Brian (SlágerRádió) is Tacumát vezetett. Ha neki megfelelt...
Szöveges ítélet
Előnyei: Hatalmas utastér, hátsó utasoknak is fejedelmi láb és fejtér, kényelmes magas üléspozíció, igazi 5 személyes autó, 190cm-es 110 kg-os emberekből is elfér 5 fő, megbízható motor és elektronika, 4 csillagos törésteszt, jó felszereltség, jelentősen alulértékelt, olcsón megvehető és fenntartható.
Hátránya: zéró presztízs, senki nem irigykedik rá és a tulajdonosára, viszonylag magas fogyasztás 8liter benzin/100Km ( orvosolva gázból 9l x190Ft= 1710Ft/100Km), az autó súlyos 1375Kg, túlméretezett alkatrészek ( valószínűleg ezért tartósak)
Végül köszönöm a TACUMA autótesztek íróinak azt sok marhaságot, amit összeírtak róla. Nekik köszönhetem, hogy olcsón sikerült megvennem és 7 évet olcsón, kényelmesen és biztonságosan autóztam.
"de a kilincs nem sejtetett hosszú élettartamot." idézet http://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2003/04/04/teszt-daewoo-tacuma-1-6/ tesztből Jelentem 13év és 300ezer Km használat után mind a 4 kilincs működik.
"Sajnos a vezetőülés nem tolható eléggé hátra, így a magasabb sofőrök csak majdnem derékszögben tartott lábbal vezethetik az egyterűt."
http://totalcar.hu/tesztek/tacuma16/
"A Tacuma ugyancsak hálás téma, ilyen csúnya jószág talán nincs is más az autógyártók mai kínálatában. Pininfarináék eleinte biztosan egy könnyed, mégis komoly minivant (ez áll a forgalmiban is: Chevrolet Tacuma Minivan) akartak tervezni, eljutottak a lejtős orrtól a meredek hátfalig, aztán történt valami. Alkohol? Fű? Mindkettő? Nem tudni, de az eredmény egyszerre mulatságos és félelmetes."
"Oldalról nézve a nagyon mélyen húzódó, hátrafelé egyre meredekebben emelkedő övvonal és a tető ívének diszharmóniája viszi be az első mélyütést a szépérzéknek."
"Az aránytalan, orrnehéz formát olyan remek kiegészítőkkel sikerült még borzasztóbbá varázsolni, mint a ki tudja, hányadik ívben hátrahajlított tetőkorlát, az ötletszerűen szétdobált kilincsek és a hatalmas külső tükrök."
"Zseniálisan ötvözi a komolytalanságot a böszmeséggel."
"Talán ez egérhez való hasonlatosságával szerettette meg magát annyira a Tacuma szellemileg visszamaradott macskánkkal, Zsigmonddal. Zsigmond gyerekkorában egyszer véletlenül felakasztotta magát egy fára bizonyos ottfelejtett bálamadzagok segítségével. Megmentése nem volt egyszerű, minden kiszabadítási kísérletünkre karomkieresztéssel reagált, ellökte magát a fától, és elszabadult fűnyírópengeként pusztított bennünket, ahol ért.
Munkáskesztyűért szaladtunk, és lefogtuk az őrjöngő állatot, majd kihúztuk a fejét a hurokból. Zsigmond elsántikált, de az átmeneti oxigénhiány alighanem maradandó agykárosodást okozott neki. Most például percekig udvarolt a Tacumának, dörgölődzött hozzá, dorombolt neki, majd elegánsan lefröcskölte. Nem tudom, kapott-e már autó valaha ekkora bókot."
Nos ezek a rendkívül hozzáértő, objektív, műszaki tartalmakat értékelő szakértők juttatták a kezemre olcsón ezt a szerethető, megbízható, biztonságos autót.
Sokat gondolkodtam,hogy akik ezeket a sorokat leírták maguktól voltak ilyen hülyék vagy megfizették őket, hogy ilyen teszteket írjanak? Sose tudjuk meg a választ.
Hibalista
- Szelepfedél tömítés csere évente vagy 2 évente max 3000Ft - 80000Km-enként vezérműszíj vízpumpa, görgők csere komplett 60000Ft - 10000Km-enként azaz évente 2x olajcsere (szintetikus) - - 140000Km klíma bovden csere kb 8000Ft - 145000Km-nél gáz szett beépítés 285000Ft Ez kb 40000Km alatt megtérült. Gáz fogyasztás:9liter/100Km - 180000Km benzin pumpa tönkrement, mert nem használtam a benzint és kiváltak a benzinben lévő bio adalékok 22000Ft - 190000Km komplett gyertya+kábel csere 12000ft - 200000Km körül kipufogó minden elem kb 60000Ft - 230000Km körül a kátyúk miatt stabilizátor karokat 1 év alatt mind a négyet. kb 40000Ft összesen. - 250000Km-nél fűtőradiátor csere 60000Ft ez kemény volt ( műszerfal kiszereléssel egybekötött javítás), szélvédőcsere (kavics miatt) 32000Ft - - 270000Km-nél fékbetét csere talán 30000Ft - 280000Km körül fűtés-hűtés légterelő kapcsoló javítás 20000Ft alatt. - 290000Km-nél 2számú lambda szonda csere 45000Ft - - Amit nem értek, hogy miért nem romlott még el a klíma és a kuplung? - És miért megy még 300000Km után is dinamikusan az autó? - Miért nem hibásodik meg az elektronika? Nem eszi az olajat.
Ide hordtam szervizbe
Mindszent AUTOTESZT Kft.Lelkiismeretes, jó szándékú kis csapat!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Esztergom AUTOTREND Kft.Profi felszerelés, nagy profi csapat. Kimért udvarias viselkedés.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 134000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 166000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Nexia | Következő autója? | Galaxy |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
