos van, aki lejjebb is viszi, de nekem nem az a célom. Már megnéztem azért, nálam mennyi a minimum: 6.8/100 km, de ekkor csak 100-110 között autóztam.
Hibalista
- Még nem sok a km. velem, de semmi. Később bővítem az ítéletet. Mondjuk 100.000 km-nél.
-
- Eljött a módosítás ideje: 2009. júniusában 92000 km-nél az egyik gyertyakábel meghalt, ezért néha csak három henger működött. Új kábelt magam vettem és cseréltem, 1000 Ft. a költség.
Ide hordtam szervizbe
Opel Kiss-Gerencsér. Külön kihangsúlyozták pénzes átvizsgálás után, hogy a fékbetétek nagyon jók, még sok km. van benne. Kár, hogy amikor egy hét múlva a nagyszervízt csináltuk kiderült, hogy elöl mind a 4 tárcsafék betét tökre le van kopva. Sajnáltam, hogy ennyire hanyag munkát végeztek és lehúztak. Ha nem lenne ott ismerősöm - akinek nem volt köze az átvizsgáláshoz - akkor 1-t kapnának!
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 69000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift Sedan | Következő autója? | még nem tudom, nem tervezem eladni |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
